اقتصادی 08:13 - 05 آذر 1393
سخنگوی شرکت ملی گاز:
تهران- ایرنا - سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به روند روبه رشد مصرف گاز بخش خانگی، گفت: در حال حاضر مصرف بخش خانگی 366 میلیون مترمکعب در روز است که با شروع موج جدید سرما پیش بینی می شود که تا سه شنبه هفته آینده میزان مصرف به 450 میلیون مترمکعب در روز برسد.

مجید بوجارزاده در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، در خصوص وضعیت مصرف گاز در کشور، اظهار داشت: هم اکنون مصرف بخش خانگی 366 میلیون مترمکعب در روز است که با شروع موج جدید سرما پیش بینی می شود که تا سه شنبه هفته آینده میزان مصرف به 450 میلیون مترمکعب در روز برسد.



سخنگوی شرکت ملی گاز افزود: با وجود وارد شدن گاز فازهای جدید پارس جنوبی به کشور، هنوز ناچار خواهیم بود که تامین بخش خانگی را در اولویت قرار دهیم.



بوجارزاده در خصوص حجم گاز تحویلی به نیروگاه ها نیز اظهار داشت: در حال حاضر روزانه 112 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه ها تحویل داده می شود.



وی افزود: در فصل تابستان و در روزهای گرم سال روزانه بیش از 140 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه ها تحویل می شد، اما با شروع فصل سرما و با توجه به اولویت بخش خانگی از میزان گاز تحویلی به نیروگاه ها کاسته می شود.



سخنگوی شرکت ملی گاز با یادآوری روند مطلوب گازرسانی به نیروگاه ها در نیمه نخست سال جاری، گفت: در دوره مورد بررسی حدود 7.5 میلیارد مترمکعب بیشتر از سال گذشته به نیروگاه ها گاز تحویل داده شد و بدین ترتیب از واردات حدود 5.5 میلیارد لیتر سوخت مایع به کشور جلوگیری شد.



بوجارزاده با اشاره به شروع زودرس فصل سرما در کشور، گفت: معمولا از دی ماه فصل سرد سال شروع می شود، اما امسال از آبان ماه شاهد ورود موج سرما به کشور بودیم.



وی با بیان اینکه خط قرمز ما در تامین گاز، مصرف خانگی است، اظهار داشت: هدف شرکت گاز این است تا جایی که می تواند گاز نیروگاه ها را تامین کند.



سخنگوی شرکت ملی گاز در خصوص تامین گاز بخش صنعت نیز گفت: اگر مردم همراهی کنند می توان گاز مورد نیاز بخش صنعتی را تامین خواهیم کرد.



بوجارزاده درباره برداشت از مخازن ذخیره سازی هم افزود: ذخیره سازی برای استفاده در شرایط خاص است هر وقت شبکه نیاز داشته باشد، برداشت را انجام می دهیم.



وی اضافه کرد: در یک ماه گذشته چند مرحله برداشت از مخازن ذخیره سازی شوریجه و سراجه انجام شده و سپس با رفع شرایط خاص، برداشت متوقف شده است.



اقتصام(4)2022**1558

انتهای پیام /*


5272430
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۴۱ هزار هکتار از اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اختصاص و الحاق یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر سیاست‌های اخیر وزارت جهاد در راستای تنظیم بازار، صادرات مستمر مرغ به عنوان راهکار اساسی برای بالا نگه داشتن تولید مرغ، استفاده از حداکثر ظرفیت واحد‌های مرغداری و ایجاد ارزآوری باید در دستور کار قرار گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ابر پروژه اومااویا که با حضور رئیس جمهور و و زیر نیرو در سریلانکا افتتاح شد، گامی برای توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و رسیدن به هدف ۵ میلیارد دلاری بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: طی پنجشنبه همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت مانند کوهنوردی و دره‌نوردی خطرناک است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانک‌ها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تا امروز تعداد مجوز‌های تبدیل شده به شناسه یکتا از مرز ۴۲۷ هزار گذشت و استان لرستان و سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه صدرنشین هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو گفت: برآورد ما افزایش دوبرابری میزان قرارداد‌های تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ نسبت به دوره‌ قبل است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است