علمی فناوری 14:07 - 01 مهر 1397
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد باکتری‌های موجود در دهان کودکان خردسال می‌تواند به پیش بینی احتمال ابتلای آنان به چاقی کمک کند.

به گزارش ایسنا، گروهی از متخصصان دانشگاه دولتی پنسیلوانیا دریافتند ترکیب میکروارگانیسم‌های موجود در دهان کودکان دو ساله می‌تواند سرنخ‌هایی از وضعیت وزن کودک در آینده ارائه دهد.

یکی از متخصصان ارشد این مطالعه گفت: یک نفر از هر سه کودک در آمریکا به اضافه وزن یا چاقی مبتلا است. درصورتی که بتوان شاخص‌های اولیه چاقی را در دوران ابتدایی زندگی پیدا کرد، این امکان برای والدین و پزشکان فراهم می‌شود تا اقدامات پیشگیرانه را در نظر بگیرند.

در این بررسی بیش از ۲۰۰ کودک در پروژه‌ای شرکت کردند که فاکتورهای خطرزای اجتماعی و زیستی موثر در ابتلا به چاقی مورد مطالعه قرار گرفت. متخصصان به انجام آزمایشاتی در دستگاه گوارش که محل زندگی انواع مختلفی از موجودات میکروسکوپی است اقدام کردند که به بدن در هضم مواد غذایی و بهبود سیستم ایمنی کمک می‌کنند.

متخصصان علوم پزشکی در آمریکا تاکید کردند که در مطالعات پیشین ارتباط بین باکتری‌های دهان با چاقی در افراد بزرگسال و نوجوانان مشاهده شده است. در این مطالعه متخصصان به بررسی این رابطه در میان کودکان پرداختند.

در این مطالعه مشخص شد افزایش سریع وزن در دوران نوزادی که می‌تواند فاکتور خطرزایی در ابتلا به چاقی در دوران کودکی باشد با عدم تنوع کافی باکتری‌های دهان ارتباط دارد. در حقیقت در نوزادانی که در این دوره از زندگی دچار افزایش وزن سریع می‌شوند تنوع کمتری از باکتری‌های دهان وجود دارد.

به گزارش هلث‌دی نیوز، به گفته متخصصان در بدن یک فرد سالم انواع بسیار مختلفی از باکتری‌ها وجود دارد. این حجم بالا از تنوع باکتریایی، بدن را در برابر التهاب و باکتری‌های مخرب حفظ می‌کند.


9916168
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران نانوحسگر زیست‌الکترونیکی ساختند که می‌تواند به صورت مستمر روی سلول‌های قلب نظارت داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است