استانی 19:22 - 31 تیر 1398

توسعه گردشگری روستائی و عشایری در شرق شهرستان اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان نشست ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان اصفهان با حضور فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان، حسین سیستانی فرماندار اصفهان و همچنین با حضور بخشداران و شهرداران شهرهای شرق شهرستان اصفهان و مدیران نهادهای عضو ستاد سفر شهرستان اصفهان برگزار شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در این نشست اظهار داشت: بی شک مقوله سفر در طول سال در جریان است و در هیچ زمانی توقف ندارد، بر این اساس خدمات رسانی شایسته به گردشگران در پهنه استان اصفهان مرهون تلاش‌های مسئولان ستاد سفر استان است.

فریدون الله یاری در ادامه با اشاره به خدمات رسانی مطلوب به گردشگران در نوروز ۱۳۹۸ تاکید کرد: آمارهای موجود حاکی است که خدمات رسانی به گردشگران در پهنه استان اصفهان در طی نوروز ۱۳۹۸ از روند مطلوبی برخوردار بود، به نوعی که با توجه به بروز سیل در پیرامون استان اصفهان، ستاد سفر استان اصفهان توانست خدمات ارزشمندی را به گردشگران استان‌های همجوار به ویژه در حوزه اسکان ارائه نماید.

وی در ادامه با توجه به برنامه ریزی برای توسعه متوازن گردشگری در پهنه استان اصفهان بیان داشت: یکی دیگر از نکات مثبت در ستاد سفر استان برنامه ریزی برای توزیع متوازن سفر در شهرستان‌های استان به ویژه در محور شرق شهرستان اصفهان است، با این وصف در نوروز امسال توازن مناسبی میان شهرستان‌های استان و شهر اصفهان در حوزه توزیع سفر به وجود آمد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه هم اکنون گردشگری در محور شرق شهرستان اصفهان به صورت ملموس رشد کرده است، تصریح کرد: با توجه به بروز خشکسالی طولانی مدت در این محور، تلاش کرده‌ایم تا گردشگری در این محور رشد یافته و مردم منطقه از این طریق به توسعه اقتصادی دست یابند، بر این اساس ایجاد ۱۸ اقامتگاه بوم گردی در کنار تغییر کاربری و مرمت کاروانسراها و خانه‌های تاریخی این منطقه گام مهمی در توسعه گردشگری شرق شهرستان اصفهان به شمار می‌رود.

الله یاری تصریح کرد: با توجه به حیات اجتماعی عشایر غرب جرقویه در این محور و وجود روستاهای تاریخی متعدد در این محور تلاش داریم تا در سال ۱۳۹۸ با برنامه ریزی متقن، گردشگری روستایی و عشایری را در محور گردشگری شرق اصفهان نهادینه کنیم.


10185589
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است