فرهنگی‌هنری 12:07 - 27 تیر 1398
هفتمین جشنواره فیلم شهر با برگزاری افتتاحیه در شب گذشته و اعطای بخشی از جوایز و بزرگداشت‌های خود فعالیت خود را از امروز رسما آغاز کرد.

آغاز فعالیت هفتمین جشنواره فیلم شهر

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جشنواره، هاشم میرزاخانی - دبیر این دوره از جشنواره - در ابتدای مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره فیلم شهر که در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، با اشاره به گزارشی از فعالیت‌های هفتمین دوره از جشنواره فیلم شهر افزود:‌ این سالن ظرف دو ماه برای این جشنواره آماده شد که پیش از این برای جشنواره فجر و برخی جشنواره‌ها استفاده می‌شد. از امروز نیز سالن چند منظوره و فورت کورت این مجموعه مورد بهره برداری قرار گرفته است. از آنجا که این سینما به عنوان پایگاه هنرمندان مورد توجه بوده، تصمیم گرفته شد برای استفاده بهینه از تمام قسمت‌های آن این اقدام صورت گیرد. 

میرزاخانی ادامه داد: این مجموعه در اختیار همه جشنواره‌های مهم شهر است. همچنین در نظر داریم ۷ سالن دیگر نیز به این پردیس اضافه کنیم که تلاش بر این است برای ایام جشنواره فیلم فجر آماده شود و بتوانیم میزبان عزیزان بیشتر باشیم. ستاد برگزاری این جشنواره حدود ۶ ماه است که فعالیت خود را آغاز کرده و ۴۲۴۰ اثر از ایران و ۱۱۴ کشور جهان در آن شرکت کردند. تعداد آثار رسیده به دبیرخانه بسیار زیاد و دیدن آن وقت گیر بود. امیدوارم دست به دست هم بتوانیم قدمی موثر در حوزه فرهنگ سازی برداریم. شعار این جشنواره شهروند مسئول، شهر سالم است و امیدوارم همه بتوانیم به این سمت برویم و مقوله شهروندی را ترویج و شهر را آبادتر کنیم. 

پس از بزرگداشت داریوش اسدزاده - هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون - سعید اوحدی - رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران - طی سخنانی گفت: شاید برای شما این سوال ایجاد شده باشد که چه اصراری بود این جشنواره را برگزار کنیم. به دلیل مشکلات مالی آیا جشنواره هفتم را یک اقدام تکراری می‌بینیم؟ آیا نگاه ما این بود که دیگران جشنواره برگزار کردند و ما هم باید برگزار کنیم یا اهداف بلندتری در نظر داشتیم؟ اصلا چرا شعار هفتمین جشنواره شهروند مسئول، شهر سالم انتخاب شد. امروز اگر توسعه پایدار در بستر جامعه پیگیری می‌شود، سینما در عرصه فرهنگ نقش تاثیرگذار و ماندگارتری دارد چون اگر هنرهای مختلف را در نظر بگیریم، صنعت فیلم و سینما برآیند تجلی همین هنرهاست. فیلم و سریال آثار و ماندگار در جان مخاطب اثر می‌گذارد. اگر اصرار به برگزاری است برای این است که جامعه ما نیاز به هنرمندان بزرگی که در صنعت سینما به کمک ساختن جامعه بیایند دارد. امروزه کشورها پول خرج می‌کنند تا صنعت سینما را فعال و زنده نگه دارند، سینما و فیلم ابزاری برای نشان دادن وضعیت فعلی و بهتر ساختن جامعه است.

او با اشاره به اهمیت سینما عنوان کرد:‌ سینما حتی در حوزه سیاسی، اقتصادی و امنیتی  مشکلات جامعه را برطرف می‌کند. فیلمی که نرگس آبیار ساخت فیلمی ماندگار بود که همه اتفاقات را دربرمی‌گرفت. حوزه امنیتی حساس را به خوبی به تصویر کشید و این هنر سینماست که در ذهن و جان انسان تاثیرگذار باشد. نکته آخر اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) طی بیانیه‌ای که به عنوان گام دوم انقلاب در دو فصل صادر کردند برای رسیدن به سه کلید واژه خودسازی، جامعه پذیری و رسیدن به تمدن اسلامی تاکید داشتند. ما اعتقاد داریم با انتخاب شعار شهروند مسئول،شهر سالم سینما می‌تواند بستری مناسب برای جامعه سالم فراهم کند که اگر شهروند مسئول از بستر فیلم ساخته شد، حتما کلیدواژه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) تحقق پیدا می‌کند و ما هم به‌دنبال آن هستیم.

همچنین پس از اهدای جایزه برگزیدگان محله توسط عزیزالله حمیدنژاد، شبنم قلی‌خانی و هادی مقدم‌دوست، بزرگداشت پروانه معصومی با حضور حسین انتظامی - رییس سازمان سینمایی - برگزار شد.

در ادامه، امیر بوالی،  رحمان سیفی آزاد، سیدعلی حمیدی، هاشم میرزاخانی و سعید اوحدی  برای اهدای جوایز بخش سریال و نمایش خانگی روی سن آمدند. 

در بخش بهترین فیلمنامه تندیس جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به علیرضا طالب زاده برای فیلمنامه «چرخ فلک» اهدا شد که مجید مولایی تهیه‌کننده این فیلم آن جایزه را دریافت کرد. 

برای بهترین بازیگر نقش زن، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سارا بهرامی برای ایفای نقش در سریال «پرده نشین» اهدا شد.

در بخش بهترین بازیگر مرد، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فرهاد آییش برای ایفای نقش در سریال «پرده نشین» اهدا شد.

در بخش بهترین کارگردانی تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به همایون اسعدیان برای کارگردانی  سریال «لحظه گرگ و میش» اهدا شد.

در بخش بهترین سریال تندیس و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سیدمحمود رضوی برای سریال «پرده نشین» اهدا شد.

در بخش بهترین اثر با محوریت تهران شناسی و تهران نگاری تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، جایزه نقدی به مجید مولایی برای تهیه کنندگی سریال «چرخ فلک» اهدا شد. 

در ادامه، با حضور  ساعد نیکذات، آرش معریان و حسین انتظامی، هدایای بخش تبلیغات سینمای ایران، به برگزیدگان اهدا شد.

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌شهر از ۲۶ تا ۳۱ تیرماه سال جاری توسط موسسه تصویر شهربه دبیری هاشم میرزاخانی در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود.

انتهای پیام


10181255
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «مردی از کنتاکی»، «تنگه ابوقریب»، «سرقت»و «خزنده» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه گفت: در برنامه «بی‌انتها» واگویه‌های افراد مختلف با خدا را می‌شنویم و از زاویه دید‌های مختلف، دنبال رنگ خدا در زندگی هستیم.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تأکید کرد که روزه فقط به نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه توجه صحیح به روزه و عبادات شرط بندگی است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» زمستان سال گذشته اتفاقات متنوعی را برای رادیو تلویزیون به دنبال داشت که به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است