بین‌الملل 17:15 - 23 تیر 1399

پنهان کاری آمریکایی‌ها ادامه دارد

خبرگزاری مهر- گروه بین الملل: در حالیکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی راه های ممکن برای وارد کردن فشارهای دریایی بر ونزوئلا بود، ناو «یو اس اس بونهوم ریچارد» در پایگاه دریایی سن دیه گو در ایالت کالیفرنیای آمریکا گرفتار حریق شد و در این حادثه دست کم ۲۱ نفر از خدمه آن مجروح شدند. 

این ناو یکی از جنگ افزارهای مهم ارتش آمریکا محسوب می شود اما با این وجود رسانه ها و دولت آمریکا نوعی سیاست سکوت خبری را در مورد آن در پیش گرفته اند در حالیکه در خصوص بروز حوادث به مراتب کوچکتر در ایران هیاهوی رسانه ای گسترده ای در رسانه های آمریکایی و همچنین رسانه های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس درباره آن به راه می افتد.

در خصوص حادثه ای که برای این ناو رخ داده، ای بی سی نیوز به نقل از دریادار «اریک سوبک» از آغاز تحقیقات رسمی برای روشن شدن علت وقوع این حادثه خبر داده است. 

به نوشته ای بی سی نیوز، ناو «یو اس اس بونهوم ریچارد» ظرفیت یکهزار خدمه را دارد اما در زمان وقوع حادثه ۱۶۰ ملوان در آن حضور داشته اند. 

این در حالی است که برخی خبرگزاری‌ها اعلام کردند که حدود ۲۰۰  ملوان و افسر نیروی دریایی آمریکا هنگام وقوع حادثه روی عرشه ناو «یو اس اس بونهام ریچارد» حضور داشته‌اند.

منابع آتش‌نشانی در ایالت کالیفرنیا با تایید این خبر اعلام کردند که دست‌کم ۲۱ فرد حاضر بر عرشه این کشتی جنگی در جریان این حادثه مجروح شده‌اند.

منشا آتش‌سوزی هنوز به صورت رسمی از سوی منابع نظامی اعلام نشده است. تصاویری که از این حادثه در خبرگزاری‌ها منتشر شده حجم بسیار زیادی از دود سفید ناشی از آتش‌سوزی را نشان می‌دهد که از عرشه کشتی به هوا برخاسته است.

آتش‌نشانان در سن‌دیه‌گو اعلام کرده‌اند که حوالی ساعت ۹ صبح به وقت محلی از آنها خواسته شده برای مهار آتش به سوی یک کشتی جنگی پهلو گرفته در پایگاه نظامی واقع در جنوب غرب ایالات متحده حرکت کنند.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌ها، شناورهای دریایی و ماموران آتش‌نشانی برای مهار آتش که برخی شاهدان علت آنرا انفجار اعلام کرده‌اند به محل اعزام شده‌اند.

برخی ماموران آتش‌نشانی با انتشار توئیت‌هایی اعلام کرده‌اند تعدادی از ملوانان به دلیل جراحات وارده تحت درمان و مراقبت قرار گرفته‌اند.

ماموران امنیتی و نیروهای پلیس مسیرهای منتهی به محل حادثه را مسدود کرده و امکان دسترسی گروه‌های خبری به این محل را نمی‌دهند. شاهدان محلی گفته‌اند که پیش از آتش‌سوزی در عرشه این ناو جنگی صدای انفجار شنیده‌اند.

گفته می‌شود که «یو اس اس بونهام ریچارد» ناو جنگی حادثه دیده، قابلیت حمل دست کم ۲۰ فروند جنگنده پیشرفته اف۳۵ را دارد.


10617226
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است