سیاسی 14:52 - 25 شهریور 1398
در گزیده اخبار سیاسی ۲۵ شهریور بخوانید؛
توضیحات سخنگوی دولت درباره حضور زنان در استادیوم/واکنشها به تحرکات عربستان و یمن/ انتقاد یک عضو هیات رئیسه مجلس از گرانی قیمت چادر مشکی/ توضیح قاضی مسعودی مقام درباره حضور شبنم نعمت زاده با چادر در دادگاه/ انتخاب غریب‌آبادی به عنوان معاون رییس کنفرانس عمومی آژانس و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، بیست و پنجم شهریور ماه ۱۳۹۸ است.

قابل بازگشت بودن توقف تعهدات ایران/واکنشها به تحرکات عربستان و یمن/حضور دختر وزیرسابق در دادگاه

به گزارش ایسنا، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب صلح و دفاع  با بیان اینکه «همه باید بدانند که کار ما در دافوس جنگ است اما اصل کار ما و پیام‌مان صلح است»، افزود که چون صلح می‌خواهیم باید خودمان را برای جنگ آماده کنیم.

نشست خبری سخنگوی دولت

علی ربیعی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع روحانی به نیویورک گفت: امیدواریم رئیس جمهور و تیم همراه در سفر به نیویورک بار دیگر بتوانند حقانیت ایران را در مورد مسائل مختلف به گوش جهانیان برسانند.

سخنگوی دولت درباره حذف یارانه دهک های بالا اظهار کرد: آنچه درباره حذف افراد ثروتمند مطرح است حتما اجرا می‌شود و حتما فشار به طبقات پایین و متوسطه نخواهد آمد و با درصد خطای پایینی این کار انجام می‌شود. همچنین در مرحله اول در مهرماه چند صدک از دهک های بالا حذف می‌شوند که ممکن است هفتصد تا هشتصد هزار نفر را در برگیرد که البته امکان اعتراض هم برای آنان محفوظ است.

وی همچنین با بیان اینکه دولت با حضور زنان در استادیوم ها موافق است و مجدد تاکید می‌کنم که اقای سلطانی فر تمهیدی اندیشیده اند که زنان در بازی ایران با کامبوج حضور داشته باشند و این حضور به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت، افزود: بلیت فروشی هم انجام خواهد شد و اینطور نیست که زنان گزینشی وارد استادیوم شوند.

ربیعی در پاسخ به این پرسش درباره اتهام آمریکا به ایران مبنی بر حمله به آرامکو گفت: این یک اتهام زنی غیردقیق و عجولانه است و به سبک آمریکایی انجام شده و نخستین بار از سوی وزیر خارجه آمریکا صورت گرفت که با فرافکنی بخشی از سنت عملیات روانی آمریکا در این زمینه را انجام داد. ما معتقدیم بحث در حال حاضر در منطقه بحث سرکوب مردم یک کشور است و تحمیل اراده ای که بر آنان مطرح می شود و معتقدیم که هیچکس نباید از آن دفاعی بکند.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به ادعای آمریکا علیه ایران درباره حمله به مجموعه پالایشگاهی آرامکو خواستار خویشتن‌داری و خودداری از اقدامات تنش‌زا شد.

یک تحلیل‌گر مسایل سیاسی هم با اشاره به حملات انصارلله یمن به پالایشگاه‌های نفتی سعودی گفت: اگر آمریکایی‌ها و سعودی‌ها می‌خواهند کاری عاقلانه انجام دهند باید وقتی می‌بینند که در گزینه نظامی به بن بست رسیده‌اند سریعا دامنه اقدامات نظامی‌شان را کم کنند، این مساله بیش‌تر به نفع خودشان است.

یک عضو هیات رئیسه مجلس در صفحه شخصی خود در توییتر انتقاد از گرانی قیمت چادر مشکی نوشت: کاری که رضاخان با کشف حجاب نتوانست انجام دهد با گرانی قیمت چادر در حال انجام است.

همچنین نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه «باید با اعمال نظارت دقیق قیمت بلیت هواپیما متعادل شود»، گفت: وزارت راه و شهرسازی در این زمینه جدی است و تلاش خود را به کار گرفته تا شرایط متعادلی در خطوط هوایی کشور ایجاد کند. وی افزود: امروز قیمت برخی از پروازها نامتعارف است. ما با افزایش قیمت دلار شاهد بودیم که قیمت بلیت هواپیما نیز مانند سایر بخش ها افزایش یافت اما اکنون قیمت دلار پایین آمده اما قیمت بلیت هواپیما همچنان بالا است.

نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه

سید عباس موسوی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که برخی رسانه‌ها مطرح کرده‌اند که احتمالا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل آقایان روحانی و ترامپ دیدار و گفت‌وگو خواهند داشت، تصریح کرد: من چنین موضوعی را تایید نمی‌کنم چنین برنامه‌ای در دستور کار ما نیست و فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی در نیویورک رخ دهد.

