سیاسی 22:35 - 03 مرداد 1393
کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: باید کاری کنیم که همه دست به دست دهند در هر شرایط و جایگاهی که هستند نهضت آبادانی را راه بیندازیم و استان را جلو ببریم.

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی عصر جمعه در اجتماع پیشکسوتان جهاد و شهادت استان کرمان افزود: چرا خود را به مسائل حاشیه ای و فرعی سرگرم کنیم یا ما را سرگرم کنند و خود متوجه نشویم و از مسائل اصلی باز بمانیم.



وی تصریح کرد: شهدا نرفتند که امروز ما نتوانیم و نخواهیم برای پیشرفت کشور تلاش کنیم بلکه شهدا رفتند و امنیت و قوام را برای این کشور ایجاد کردند که ما و نسل های بعد برای سربلندی این کشور و انقلاب که لیاقت و ذخایر و مردم متدین دارد تلاش کنیم و الگویی جهانی شود.



وی گفت: اکنون فاصله زیاد است و باید بیش از پیش تلاش کنیم، علما باید در نهضت آبادانی کشور مشارکت کنند، امام جمعه باید آبادگر باشد و در خطبه های نمازجمعه صبحت شود که کارآفرینی جهادگری است.



استاندار کرمان افزود: طی هفت ماه که توفیق خدمت پیدا کردیم فضای استان به گواه نمایندگان بی نظیر و استانی است که شعار ولایت و توسعه را سر داد و پایبند به اعتدال است.



وی اعتدال و میانه روی را راه رستگاری و نجات دانست و تاکید کرد: براساس فرمایش امام علی (ع) افراط و تفریط مربوط به انسان های جاهل است.



رزم حسینی گفت: اگر خودخواهی ها را کنار بگذاریم و مسیر صدق در کلام و عمل را پیش بگیریم خواهیم دید چگونه نعمت های خداوند افزایش و بلاها کاهش می یابد.



وی خاطرنشان کرد: اما تا زمانی که آب و خاک و کشاورزی خوب داریم اما اسراف می کنیم نباید انتظار فزونی نعمت داشته باشیم.



وی گفت: 400 میلیون مترمکعب حجم آبهای زیرزمینی شهرستان قلعه گنج است که ثروت خوابیده ای است بعد می خواهیم 180 میلیون مترمکعب آب از بهشت آباد به کرمان بیاوریم که این ناسپاسی و کفران نعمت است.



استاندار کرمان افزود: این در شرایطی است که کشاورزی در قلعه گنج غرقابی است و هزینه های کشاورز هم تامین نمی شود و فقر فرهنگی وجود دارد.



وی بیان کرد: اما اگر فضای همدلی ایجاد کردیم، مردم و ائمه جمعه جلو آمدند و سرمایه گذاری انجام شد شکر نعمت است.



رزم حسینی گفت: خارجی ها همواره بین کشورهای اسلامی اختلاف ایجاد کرده اند و امروز می بینیم که اردن و مصر حاضر نیستند به غزه کمک کنند و سناریوی آنها از صدها سال پیش اختلاف افکنی در کشورهای اسلامی بوده که هنوز هم ادامه دارد.



وی اظهار کرد: آنها بدشان نمی آید در ایران هم چنین کاری انجام دهند اما به برکت نعمت ولایت و قانون اساسی مترقی کشور، نتوانسته اند.



وی خطاب به پیشکسوتان جهاد و شهادت گفت: ما در یک خانواده بزرگ هستیم و اشتراکات زیادی داریم که باید مسیر درست را برویم و با کمک هم نهضت آبادانی را در کشور راه بیندازیم.



استاندار کرمان تصریح کرد: تا امروز نه افراط و نه تفریط کرده ام و راه میانه را راه رستگاری می دانم.



وی گفت: راه کشور و استان را در آبادانی و مبارزه با فقر و محرومیت و بیکاری می دانم.



رزم حسینی با اشاره به این که دشمنان از فقر مردم استفاده می کنند، تاکید کرد: باید با آبادانی و مبارزه با فقر و محرومیت با آمریکا و گروهک های تروریستی مبارزه کنیم. وی گفت: رسالت ما و شما این است که زمینه هایی را برای توانمندسازی و پیشرفت مردم فراهم کنیم و مردم را با حفظ دیانت شان بتوانیم در مسیری قرار دهیم که وفادار به نظام و انقلاب باشند.



