سیاسی 02:50 - 13 شهریور 1394
امیر دریابان "علی شمخانی" در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی سخنانی را مطرح کرد که در این گزارش به آن می‌پردازیم.

به گزارش افکارخبر، امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا بی‌نظیر است و این نکته مورد تأیید "حضرت آیت الله خامنه‌ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا نیز بوده است.



ایران در منطقه
اخیراً امیر دریابان "علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی سخنانی را در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی مطرح کرد و گفت: هیچ کس نمی‌تواند قرینه ایران را از نظر ثبات، امنیت و اقتدار ارائه دهد.



ایران در منطقه
وی ادامه داد: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی دارای اقتدار ذاتی ناشی از دین، جغرافیا و فرهنگ بوده و امروز جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین و باثبات‌ترین کشور منطقه است.



حدیث بسیار مهمی در این زمینه وجود دارد که می‌فرماید: "دو نعمت مجهولند؛ امنیت و سلامت" و امروز جمهوری اسلامی ایران از نعمت امنیت ملی و آرامش ذاتی برخوردار است.



*** چرا ایران از امنیت بالایی برخوردار است؟



یکی از دلایلی که باعث شده ایران از امنیت بالایی برخوردار باشد، وحدت و انسجام ملی است که تمام اقوام اعم از "ترک"، "کرد"، "لر"، "بلوچ"، "ترکمن"، "فارس"، "عرب"، "بختیاری"، "گیلک" و... در کنار هم با صلح زندگی می‌کنند و همه و همه از یکپارچگی ملی دفاع می‌کنند. اگر بخواهیم نماد انسجام ملی را ببینیم که در بین اقوام وجود دارد، حضور یکپارچه در روزهای مهم همچون 22 بهمن روز پیروزی انقلاب و روز قدس و... است.



ایران در منطقه
*** ملت ایران نعمتند



یعنی تمام استان‌های کشور همچون "سیستان و بلوچستان"، "آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل"، "کردستان"، "ایلام"، "خوزستان"، "زنجان"، "چهارمحال و بختیاری"، "خراسان شمالی، جنوبی و رضوی"، "هرمزگان"، "فارس"، "لرستان" و... همه بر اتحاد تأکید می‌کنند و انسجام ملی را به هر گزینه‌ای ترجیح می‌دهند و وجود "ملت ایران"خود یکی از دلایل "امنیت ملی" است.




*** هم‌افزایی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی



یکی دیگر از دلایلی که باعث شده ایران در منطقه غرب آسیا "قرینه" نداشته باشد؛ اولاً قدرت بالای دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی و ثانیاً هم‌افزایی دستگاه‌های اطلاعاتی با توده نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج و وزارت دفاع است.




حجت الاسلام و المسلمین "محمود علوی" وزیر اطلاعات اظهار داشت: "دشمن دوست دارد که در ایران همچون سایر کشورهای منطقه صدای انفجار بشنود که البته موفق نشده است". سربازان گمنام امام زمان (عج) با اقدامات امنیتی و اطلاعاتی خود علاوه بر تأمین امنیت ملی همچون یک مشت آهنین در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرده است.



ایران در منطقه
اقدامات وزارت اطلاعات از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وزارت اطلاعات در چارچوب اصول اساسی قانون اساسی نقشی ویژه ایفا کرده است. در مرزهای شرقی و غربی و شمال شرقی از ابتدای پیروزی انقلاب تا انتهای جنگ تحمیلی گروه‌های تجزیه‌طلب و تروریستی به دنبال چند پاره کردن ایران بودند که با هم‌افزایی رزمندگان و مجاهدان خاموش امام زمان (عج) با سایر ارگان‌ها در 8 سال دفاع مقدس با وجود فراز و نشیب‌ها، کشور از این مشکل عبور کرد.



