گوناگون 01:19 - 03 مرداد 1395
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه کاهش اختیارات شهردار در معاملات مالی منطق علمی ندارد، گفت: برای شفافیت مالی شهرداری‌ها، سازمان‌های نظارتی می‌توانند عملکرد این نهاد را زیر ذره‌بین قرار دهند.

محمدجواد کولیوند درباره لزوم محدود کردن اختیارات شهردار در معاملات مالی افزود: از نگاه علمی سیاستگذاری‌ها در کشور باید به سمت وسویی پیش رود که همه مسئولان در مقابل قانون پاسخگو باشند؛ اینکه به‌دلیل عدم‌شفافیت‌های مالی و پاسخگو نبودن مسئولی بخواهیم از اختیارات وی کم کنیم قابل‌قبول نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: نباید طرح‌هایی که شورای شهر می‌دهد با اسناد بالادستی و در سطح کلی کلانشهرها و نظام حکومتی ما مغایرت داشته باشد؛ اگر اختیارات شهردار کاهش یابد باید این اختیارات به مسئولان دیگری واگذار شود که در این میان چندین نهاد یا مقام مسئول باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.

وی با تأکید بر نظارت بیشتر دستگاه‌های نظارتی بر عملکرد مالی شهرداری‌ها، یادآور شد: سازمان‌های نظارتی و حسابرسی فعالیت چشمگیری دارند و می‌توانند با ورود جدی خود، اقدامات شهرداری در حوزه‌های مختلف اعم از حوزه مالی را مورد بررسی قرار دهند، براساس قانون، شورای شهر بودجه شهرداری را مصوب می‌کند از همین رو با توجه به همان قانون نیز، شورا این اختیار را دارد تا فعالیت شهرداری را زیر ذره بین قرار دهد.


8057158
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است