اقتصادی 02:10 - 06 فروردین 1395
یک کارشناس اقتصادی گفت: با بروز شدن ناوگان هوایی صنعت حمل و نقل هوایی کشور رونق می یابد.

حسین محمودی اصل کارشناس مسائل اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مزایای خرید 118 فروند هواپیما گفت: زمانیکه شرکت بزرگی مانند ایرباس پای معامله با ایران می آید قطعاً شرکت های متوسط و کوچکتر با اطمینان بیشتری سراغ سرمایه گذاری و بستن قرارداد با شرکت های داخلی حاضر به مذاکره می شوند.


وی اظهار داشت: در سال های گذشته بسیاری از شرکت های هوایی منطقه و بخصوص شرکت های غربی از طریق بازارهای ایران سود سرشاری کسب کرده اند بطوریکه حتی بساری از پروانه های حج سعودی ها بر عهده داشتند و طبق آمار کشورهای منطقه 11 هزار میلیارد دلار از این بخش سود برده اند.


وی ادامه داد: با ورود این هواپیماها به ناوگان هوایی کشور شرکت های هوایی جان تازه ای گرفته و با رونق تجارت هوایی و ورود هر چه بیشتر توریست ها و تجار خارجی شاهد رونق اقتصادی در جامعه خواهیم بود.


محمودی اصل تصریح کرد: وقتی شرکت های ادروپایی و آمریکایی در ایران سرمایه گذاری کنند احتمال از سرگیری تحریم ها هم کم خواهد شد زیرا سرمایه این کشورها در خطر قرار می گیرد.


وی گفت: در حال حاضر بلیت های هوایی دارای یارانه هستند که در آینده با برداشته شدن این یارانه ها و مدیریت صحیح شاهد بهره وری مثبت صنعت هوایی خواهیم بود و با برنامه ریزی مناسب و دقیق هواپیماهای خریداری شده می توانند هزینه های خرید خود را در بیاورند.


انتهای پیام/



7776972
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل توانیر گفت: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر پاداش در قبوض برق، به قید قرعه از جوایز متنوعی مثل خودرو و لوازم خانگی بهره‌مند خواهند شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون مرکز مبادله طلا و ارز گفت: بیستمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله در حال برگزاری است که تاکنون ۸۰ کیلوگرم شمش طلا به فروش رفته است‌.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: ۳ سناریو افزایش مصرف تدوین شده که در بدبینانه‌ترین آن، مصرف برق با رشد ۶ درصدی به ۷۷ هزار و ۷۵۰ مگاوات می‌رسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: همزمان با افزایش روند استفاده از ظرفیت‌های مردمی میزان مشارکت‌های مردمی در ساخت پروژه‌های ویلایی رشد پیدا کرده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بندری سازمان بناد رو دریانوردی گفت: طی یک ماه گذشته ۱۹۹ هزار و ۹۶۲ TEU مجموع عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر کشور انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۹ درصدی داشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز عرضه بر تقاضا برتری پیدا کرد و اکثر نماد‌های شاخص ساز در منفی کار خود را به پایان رساندند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» فعالان صنعت چای با انتقاد از افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده این محصول، تاکید کردند که این مساله منجر به ایجاد بحران در بازار چای خواهد شد.  
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور گفت: طبق قانون توسعه و مدیریت مصرف سوخت باید میزان سفر‌های حمل ونقل درون شهری به ۷۵ درصد برسد که در حال حاضر زیر ۵۰ درصد است
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید قزل آلا به ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل صمت استان تهران گفت:در حوزه صادرات سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم که پیش‌بینی امسال ۲ میلیارد دلار از محل گمرکات تهران است

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است