 بعد دیگر اقدامات وزارت اطلاعات مبارزه با گروهک‌های تروریستی و عوامل آنها بوده که در این مسیر وزارت اطلاعات در ایجاد سازوکارهای امنیتی و با همکاری سایر نهادها همچون ارتش، سپاه پاسداران، ناجا و بسیج به توفیقات بسیاری نائل  شده که از جمله‌ی آنها دستگیری تاکتیکی "عبدالمالک ریگی" و به هلاکت رساندن "عبدالرئوف ریگی"، جلوگیری از بمب گذاری در روز قدس در دو شهر مهم کشور، تامین امنیت مرزها با پایش‌های اطلاعاتی و ظرفیت سازی بسته به نوع تهدید و افزایش توانمندی امنیتی از جمله آن بوده و سربازان گمنام امام زمان مشت آهنین نظام در مقابل امپریالیسم بین الملل است.



ایران در منطقه

**"وزارت اطلاعات گرا داد و "تامکت‌های نهاجا" "عبدالمالک ریگی"  را شکار کردند"

در دستگیری "عبدالمالک ریگی" (جانی حادثه تاسوکی و تروریست بزرگ جنوب شرق کشور) سربازان گمنام امام زمان همکاری و هم افزایی گسترده‌ ای با ستاد کل نیروهای مسلح  و نهاجا (نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلایمی ایران) داشتند که نهایتاً در این مسیر به قول معروف "وزارت اطلاعات گرا داد و "تامکت‌های نهاجا" "عبدالمالک ریگی"  را شکار کردند".

علاوه بر این ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان حافظان امنیت کشور هرگاه خطری در ارتباط با امنیت ملی احساس کردند، یا با آن برخورد کردند یا اگر منشأ خارجی داشت، با انجام رزمایش از زیاده‌خواهی دشمنان جلوگیری کردند. برای مثال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انجام سلسله رزمایش‌های پیامبر اعظم (ص) و ارتش جمهوری اسلامی با انجام رزمایش‌های "ضربت ذوالفقار" و "محمد رسول الله" از بروز جنگ جلوگیری کردند.



ایران در منطقه



ایران در منطقه



ایران در منطقه







ایران در منطقه
*** فرماندهی معظم کل قوا



تدابیر مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا یکی از مهم‌ترین دلایلی است که در امنیت ملی مؤثر است. فصلی  قانون اساسی به "رهبری" و وظایف و اختیارات آن اشاره دارد که مطالعه این فصل می‌تواند به شناخت هرچه بیشتر توانایی‌های حضرت آیت اله خامنه ای رهبر معظم انقلاب بازگردد که یکی از این حوزه‌ها "قدرت دفاعی و نظامی" یا "قدرت بازدارندگی" است که رهبری با عنوان فرمانده کل قوا در این باره ایفای نقش می‌کنند.



**سخنان فرمانده نیروی هوافضای سپاه درباره تدبیر رهبری در مورد دقت موشک خلیج فارس



سردار  سرتیپ "امیر علی حاجی زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت:  درباره  موضوع دقت افزایی موشک‌های ایرانی در اصابت به اهداف  گفت: بعد از مقطعی، تدبیر حضرت آقا این بود که موشک ها را نقطه زن کنیم و ایشان از مدت‌ها قبل این تاکید را داشتند.



وی ادامه داد: چون اهداف ما بزرگ بود، خیلی به «دقت» فکر دقت نکرده بودیم. خطای موشک ها بین ۲۰۰-۳۰۰-۴۰۰ متر تا۱۰۰۰متر بود ولی چون کلاهک‌های سنگین داشتند، ما فکر می‌کردیم خوب است.



سردار حاجی زاده اظهار داشت: تلاش ها ادامه پیدا کرد تا ما رسیدیم به دقت۳۵ متر و فکر هم می‌کردیم که خیلی کار خوبی کردیم. اولین گزارشی که در نمایشگاه خدمت حضرت آقا داشتیم، ایشان فرمودند این راهتان خیلی عالی و خوب است ولی شما که توانستید به ۳۵ متر دقت برسید، پس می توانید آن را به ۱۰ تا ۱۵ متر برسانید. این یک شوکی بود. با این تدبیر آقا، مجددا بچه ها دست به کار شدند تا اینکه ظرف ۵-۶ ماه، این دقت به خطای کمتر از ۱۰ متر رسید. این دیگر تکثیر شد و موشک ها رفت به سمت اینکه ضد شناور باشد یعنی موشک بالستیک ضد شناور.



