استانی 17:36 - 25 بهمن 1394
پاپلی‌یزدی:
محمدحسن پاپلی‌یزدی گفت: مشهد 2017 فرصتی برای همه است که باید در تمام بخش‌ها از آن بهره برد.

مشهد را به مرکزی برای مذاکرات صلح جهانی تبدیل کنیم

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، این مدرس دانشگاه که در نشست خبری چگونگی استفاده از فرصت 2017 در محل مجتمع فرهنگ دیجیتال امام رضا(ع) سخن می‌گفت؛ در ادامه اظهار کرد: همیشه فرصت‌هایی برای شهرها و کشورها پیش می‌آید که باید قدر آن‌ها را بدانیم. این فرصت در شرایطی برای ما ایجاد شده که ما باید تصویر ایران در جهان را اصلاح کنیم و باید از این فرصت در این راستا استفاده کنیم.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه 2017 فرصتی برای همه است؛ خاطرنشان کرد: در این رویداد می‌توان نشان داد که مشهد متعلق به همه است و پایتختی برای جهان اسلام به شمار می‌رود که باید از ظرفیت‌های آن بهره برد.

پاپلی‌یزدی تصریح کرد: این موضوع آن‌قدر مهم است که هرکس وارد آن شود می‌تواند برای او مفید باشد و ما باید افراد و اشخاص و بخش خصوصی و... را توجیه کنیم به نحوی که آن‌ها بدانند این فرصت برای سالیان سال فرصتی بی نظیر خواهد بود.

این مدرس دانشگاه افزود: امیدواریم از فرصت 2017 برای تقریب مذاهب اسفاده شود زیرا فرهنگ یعنی حرکت به سمت صلح و پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرصتی است برای آنکه مشهد را به مرکزی برای مذاکرات صلح جهانی تبدیل کنیم. باید اندیشمندان بزرگ جهان را به مشهد آورد و برای بزرگان مورد اشتراک جهان اسلام بزرگداشت‌هایی را برگزار کرد تا همه چشم‌ها متوجه مشهد باشند.

پاپلی‌یزدی با بیان این مطلب که مشهد بزرگترین شهر شرق جهان اسلام است، اظهار کرد: بنابراین مشهد باید در آسیای مرکزی سیطره و جاذبه داشته باشد.

وی عنوان کرد: 2017 فرصت اقتصادی قابل توجهی است و استانداری و شهرداری باید بدانند که سرمایه‌گذاران جهان اسلام در این فرصت به مشهد خواهند آمد. 2017 فرصتی برای خودسازی همه ماست و ما باید این موقعیت را درک کنیم.

پاپلی‌یزدی تصریح کرد: باید از مراکزی که در رویداد 2017 سود می‌برند استفاده کنیم و همایش‌های مرتبطی را در این سال برگزار کنیم تا به این رویداد غنا ببخشیم. اگر ارشاد خلاقیت داشته باشد می‌تواند از این فرصت برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی استفاده کند و حتی فضای فرهنگی پیرامون مشهد را نیز تا حدی ارتقا دهد.

معاون نمایندگی وزارت خارجه در شمال شرق کشور گفت: مشهد ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برای سال 2017 دارد.

همچنین محمود صادقی در ادامه اظهار کرد: در اجلاس آیسسکو، مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال 2017 انتخاب شد. علاوه بر مشهد دو شهر امان در اردن، سنار در سودان به عنوان پایتخت‌های مناطق عربی و آفریقایی فرهنگ جهان اسلام معرفی شدند.

وی افزود: در گذشته در کشورهای مختلفی این رویداد برگزار شده و در سال 2017 مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب شده است و این انتخاب فرصتی فراهم می آورد تا بتوان ویژگی‌های مشهد مقدس را به دنیا معرفی کنیم. مشهد علاوه بر پایتخت فرهنگی بودن یک شهر بین المللی است. علت این امر را نیز در درجه اول می‌توان به وجود بارگاه مطهر امام هشتم(ع) نسبت داد که محبوب همه شیعیان و مورد احترام همه مسلمانان است و علاوه بر آن جمعیت سه میلیونی و حضور میلیونی زائران در این شهر و زیرساخت‌های مناسب همچون فرودگاه و هتل و مراکز گردشگری نیز از جمله دلایل بین‌المللی محسوب شدن مشهد به شمار می‌روند.

صادقی با اشاره به برخی امکانات شهر مشهد گفت: وجود مراکز اقامتی و تفریحی و گردشگری برخورداری از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی حاکی از موقعیت ممتاز شهر مشهد از نظر جاذبه‌های گردشگری در سطح استانداردهای جهانی است.

معاون نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور اضافه کرد: مشهد با برخورداری از فرودگاه بین‌المللی با جابجایی 8 میلیون مسافر و همچنین دارا بودن حدود 10 کنسولگری خارجی و دفتر بین‌المللی ظرفیت بالایی دارد که نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود.

صادقی با بیان اینکه در فرودگاه مشهد روادید فرودگاهی به صورت 24 ساعته تا 45 روزه برای گردشگران صادر می شود، خاطر نشان کرد: مشهد شهری بین‌المللی است و می‌توان از فرصت 2017 برای بهبود کیفیت امکانات و خدمات بهره برد.

انتهای پیام


7683769
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است