وی افزود: مردمی که کار نداشته باشند، محروم باشند و مشکلات اقتصادی داشته باشند وفاداری آنها هم مشخص نیست.



استاندار کرمان اظهار کرد: رسالت دولت تدبیر و امید و شخص رییس جمهوری در این راستاست که با حفظ ولایتمداری که محور وحدت کشور است در جهت پیشرفت و تعالی انسانی تلاش کنیم.



وی گفت: در شرایطی که ما در محاصره اقتصادی قرار داریم واز طرفی ناامنی های منطقه ای پیرامون ما را گرفته است وحدت چاره ساز می شود و اگر وحدت ملی و منطقه ای را حفظ کنیم می توانیم امیدوار باشیم با تدبیر رهبری و سیاست های خوب رییس جمهوری در مذاکرات هسته ای و مسائل اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی همه کسانی که می خواهند برای آبادانی کشور و استان کار کنند فضا برای آنها باز باشد.



رزم حسینی افزود: امروز استان کرمان به اذعان همه مسوولان و وزرا در حوزه سیاسی در آرامش بسیار بالایی قرار دارد و با محبت همه گروه ها و جناح های سیاسی و نجابت کرمانی که کمک کرده در استان آرامش سیاسی داشته باشیم.



وی بیان کرد: البته سلایق سیاسی وجود دارد و محترم هم هست اما وقتی پای منافع استان و کشور باشد همه گذشت می کنند و این گذشت امروز در استان کرمان سرآمد همه استانهاست.



وی گفت: امروز کسانی که مسائل سیاسی را رصد می کنند تایید می کنند فضای استان آماده کار است.



استاندار کرمان اضافه کرد: سرمایه گذاری که در استان حضور می یابد حتما متوجه این موضوع هست که می تواند در این استان کار کند و تاکنون سرمایه گذاران خوبی در استان حضور پیدا کرده اند.



وی گفت: ما به عنوان مسوولان دولتی باید زمینه ای را فراهم کنیم که اینها ماندگار شوند و بتوانند در سراسر استان سرمایه گذاری کنند.



وی تصریح کرد: هیچ کشوری با اختلاف و تشنج به پیشرفت نمی رسد و چه چیزی واجب تر از توسعه و آبادانی برای استان و کشور و مبارزه با فقر و محرومیت است.



رزم حسینی گفت: آیا با اختلاف و تشنج می توان توسعه و آبادانی انجام داد و با فقر و محرومیت مبارزه کرد و فرزندان ما مشغول به کار شوند یا این که در سایه وحدت است که کار بوجود می آید.



وی بیان کرد: کشوری با این همه امکانات، نیروی متخصص، ثروت خدادادی و مردم خوب آیا جفا نیست که ما کار و تلاش انجام ندهیم و سراغ مسایل سیاسی و خط بازی هایی برویم که فرصت پیشرفت و آبادانی را از کشور و استان بگیرد.



استاندار کرمان گفت: ما یک پیشینه تاریخی عقب افتادگی داریم که تا 400 سال می رسد و اگر بخواهیم این زنجیره را پاره کنیم اول باید بپذیریم در کشور محور وحدتی هست و بر پایه این محور که قانون اساسی نیز به صراحت بر آن تاکید دارد آبادانی را انجام دهیم.



وی ادامه داد: با توجه به دغدغه ای که سردار حاج قاسم سلیمانی درباره اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر دارد ما به این نتیجه رسیدیم که کار دولتی شاید خیلی منزلتی ندارد یعنی نه حقوق و مزایای خوبی دارد و نه دولت مجوز استخدام می دهد.



رزم حسینی گفت: متاسفانه در استان کرمان و شاید در کشور هم همین طور باشد که کادر اداری دستگاه های دولتی به طور متوسط چهار برابر افزایش یافته در حالی که هیچ ماموریتی اضافه نشده است.



وی تاکید کرد: باید فضایی فراهم کنیم که مردم خود، کار کنند زیرا دولت متصدی ایجاد شغل نیست و باید زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کند.



وی گفت: باید ظرفیت ها و صنایعی را توسط ایثارگران بوجود بیاوریم که جامعه بزرگی در سطح استان است و در واقع یک جامعه نانوشته است که در عین داشتن اشتراک های فراوان در استان پراکنده هستند.



استاندار کرمان تصریح کرد: با شعار ولایت و توسعه می توانیم دور هم جمع شویم و استان را بسازیم و فضا و ظرفیت هایی در سیاست داخلی و خارجی کشور ایجاد می شود که ما باید از این فضا و ظرفیت برای پیشرفت و آبادانی استان استفاده کنیم.