سخنگوی وزارت خارجه در مورد سفر مقتدی صدر به ایران در روزهای اخیر گفت : ایشان به ایران رفت و آمد دارند و این تازگی ندارد. حضور ایشان ، حضور ویژه و تازه‌ای نیست و پیام خاصی ندارد . حضور ایشان برای ما و دولت عراق غنیمت است.

وی همچنین در مورد آخرین وضعیت کشتی انگلیسی توقیف شده در ایران نیز گفت: مراحل حقوقی و قضایی رسیدگی به تخلفات این کشتی رو به اتمام است و دو سه کار کوچک در این زمینه مانده است که به نظر می‌رسد که طی روزهای آینده انجام شود و این کشتی رفع توقیف شود.

موسوی همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران، گفت: ایران در اجرای گام سوم مصمم است و آن را اجرا می‌کند گام چهارم در حال طراحی است و اگر اروپایی‌ها به تعهدات و حرف‌های خود عمل نکنند این گام نیز طراحی و اجرا می‌شود.

روسای سازمان انرژی اتمی کشورمان و روس اتم در محل نمایندگی دائم کشورمان در وین دیدار و دو طرف درخصوص توسعه همکاری‌ها و روابط دوجانبه و همچنین تعاملات در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رایزنی کردند. علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی برای شرکت در اجلاس کنفرانس سالانه عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین به سر می‌برد.

علی‌اکبر صالحی در سخنانی در شصت و سومین کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، گفت: توقف جزئی تعهدات ایران در صورت اجرای موثر و کامل برجام توسط اعضای باقی‌مانده در این توافق، قابل برگشت است.

در این نشست غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز به عنوان معاون رییس کنفرانس عمومی سالانه آژانس از گروه خاورمیانه و جنوب آسیا (مزا) انتخاب شد.

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده، احمدرضا لشگری‌پور و شرکت توسعه دارویی رسا امروز (دوشنبه) ۲۵ شهریورماه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد.

در ابتدای این جلسه قاضی مسعودی مقام از نماینده دادستان خواست تا کیفرخواست را قرائت کند. وی در بخشی از صحبتهایش گفت: ۲۲ فقره حساب شخصی در مورد متهمه نعمت زاده شناسایی شده که از سال ۸۸ تا ۹۷ بوده است. متهمه شبنم نعمت زاده نیز در ادامه این جلسه گفت: من فارغ التحصیل سال ۷۵ دانشکده شهید بهشتی هستم و تا سال ۸۰ بیکار بودم. پدرم وزیر بود ولی ۵ سال بیکار بودم. کار هنری می کردم و فقط داروسازی می کردم. از طریق یکی از دوستانم در سال ۷۹ الی ۸۰ مشغول شدم و داروخانه‌ای را راه اندازی کردم و عصرها ویزیت مطب به مطب و کوچه به کوچه  می رفتم  با وجود اینکه پدرم وزیر بود. من فعالیتم نه بواسطه رانت بوده و نه چیزی. من از صفر شروع کردم این اتفاق بخشی از امتحان یا چیزی است که رخ داده است.

قاضی مسعودی مقام در پایان جلسه گفت: جلسه بعدی دادگاه روز یکشنبه ۳۱/ ۶/ ۱۳۹۸ ساعت ۱۴ در همین مکان برگزار می شود و اگر تغییر مکان داشتیم متعاقبا اعلام می شود.

همچنین رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه در رابطه با نوع حجاب متهم شبنم نعمت زاده در دادگاه امروز گفت: وی در زمانی که کیفرخواست نیز ابلاغ شد با چادر بود و امروز نیز با خواست خودش با چادر حاضر شد.

امروز همچنین دومین جلسه از دادگاه متهمان پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار دقایقی پیش در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران و مفسدان اقتصادی و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

آگهی آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۸ منتشر شد  و بر اساس آنچه اعلام شده است ثبت نام این آزمون از ۷ مهر انجام میشود و آزمون در تاریخ  ۸ آذر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


10239118
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می‌برد، گفت: اگر اسرائیل خطا کند، پاسخ فوری، قاطع و پشیمان‌کننده حداکثری خواهیم داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مهمانپرست گفت: جلسه شورای امنیت دستاورد بزرگی برای کشور ما و شکست مهمی برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» موشک‌ها و پهپاد‌هایی که از ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت و در ادامه اصابت کرد، بزرگترین عملیات پهپادی جهان را به نام ایران ثبت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ترابی گفت: فشار روانی به صهیونیست‌ها در زمان پاسخ ما بسیار سنگین و سخت بوده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: عبور دادن موشک‌ها و پهپاد‌ها از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی کار بسیار خارق‌العاده‌ای بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در استان اصفهان خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان و هدف قرار گرفتن چند ریزپرنده ناشناس خبر داده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است