سیاسی 23:09 - 29 فروردین 1394
در این نشست، مذاکرات اتمی با ایران و تصویب طرح جدید دوحزبی (دمکرات و جمهوری خواه آمریکا) در مورد الزام ارجاع توافق نهایی به کنگره و نقش آن نیز مورد بحث قرار گرفته است.

توافق هسته‌ای تاثیری بر رفتار ایران ندارد!

 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، اندیشکده آمریکایی "بنیاد دفاع از دمکراسی" نشستی در شهر واشنگتن با عنوان "جنگ در جهان اسلام، آمریکا ناظر یا بازیگر" برگزار کرد.

 

کارشناسان داخلی و خارجی امنیت ملی آمریکا، و همچنین دیپلمات‌ها و اعضای کنگره در این نشست حضور داشتند و تحلیل‌ها و نظراتشان را در مورد مسایل پیچیده امنیت ملی ایالات متحده ارائه دادند.

 

طبق گزارش صدای آمریکا، «در این نشست، پرسش‌هایی مطرح شد، از جمله این که:

 

آیا جنگ در کشورهای اسلامی در حال پایان گرفتن است، یا شدت می گیرد؟

آیا آمریکا از یک ایران اتمی و عواقب منطقه‌ای آن جلوگیری خواهد کرد؟

و آیا کشورهای خاورمیانه در حال سقوطند و اصولا شانس ثبات در دنیای اسلام چه اندازه خواهد بود؟»

 

 

همچنین در این نشست، مذاکرات اتمی با ایران و تصویب طرح جدید دوحزبی (دمکرات و جمهوری خواه آمریکا) در مورد الزام ارجاع توافق نهایی به کنگره و نقش آن نیز مورد بحث قرار گرفته است.

 

 

"راس لتینن" نماینده و رئیس جمهوریخواه کمیته فرعی مجلس نمایندگان در امور خاورمیانه و "تد دویچ" نماینده ارشد دموکرات در این نشست از تصویب طرح سنا حمایت کردند.

 

 

"تد دویچ" نماینده ارشد دموکرات در نشست دفاع از دموکراسی

 

 

نماینده ارشد حزب دموکرات معتقد است: «وقتی نمایندگان کشورهایی مانند نیجریه و مالزی و ونزوئلا حق دارند در شورای امنیت در مورد لغو تحریم ها علیه ایران رای بدهند، قطعا باید اعضای کنگره آمریکا درباره توافق اظهار نظر کنند.»

 

 

تد دویچ می افزاید: «سه شنبه (هفته گذشته) با رهبری و تلاش سناتور کورکر و همکاری سناتورها بن کاردین و رابرت منندز توانستیم طرحی را نهایی و تصویب کنیم که تایید می کند کنگره حق این را دارد و باید داشته باشد، که در مورد توافق دخیل باشد.»

 

 

نماینده و رئیس جمهوریخواه کمیته فرعی مجلس نمایندگان در امور خاورمیانه نیز در این نشست، با انتقاد از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا می گوید: «او موضعش را از یکسال پیش تغییر داده و اکنون وقتی پای لغو تحریم ها به میان آمده می گوید "فعالیت های منطقه ای و موشکی ایران در مذاکرات مطرح نیست."»

 

 

"راس لتینن" نماینده و رئیس جمهوریخواه کمیته فرعی مجلس نمایندگان در امور خاورمیانه

 

 

راس لتینن اضافه می کند: «هم اکنون (باراک اوباما) آنقدر از قوت توافق کم کرده که من انتظار دارم ایران کاملا توافق را بپذیرد. شرایط آنقدر برای ایران تسهیل شده که دلیلی ندارد که آن را نپذیرد. تهران به تحقیقات اتمی ادامه می دهد، حتی در مورد پارچین ابدا حرفی نمی زند، و تاسیسات فردو به عنوان تحقیقات به کار و فعالیت ادامه می دهد.»

 

 

میشل فلورنوی، معاون پیشین وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی در حاشیه نشست واشنگتن در گفتگو با صدای آمریکا در پاسخ این سوال که آیا یک توافق اتمی، ایران را وادار به تغییر روش در منطقه خواهد کرد یا نه، گفت: «برای ارزیابی تاثیر آن باید منتظر رئوس طرح نهایی توافق شد.»

 

 

او افزود: «آنچه من در انتظار دانستن آن هستم این است که آیا توافق، طول مدت دست یابی ایران به سلاح اتمی را بطور عمده افزایش خواهد داد؟ آیا بطور چشمگیری اعتماد به نفس ما را به آگاه شدن از زمان دست یابی افزایش می دهد؟ من شخصا باور ندارم که باید انتظار داشته باشیم این توافق ماهیت حکومت تهران و یا رفتار آنها و یا حمایتشان از عواملشان در منطقه و دیگر مناطق را تغییر دهد.»

 

 

میشل فلورنوی، معاون پیشین وزیر دفاع آمریکا

 

 

معاون پیشین پنتاگون مدعی می شود که: «حکومت ایران از نمایندگان و مشاوران خود در خاورمیانه برای بی ثبات کردن و ایجاد ناآرامی میان جوامع شیعه و برخی کشورهای سنی استفاده می کند و با بهره برداری از گروه ها و شبه نظامیان برای ایجاد تشنج چه در بحرین و یمن، و یا در لبنان و دیگر مناطق می کوشد.»

 

 

شایان ذکر است، تلاش اندیشکده بنیاد دفاع از دمکراسی و ارائه تحلیل های جهت دار از سوی اعضای آن در حالی صورت می گیرد که چندی پیش یک کارشناس امنیتی سابق آمریکا در نشریه نشنال اینترست با انتقاد از کارشکنی این اندیشکده، نوشته بود: افرادی که در بنیاد دفاع از دموکراسی هستند توافق با ایران را نمی‌خواهند، آن‌ها می‌خواهند ایران همچنان خطری برای آمریکا بماند و همچنین سعی می‌کنند مذاکرات هسته‌ای را نقش بر آب کنند.

 

 

101

 

*جام نیوز به تناسب سوگیری اعلام شده خود یعنی رصد رسانه‌های برون‌مرزی، تلاش می‌کند تا حد امکان خروجی آن‌ها را در معرض مشاهده و  قضاوت علاقمندان و  پژوهشگران قرار دهد. بنابراین پرواضح است که بازنشر مطالب مورد اشاره، لزوما به معنای تأیید محتوای آن‌ها نیست.*

 


6220279
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی به صورت تلفنی گفتگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور در سال ۱۴۰۳ به ریاست سرلشکر محمد باقری و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آب و مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان توسط یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید لشگری به این استان ارسال شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در ارمنستان درباره گفتگو‌های اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: مقامات ارمنستان ما را در ارتباط با این گفتگو‌ها مطلع کردند و گفتند توافقاتی که صورت گرفته در چارچوب اعلامیه آلماتی است، یعنی بر اساس مرز‌های بین المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس سپاه پاسداران بیانیه‌ای صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه درباره رایزنی‌هایش در نیویورک گفت: به دلیل ماهیت و طبیعت کار در نیویورک، موضوع دیپلماسی برای لغو تحریم‌ها مورد توجه ما قرار داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور زنان رئیس جمهور گفت: مشارکت مردمی در مسائل تولید عمدتا با محوریت زنان خانه دار در دستور کار است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جلالی گفت: تهران به توسعه همکاری‌های نظامی-فنی خود با مسکو و تقویت روابط دفاعی مطابق با قوانین بین‌المللی ادامه خواهد داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است