اقتصادی 15:55 - 06 اردیبهشت 1396
آیت الله دری نجف آبادی:
سنندج- عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عزت و عظمت ایران درتولید واشتغال است، گفت: اقتصاد مقاومتی کشورمان را در مقابل توطئه های دشمنان مصون می کند.

اقتصادمقاومتی کشورمان را درمقابل توطئه های دشمنان مصون می کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز چهارشنبه در نخستین جلسه شورای اداری استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری تشکیل شد، ماه های رجب، شعبان و رمضان را فصل بهار اولیاء الله خواند و گفت: در روایات اسلامی آمده است هر کسی چهل شبانه روز بر نفس خود حاکم شود و اخلاص داشته باشد قلبش کانون نور و رحمت و زبانش زبان صدق خواهد شد.

وی عنوان کرد: ما مسلمان ها باید از این سه ماه پراز رحمت و برکت برای تعالی و تکامل خود استفاده  و توشه ای برای برزخ و قیامت خود مهیا و ذخیره کنیم.

وی اظهارداشت: اگر بتوانیم در زمینه مذکور موفق عمل کنیم بی شک در عرصه خدمات رسانی بیشتر به آحاد مردم هم موفق خواهیم شد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری وجود حکومت اسلامی را فرصت و نعمت بزرگی دانست و برحفظ آن تاکید کرد و گفت: باید از این فرصت نهایت استفاده را درراستای ارائه خدمات بیشتر به مردم کنیم و سعی نماییم برای جامعه اسلامی منشاء خیر باشیم.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه میدان و عرصه خدمت در کشورما بسیار گسترده است، بیان کرد: سال گذشته خدمات و زحمات زیادی کشیده شد و امسال می طلبد مسئولان تلاش مضاعفی در راستای تحقق شعار سال داشته باشند.

وی با بیان اینکه عزت و عظمت جمهوری اسلامی ایران در تولید و اشتغال است، اظهارداشت: تولید و اشتغال یکی از مهمترین فاکتورها و مولفه های دقتر است.

وی با اشاره به اینکه قدرت اقتصادی پشتوانه بزرگی برای هر کشوری محسوب می شود، افزود: در بدترین شرایط و با کمترین امکانات به شرط وجود همت و اراده  وانگیزه می توان تاثیرگذارترین و بهترین اقدامات را انجام داد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: دولت یازدهم سال گذشته با تزریق وام تعدادی از واحدهای صنعتی نیمه فعال را فعال کرد و می طلبد امسال بانک ها در این راستا همکاری بیشتری داشته باشند.

آیت الله دری نجف آبادی اظهارداشت: وجود ۱۰ و ۲۰ درصد بیکاری در هریک از استان ها، شایسته  کشورما نیست و باید مسئولان همت کنند و نسخه رهبری یعنی اقتصاد مقاومتی را محقق کنند تا شاهد رفع مشکلات بیکاری باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ بند اقتصاد مقاومتی دارای بیش از یکصد محور است، عنوان کرد: اساس اقتصاد مقاومتی مصون سازی کشورمان در برای توطئه های دشمنان است لذا باید تمام انرژی ها را متمرکز کنیم تا بازدهی و خروجی رضایت بخشی در این راستا داشته باشیم.

وی بیان کرد: وزیر بهداشت اعلام کردند کشورما جزو بیشترین واردکنندگان لوازم آرایشی است و در مواردی هم چون مصرف شیر هم کمترین سرانه مصرف را در میان سایر کشورها به خود اختصاص داده است.

 عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باید این گونه مصارف در کشورما به حد تعادل برسد و مسائل ضروری و اساسی هم چون تغذیه مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه ظرفیت دولت برای سرمایه گذاری محدود است، گفت: هزینه های جاری دولت کمرشکن است به عنوان نمونه سال گذشته تنها ۳۰ هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه اصل ۴۴ قانون اساسی بر بسیج مردمی در زمینه سرمایه گذاری و بهبود فضای اقتصادی کشور تاکید می کند، اضافه  کرد: بی شک استان کردستان دارای ظرفیت های فراوانی است و توانایی ایجاد اشتغال بیش از وضعیت موجود خود را دارد تنها نیاز به ایجاد کارهای جدید و رونق صادرات و ایجاد صنایع تبدیلی در این استان است.

وی با اشاره به اینکه کشورما به کمک و همکاری آحاد مردم نیاز دارد، اظهارداشت: همه ما باید برای عظمت و سربلندی ایران اسلامی بسیج شویم ودربرابر جنایتکاران و مزدورانی که چشم طمع به کشورمان بستند در تمامی عرصه ها به ویژه انتخابات حضوری دشمن شکن و گسترده داشته باشیم.


9045026
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: دست دلالان و سوداگران با راه اندازی سامانه خودنویس کوتاه و بازار اجاره به سمت ثبات هدایت می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: بنابر آخرین آمار جمعیت دام پروار گوساله به ۱۵۰ هزار راس رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید در برابر تقاضا، نوسانی در بازار مرغ ایام پرتقاضای ماه رمضان نخواهیم داشت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر پروژه رفع تداخلات اراضی کشاورزی گفت: گرچه قرار بود تا پایان سال گذشته ۱۰۰ درصد اراضی کشاورزی رفع تداخل شوند، اما بدلیل نقض عکس‌های هوایی و نقشه‌های منابع طبیعی تا پایان سال گذشته تنها ۶۸ درصد اراضی رفع تداخل شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: براساس آخرین آمار سطح زیرکشت زعفران در کشور ما ۱۳۳ هزارهکتار است که با افزایش عملکرد در هکتار، امکان تولید هزارتن محصول در کشور ما وجود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید در ماه‌های اخیر، بیش از ۴۵ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» برای نخستین بار در حوزه صدور تجهیزات پیشرفته پالایشی از جمله کمپرسور و کاتالیست به پروژه‌های فراسرزمینی و دستیابی به دانش فنی ارتقای کیفی نفت‌کوره واحد‌های پالایشی گام برداشته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور سازمان جنگل گفت: براساس آمار سالانه ۱۲ میلیارد متر مکعب چوب مورد نیاز است که ۲۲ درصد آن از طریق واردات تامین می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی شاهد تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و همچنین پروژه‌های مسکن ملی در شهر جدیدپردیس خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است