سیاسی 10:44 - 05 اردیبهشت 1394
راه‌چمنی :
دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی با اشاره به این‌که نهادهای حاکمیتی به همه مردم تعلق دارند، تأکید کرد: این نهادها نباید در دوره انتخابات به یک جریان سیاسی نزدیک شوند.

فضاسازی انتخاباتی با آرامش همراه شود/نهادهای حاکمیتی به وظایف ملی خود بپردازند

محمدرضا راه‌چمنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که وزارت کشور، شورای نگهبان، قوه قضائیه و سایر دستگاه‌ها باید مقدمات و زمینه‌های برگزاری انتخابات پرشور را فراهم کنند، افزود: وزارت کشور عملاً با تشکیل ستاد انتخابات کشور بحث انتخابات را کلید زده است.

وی افزود: همه دستگاه‌های مربوطه در نظام باید با یکدیگر همکاری کنند تا انتخاباتی پرشور و سالم در کشور برگزار شود و با مشارکت گسترده مردم پشتوانه بزرگی برای نظام ایجاد شود.

این فعال سیاسی درباره عملکرد وزارت کشور در بحث انتخابات و نحوه تعامل با احزاب و جریان‌های سیاسی، گفت: ما باید عملکرد وزارت کشور را به صورت مقایسه‌ای مورد بررسی قرار دهیم. وزارت کشور دولت یازدهم نسبت به وزارت کشور دولت نهم و دهم بسیار بهتر عمل کرده است. زیرا در آن دوره وزارت کشور هیچ تعاملی با احزاب نداشت. اما ما شاهدیم در این دوره وزارت کشور چندین جلسه با احزاب داشته است. از سویی اگر خواسته باشیم عملکرد وزارت کشور دولت اعتدال و امید را با دولت اصلاحات مقایسه کنیم باید بگوییم که این وزارت کشور به دوره ایده‌آل دوران اصلاحات هنوز نرسیده است.

راه چمنی در بخش دیگری از سخنان خود درباره عملکرد سایر نهادهای حاکمیتی در دوره انتخابات نیز گفت: انتخابات متعلق به همه مردم است. انتخابات جمهوری اسلامی ایران همانند دوران طاغوت نیست که نهادهای حکومتی نمایندگان پارلمان را مشخص کنند. اکنون مردم در سرنوشت خود سهیم هستند. از سویی نهادهای حاکمیتی نباید وارد دسته‌بندی‌های سیاسی شوند، زیرا وظیفه این دستگاه‌ها تهیه مقدمات برگزاری انتخابات سالم و باشکوه است. نیروهای مسلح نیز وظیفه تأمین امنیت انتخابات را داشته و نباید به هیچ وجه وارد عرصه انتخابات شوند. نهادهای حاکمیتی باید مردم رابرای حضور در انتخابات تشویق کنند.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی درباره فعالیت جریان‌های سیاسی برای انتخابات نیز گفت: به نظر من باید به تدریج فضاسازی رسانه‌ای و تبلیغات انجام شود تا مردم با جریان‌های سیاسی آشنا شوند و جریان‌ها و احزاب باید سازوکارهای خود برای حضور در انتخابات را تعیین کرده و آنها را از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم برسانند تا مردم نسبت به فعالیت‌های انتخاباتی جریان‌های سیاسی اطلاعات به دست آوردند. البته صلاح نیست که از اکنون مصدا‌ق‌ها و نامزدها مشخص شوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین با بیان این‌که رسانه ها هم باید درباره انتخابات مجلس دهم و آرایش سیاسی ‌جناح‌ها اطلاع‌رسانی کنند، افزود: امسال از سوی رهبری نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی نام‌گذاری شده است، بنابراین باید روشن شود که مجلس دهم باید چه مشخصاتی داشته باشد و مجلس با چه معیارهایی شکل بگیرد تا تعامل خوبی میان دولت و مجلس شکل گیرد و از این طریق مشکلات مردم حل شود.

وی همچنین با اشاره به این‌که فضاسازی انتخاباتی باید با آرامش همراه باشد، تأکید کرد: نباید جریان‌ها و احزاب علیه جریان رقیب خود سخن بگویند تا خودسرها مجالس سیاسی را بهم بزنند، زیرا این اقدامات مردم را دلسرد کرده و انگیزه مشارکت آنها را از بین می‌برد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پایان، افزود: در دوره انتخابات باید امنیت اجتماعات جریان‌های سیاسی تأمین شود تا خودسرها اقدامات غیرقانونی انجام ندهند. برای برگزاری انتخابات پرشور باید محیط‌های دانشگاه‌ها نیز فعال شود و تشکل‌های دانشجویی منسجم و فعال شوند.

انتهای پیام


6256413
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است