اجتماعی 15:56 - 27 دی 1399

دستورالعمل‌ ارزیابی، تقویت و اتقان آرای قضائی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد حشمتی، رئیس کل دادگستری استان تهران دستورالعمل ارزیابی، تقویت و اتقان آراء قضایی را ابلاغ کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در این دستورالعمل با اشاره به اصل ۱۶۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جهت نیل به اهداف راهبردی برنامه تحولی، ارتقاء آرای صادره از مراجع قضایی در کنار تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش موجودی شعب را از اهمیت بسیار بالایی برشمرد.

وی در چهار مبحث با ذکر تعاریف و مفاهیم، اهداف، ساختار و تشکیلات و وظایف و تکالیف و ۱۵ ماده و سه تبصره این دستورالعمل را به معاونت منابع انسانی دادگستری کل استان تهران جهت اجرا ابلاغ کرد و کلیه روسا و سرپرستان واحدهای قضایی را مکلف به همکاری با این معاونت کرد.

از جمله اهداف این دستورالعمل که مبتنی بر اصول حاکم بر دادرسی سریع و عادلانه است؛ حفظ کیفیت آراء قضایی و ارتقاء آن و افزایش صدور آراء متقن است

در بخش دیگر این دستورالعمل بر رصد و پایش مستمر آراء و تصمیمات قضایی محاکم بدوی و تجدیدنظر و شعب دادسرا شورای حل اختلاف به منظور شناسایی آراء متقن و ضعیف و شناسایی نقاط ضعف علمی قضات صادرکننده آراء، برنامه ریزی در جهت ارتقاء سطح دانش قضات، تشویق قضات صادرکننده آراء برتر، اراده مستمر گزارش کیفیت آراء صادره تاکید شده است.

در بخش سوم این دستورالعمل به کارگروه ارزیابی و اتقان آراء قضایی متشکل از معاونین نظارت و ارزشیابی قضات، منابع انسانی، نظارت و ارزیابی، برنامه ریزی و فناوری اطلاعات، سرپرست دادگاه تجدید نظر استان تهران و یکی از معاونان رئیس کل محاکم تهران و دادستان تهران و سه نفر از قضات مجرب محاکم بدوی و تجدیدنظر به انتخاب رئیس کل دادگستری تهران و دبیری معاون منابع انسانی دادگستری استان تهران اشاره شده است.


10906884
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف پژو پارس با تریلر خبر داد و گفت: راننده خودرو سواری در این حادثه جان باخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام تهمیدات ترافیکی شب‌های قدر گفت: تردد کامیون‌ها در هر سه شب و فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: معابر و بزرگراه‌های پایتخت همچنان خلوت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام موحدی گفت: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم. همچنین با توجه به قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف و تبذیر جلوگیری شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهری منطقه یک گفت: تونل نوری در پیاده راه باغ فردوس به عنوان یکی از نقاط پر تردد گردشگری منطقه یک با هدف زیباسازی محیطی و بصری، اجرا و نصب شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دستگاه قضائی مقابل زمین خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان ایستاد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین رییس پلیس راه راهور فراجا از جان باختن ۵۸۵ نفر در سفر‌های نوروزی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است