استانی 18:38 - 09 تیر 1394
زنجان؛
رئیس کمیته مقابله با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه مواد مخدر به عنوان بلای خانمانسوز در دنیا شناخته می شود بر انجام آموزش های عمومی در زمینه پیشگیری از مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از زنجان؛ علیرضا صالحی در خصوص همراهی و همکاری مردم و خانواده ها با پلیس در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت :خانواده های اصلی ترین تشکیل دهنده و ترویج دهنده الگوهای جامعه هستند.

فرمانده انتظامی استان زنجان افزود : خانواده ها باتکیه بر فرهنگ غنی اسلامی می توانند به فرزندان آموزش های لازم را در خصوص حضور موفق در عرصه های اجتماعی بدهند.

رئیس کمیته مقابله با مواد مخدر استان زنجان ادامه داد: اگر به دانش آموزان و فرزندانمان آئین دوستیابی و برقراری ارتباط و مهارت نه گفتن را آموزش دهیم بسیاری از مشکلات و گرایش ها به مواد مخدر حل می شود.

صالحی تاکید کرد : بین گروه و خانواده ، در برخی موارد گروه از قدرت بیشتری برخودار بوده و فرد برای ثابت کردن خود بر گروه مجبور است به خواسته های آن تن در دهد .

وی گفت : زمانی که برای فرد در خانواده نقش تعیین نشود فرد مجبور می شود توانایی های خود را در خارج از خانه و برای دیگران اثبات کند و چون تجربه لازم دوست یابی را ندارد ، گرفتار مواد مخدر و تمکین از ذوستان ناباب می شود.

این مقام ارشد انتظامی استان زنجان به ارتباط زنجیر وارد وظایف کمیته های مختلف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اشاره و تصریح کرد : از تمام خانواده می خواهیم که روابط خود را با اعضای خانواده خود مستحکم کرده و با هم دوست بوده و در اماکن ورزشی و محافل سالم حضور داشته باشند و این حضور نباید فیزیکی بوده بلکه با ید فرزندان حضور والدین را حس کنند.

وی به اجرای سه عملیات مشترک، با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان های همجواره اشاره و تصریح کرد : از این موقعیت استفاده و به سوداگران مرگ و قاچاقچیان این هشدار را می دهم که دست از اقدامات غیر قانونی بردارند چرا که اگر گرفتار قانون شوند به راحتی خلاصی نخواهند داشت.

فرمانده انتظامی استان زنجان به برخورد با توزیع کنندگان داروهای غیر مجاز و غیر ورزشی نیز اشاره و عنوان کرد: جوانان آگاه باشند که عاملان آنها فقط به دنبال سود بیشتر و نه به فکر سلامتی آنان هستند.

صالحی خاطر نشان کرد : مردم در قالب پلیس افتخاری در کنار ما بوده و توفیقات خوبی نیز در زمینه مبارزه با مواد مخدر کسب کردیم و از آحاد جامعه می خواهیم اطلاعات خود را در زمینه مبارزه با مواد مخدر با تلفن 128 در میان گذارند.



انتهای پیام/گ


6669316
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است