وی با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: گره مشکلات اقتصادی توسط علمای دین قابل حل است و به برکت ائمه جمعه و روحانیت خوبی که در استان هست این فضا در کرمان شکل گرفته که به نظر ما باید کشوری شود.



رزم حسینی افزود: علما باید بگویند کارآفرینی و خلق ثروت، مقدس است و کارآفرینی و سرمایه گذاری به یک فرهنگ عبادی تبدیل شود.



وی گفت: حضرت امیر (ع) طی 25 سال سکوت چاه حفر می کرد، آبادانی می کرد و وقف می کرد که باید یاد بگیریم.



استاندار کرمان اضافه کرد: این فرهنگ را باید ترویج دهیم که بیکاری مذمت است و یارانه گرفتن عزت نیست.



وی با بیان این که هریک از بازماندگان دفاع مقدس می توانند سرداران کارآفرینی باشند گفت: این تفکر اشتباهی است که هر که دنبال خلق ثروت رفت دنبال مال اندوزی است بلکه بر عکس آن که هر کس دنبال کارآفرینی و سرمایه گذاری باشد یک مجاهد اقتصادی است.



وی گفت: باید فضای فرهنگی ایجاد کنیم که سرمایه گذاران بدانند وقتی وارد استان می شوند همه مسوولان برای آنها فرش قرمز پهن می کنند، برایشان عزت و احترام قائل هستند و علاوه بر مردم، مسوولان و ائمه جمعه نیز حمایت می کنند.



رزم حسینی افزود: هم اصولگرایان وهم اصلاح طلبان دل در گرو پیشرفت استان و کشور دارند البته سلایق گوناگون است اما مهم این است گروه ها از این عبارات در ذهن خود یک نوع تعلق خاطر و وابستگی شدید پیدا نکنند بلکه وابستگی به ولایت و آبادانی و پیشرفت کشور باشد.



وی معیار مردم را خدمتگذاری خواند و گفت: کارآمدی نظام به خدمت و قوام نظام به کارآمدی آن است.



وی گفت: کارآمدن جلوه دادن دولت و نظام باید توسط شماها و گروه های سیاسی انجام شود که دلسوز نظام هستند و در چارچوب نظام فعالیت می کنند اما اگر اختلاف و تشنج بوجود آید، انرژی گروه های سیاسی، مسوولان و روحانیت صرف می شود و در کنار آن آمار بیکاری فزاینده و شاخص ها منفی است.



استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت روز قدس از آن به عنوان روز مبارزه با استکبار و ظلم یاد کرد و گفت: بیش از 65 سال است که مردمی مظلوم در گوشه ای از دنیا با دست خالی برای حفظ کیان و دین خود بدون هیچ گونه حمایت مقاومت و مبارزه می کنند.



وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران پیشتاز حمایت از این مظلومیت و یک روز به نام روز قدس نامگذاری شد اگرچه شاید جمهوری اسلامی در عمل نتواند کمک کند اما حضور میلیونی مردم یک حرکت بزرگ معنوی و اجتماعی است و اکنون روز قدس در سراسر دنیا گرامی داشته می شود.



رزم حسینی با اشاره به وقایع خونین غزه گفت: حضور مردم باعث می شود دنیا بفهمد و کشورهای دیگر بدانند اینها حامی دارند و اگر بیش از 65 سال هنوز مقاومت می کنند به برکت حضور و حمایت های مردمی در سراسر دنیاست.



وی افزود: دشمنان می دانند ایران ام القرای حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان، کشوری با قوام و مردمی با شعور بالای سیاسی است لذا از مدتها قبل برای ناامن کردن اطراف کشور تلاش می کنند.



استاندار کرمان همچنین با تجلیل از شخصیت و خدمات سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: وی از جمله رزمندگان و سرداران نادری است که جهاد برایش بعد از پایان جنگ تحمیلی تمام نشد و همچنان بحران های مختلف را مدیریت و هدایت می کند.



وی خطاب به پیشکسوتان جهاد و شهادت اظهار کرد: شما ولایتمداری را در عمل ثابت کردید، شعار ندادید بلکه در عمل از جان خود برای قوام کشور، انقلاب و نظام گذشتید و امروز نیز اگر خطری متوجه کشور باشد باز هم پیشتاز خواهید بود.ک/2



8154

انتهای پیام /*






4325024
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است