استانی 21:02 - 11 شهریور 1393
حجت‌الاسلام تقوی:
رئیس شورای همگرایی اصولگرایان کشور گفت: عده‌ای حتی حاضر نیستند یک کار خوب دولت اصولگرایان را تأیید کنند.

عده‌ای حتی حاضر نیستند یک کار خوب دولت اصولگرایان را تأیید کنند/دست‌بردار جریان اصولگرایی نیستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی امشب در نخستین نشست وحدت و همگرایی اصولگرایان لرستان که در خرم‌آباد با اشاره به اینکه اصولگرایی یک ظرفیت بالا و عمیقی است که اگر خوب مدیریت شود یک موج عظیمی در کشور ایجاد می‌شود، اظهار داشت: ما دست‌ بردار از اصولگرایی نیستیم و باید اصول را ملاک قرار دهیم، نه سلیقه‌ها را، چراکه با حفظ سلیقه‌ها می‌توانیم زیر چتر اصول کار خود را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه اصولگرایی را مقام معظم رهبری اعمال کرده‌اند؛ از این‌رو اصولگرایی یک جریان ارزشی است که ما دست‌بردار از آن نیستیم، ادامه داد: مسائل و جریانات سیاسی فراز و نشیب‌هایی دارند که نباید از این فراز و نشیب‌ها منزوی شد؛ از این‌رو شاید در 8 ساله دوره اصولگرایی اشکالاتی وجود داشت، اما باید مسئولان بدانند که در این 8 سال کارهای بزرگی انجام شده و نباید در خصوص 8 ساله دوره اصولگرایی سیاه‌نمایی شود.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان کشور خاطرنشان کرد:‌ متأسفانه برخی به دنبال سیاه‌نمایی عملکرد 8 ساله دوره اصولگرایی هستند و حتی حاضر نیستند یک کار خوب را در این دوره تأیید کنند؛ از این‌رو در دیدار دولتی‌ها با مقام معظم رهبری، ایشان این مسئله را به خوبی تذکر دادند. ما با آمار و ارقام می‌توانیم از 8 ساله دوره اصولگرایی دفاع کنیم، اما قبول داریم که در این دوره نیز ضعف‌هایی وجود داشته است و ما به آنها در همان دوره انتقاد داشته‌ایم.

* امروز جریانی ایجاده شده که بین اصولگرایی سیاه‌نمایی و اختلاف ایجاد کند

تقوی با بیان اینکه در حال حاضر اصولگرایان باید با وحدت، اتحاد و انسجام کارهای خود را پیش ببرند، چراکه امروز جریانی ایجاد شده که می‌خواهد بین اصولگرایان سیاه‌نمایی و تفرقه بیندازد، تأکید کرد: ما با بدنه جریان اصولگرایی کار می‌کنیم و جریان اصولگرایی حزب نیست؛ بلکه می‌خواهد در مقابل حزب‌های دیگر وحدت و همگرایی را بیشتر کند.

وی با اشاره به اینکه  ما در بحث اصولگرایی می‌خواهیم مواضع مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان را تبلیغ کنیم، عنوان داشت: جریان اصولگرایی باید در ولایتمداری، اتحاد و وحدت تکیه کند و در واقع نماد اصولگرایی اخلاق، سعه صدر، احترام و اکرام نسبت به یکدیگر و پایبندی به ارزش‌ها است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور یادآور شد: ما به دنبال تقویت جریان اصولگرایی در سطح کشور هستیم و علت اینکه در انتخابات دوره یازدهم اصولگرایان نتوانستند رأی لازم را کسب کنند به دلیل عدم اتحاد و یکپارچگی بین آنها بود، چراکه اگر آرای اصولگرایان را در این دوره جمع کنیم کمتر از طرف مقابل نیست.

این مسئول تشریح کرد: ما به جریان اصولگرایی متصل هستیم، چراکه این جریان اصولگرایی را مقام معظم رهبری خلق کرده و اصولگرایی به این معنا است که هرکس معتقد است که کشور جمهوری اسلامی ایران بر محور ارزش‌های اسلامی با محوریت ولایت فقیه اداره شود، اصولگرا است.

تقوی با بیان اینکه اعتقاد به ارزش‌های دینی و مکتبی با محوریت ولی فقیه در اداره امور کشور اصولگرا است، چنین توضیح داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی 8 سال دولت سازندگی، 8 سال دولت اصلاحات و 8 سال دولت اصولگرا حاکم بوده‌اند که هرکدام از اینها ضعف‌ها و نقاط قوتی داشته است، اما نباید عملکرد 8 سال دولت اصولگرا را سیاه جلوه دهند، چراکه در این 8 سال کارهای بزرگی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه باید از همه فرصت‌ها استفاده شود، چراکه به دست آوردن فرصت‌ها و از دست دادن آنها کار بسیار سنگینی است، خاطرنشان کرد: اگر با هم اتحاد و همگرایی داشته باشیم می‌توانیم در توسعه کشور و جامعه تأثیرگذار باشیم؛ از این‌رو این همایش‌ها را برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم بین اصولگرایان وحدت و انسجام ایجاد کنیم.

این مسئول عنوان داشت:‌ در سفر به استان‌های کشور برخی‌ها سئوال پرسیده‌اند که جمع کردن اصولگرایان به چه معنا است؟ آیا کسی پشت این جریان قرار دارد و من در جواب اعلام می‌کنم این جریان پشت صحنه و روی صحنه آن مثل هم است؛ ما فقط مقید به پیروی از مقام معظم رهبری هستیم و با هیچ کسی عقد اخوت نبسته‌ایم.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان کشور با بیان اینکه نباید بگذاریم نیروهای متدین منزوی شوند، گفت: از این‌رو این همایش‌ها را برگزار کردیم تا این نیروها در کنار هم جمع شوند و بتوانند با هم همفکری کنند و تمام گزارش‌های این سفرها در زمان قبل از بیماری آیت‌الله مهدوی کنی به وی گزارش داده شده و در قم به آیت‌الله یزدی این گزارش‌ سفر داده می‌شود.

این مسئول در پایان افزود: در سفر به استان‌های کشور سئوالی دیگر مطرح شده که آیا با این همایش‌ها شما می‌خواهید در مقابل دولت قرار بگیرید؟ من اعلام می‌کنم ما مقید به پیروی از مقام معظم رهبری هستیم و با تعبیت از ایشان از دولت حمایت می‌کنیم، چراکه اگر دولت موفق شود موفقیت نظام است و شکست دولت به ضرر نظام و مردم است.


4631846
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است