وی تصریح کرد: در این حوزه معمولا از موشک های کروز استفاده می‌شود و استفاده از موشک بالستیک مرسوم نیست اما کروز هم محدودیت‌های خاص خودش را دارد بالاخره با سرعت پایین ممکن است مورد اصابت قرار بگیرد. استفاده از موشک بالستیک، یک ایده ایرانی بود.



فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: بعدا همین موشک خلیج فارس ادامه پیدا کرد تا به امروز که موشک‌های "هرمز۱ " و "هرمز۲ " را هم داریم. اینها هر کدام مشخصات و مختصات خاص خودش را دارند که می‌توانند شناورها، ناوها و رزم ناوها را در فواصل دور مورد اصابت قرار بدهند.



وی خاطرنشان کرد: حضرت آقا چندین مرحله از فرماندهان و مسئولین و در مقطعی که خود ما هم مسئولیت داشتیم، خواستند که بروید روی موضوع دقت. همه بچه‌ها بسیج شدند تا اینکه دقت اولین موشک‌های ما به ۱۰۰تا۱۲۰ متر رسید ولی حضرت آقا فرمودند که نمی شود شما یک هدفی را که می خواهید بزنید، بگویید ۱۰۰ متر آن طرف تر خورد. این را مقام معظم رهبری مطرح کردند.



ایران در منطقه
البته این  تنها بخش بسیار کوچکی از رهنمودهای رهبری بوده که همه این‌ها با نگاه به تکامل امنیت ملی طراحی شده است.  در سطح گسترده‌تر اگر به امنیت ملی نگاه کنیم و کشورهای منطقه را با ایران قیاس کنیم، ایران به گفته رئیس جمهور دکتر "حسن روحانی" جزیره ثبات منطقه است که این مسیر میسر نمی‌شد مگر با اتحاد ملی و رهنمودهای مقام معظم رهبری.



*** قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران



جمهوری اسلامی ایران با داشتن موشک‌های بالستیک در بردهای مختلف و راکت‌های برد کوتاه توان بازدارندگی مثال زدنی در منطقه ایجاد کردند. موشک‌های ایرانی در منطقه غرب آسیا یک توان دفاعی بالفعلی را ایجاد کردند که خود یکی از عوامل تأمین کننده ملی ایران است. 




ایران در منطقه



ایران در منطقه
**سردار جزایری: دستاوردهای موشکی مرهون مقام معظم رهبری است



سردار سرتیپ پاسدار "مسعود جزایری" معاون ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: اگر تدابیر جزئی و کلی معظم له در امور دفاعی نبود، چه بسا در شرایط قدرت امروز نبودیم.

 

وی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین دستاوردهای نظامی ایران در عرصه‌های مختلف از جمله در عرصه موشکی مدیون عنایات و توجهات فرماندهی معظم کل قواست.



*** جنگ تحمیلی



دوران دفاع مقدس یکی از آوردگاه‌های مهم بود که جمهوری اسلامی ایران 8 سال دلاورانه در آن ایفای نقش کرد و با رشادت رزمندگان امروز به جرأت امن‌ترین کشور منطقه است.



*** دیپلماسی بین‌المللی



دیپلماسی صلح‌طلبانه جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا و در دنیا نیز نشان داد که ایران حقیقتاً در امنیت ملی در منطقه قرینه ندارد زیرا چهره ایران یک چهره صلح‌طلبانه است و این موضوع از آرامش خیابان‌های تهران و سایر شهرهای کشور هویدا است.



در مجموع  انسجام ملی و وحدت اقوام، هم افزایی نیروهای امنیتی ، هوشمندی ملت ایران ، نقش آفرینی وزارت اطلاعات، ارتش و سپاه پاسداران در توسعه امنیت

7003097
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در اتریش با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه کشورمان گفت که اعتیاد به تحریم و تحقیر قوانین بین‌المللی، معرفی کننده آن را مستعد ابتلا به زوال عقل می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر سابق امور خارجه گفت: رهبران جهان توجه خود را به پایان جنایات اسرائیل در غزه متمرکز کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است