سیاسی 12:06 - 28 مهر 1393
شمخانی در دیدار "دو میستورا" مطرح کرد
دبیر شورای عالی امنیت ملی رفتار غیرمسئولانه برخی کشورهای غربی و منطقه و تسلیح مخالفان را مانع اصلی استقرار آرامش در سوریه خواند و گفت: ایجاد گروه تروریستی جدید برای مهار گروه‌های قبلی و یا دخالت نظامی نیروهای فرامنطقه‌ای منجر به تصاعد بحران می‌شود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، «استفان دو میستورا» نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه صبح امروز(دوشنبه) با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص تحولات اخیر سیاسی و امنیتی در این کشور گفتگو کرد.

 

شمخانی با اشاره به بی نتیجه ماندن کنفرانس‌های بین‌المللی برای پایان دادن به بحران سوریه و نتیجه معکوس ایجاد گروه‌های تروریستی برای مقابله با دولت منتخب مردم در این کشور، بر لزوم تجدید نظر در سیاست‌های اشتباه اتخاذ شده و حمایت از خواست واقعی مردم و کمک به استقرار امنیت و ثبات تاکید کرد.

 

شمخانی افزود: علی رغم آمادگی دولت سوریه برای انجام گفت‌وگوهای سیاسی با گروه‌های مختلف سوری، رفتار غیر مسئولانه برخی کشورهای غربی و منطقه و تسلیح مخالفان و تحریک آنها به کشتار مردم مانع اصلی استقرار آرامش در سوریه بوده است.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از تجربیات نمایندگان سابق سازمان ملل که راه حل سوریه را پایان حمایت از تروریسم و اتکا به گفت‌وگوهای ملی می‌دانند، خاطر نشان کرد: این واقعیت که خطر جریان‌های تروریستی در نهایت متوجه حامیان آنها خواهد شد بارها از سوی مسئولان جمهوری اسلامی ایران اعلام  شده بود و امروز نیز مجدداً تاکید می‌کنیم که ایجاد گروه تروریستی جدید برای مهار گروه‌های قبلی و یا دخالت نظامی نیروهای فرامنطقه‌ای منجر به تصاعد بحران خواهد شد.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست‌های انسان دوستانه و اصولی خود برای تامین امنیت در منطقه به مقابله با گروه‌های تروریستی ادامه خواهد داد و آمادگی دارد همکاری لازم را با سازمان ملل به عنوان تنها مرجع مشروع در این زمینه انجام دهد.

 

استفان دو میستورا نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه در این دیدار با اشاره به لزوم بهره گیری از تجارب و مشارکت ایران در حل بحران سوریه تاکید کرد: فاجعه انسانی در شهرهای مرزی سوریه نشان می‌دهد که می‌بایست هر چه سریعتر راهکارهای مبتنی بر مشارکت همه کشورهای تاثیرگذار منطقه برای مقابله با تهدید تروریسم مورد توجه قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: راه حل سیاسی برای حل و فصل بحران سوریه بهترین ابراز برای مواجهه با تهدید گروه تروریستی داعش و مقابله جدی با توسعه این پدیده شوم در منطقه است.

 

انتهای پیام/

4991720
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در اتریش با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه کشورمان گفت که اعتیاد به تحریم و تحقیر قوانین بین‌المللی، معرفی کننده آن را مستعد ابتلا به زوال عقل می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر سابق امور خارجه گفت: رهبران جهان توجه خود را به پایان جنایات اسرائیل در غزه متمرکز کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان و هاکان فیدان درباره تحولات اخیر منطقه گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است