فرهنگی‌هنری 01:04 - 03 آذر 1393
مجموعه نمایشی«دختران و زنان»در شش قسمت، با هنرنمایی جاستین وادل(در نقش مولی)، بیل پترسون (گیبسون)، فرانچسکا آنیس، کیلی هیوز و تام هولندر، هر روز ساعت 30 دقیقه بامداد روی آنتن می رود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، این سریال که روایتگر قصه‌ای مشترک از یک رمان ناتمام برای تمام اعصار است، به کارگردانی نیکولاس رنتون در سال 1999 تولید شد.

 

گفتنی است این مجموعه تلویزیونی زندگی ملموس و قابل درکی از پدر و دختری بنام مولی را برای مخاطب روایت  می‌کند. این دختر جوان بعد از مرگ مادر با پدرش دکتر گیبسون زندگی آرامی را تجربه می کرد اما این آرامش با ازدواج مجدد پدر و ورود مادر و خواهر ناتنی دستخوش تغییرات شد و ...

 

شایان ذکر است فیلمنامه«دختران و زنان» براساس رمانی ناتمام از«الیزابت گسکل» نوشته شده است و آندرو دیویس نگارش این فیمنامه را برعهده داشت. « دختران و زنان » در ژانر درام به نگارش درآمده است تا تصویر گر قصه‌های دهه‌ی 1920 و 1930 اروپا باشد. روابط انسانی، ازدواج و خانواده از موضوعات اصلی و مهم این مجموعه تلویزیونی است.

 

رمان رئالیستی الیزابت گسکل، زندگی ملموس و قابل درکی از پدر و دختری از طبقه متوسط انگلیس را برای خوانندگان روایت کرد. او در سال 1864 انتشار رمان«دختران و زنان» را در مجله «کورنهیل» آغاز کرده بود اما بعد از فوت الیزابت در سال 1865، شخص دیگری به نام فردریک گرین‌وود آنرا به پایان رساند.

 

 نامزد هفت عنوان ویژه از جایزه فیلم لندن «بافتا»

 

سریال «دختران و زنان» برای نخستین بار در سال 1999 از تلویزیون انگلیس پخش شد و سپس به ترتیب کشورهای سوئد، استونی، آمریکا و مجارستان نیز طی سالهای 2000 تا 2003 به پخش این مجموعه اقدام کردند. آخرین پخش تلویزیونی« دختران و زنان» در سال 2005  در کشور ایتالیا بود. "دختران و زنان" حضوری موفق در جشنواره فیلم بافتا داشت و در سال2000 نامزد دریافت 7 جایزه شد و 4 جایزه بهترین بازیگرمرد، بهترین طراحی، بهترین چهره‌ پردازی و بهترین فیلمبرداری و نورپردازی را از آن خود کرد.

 

رنتون کارگردانی با 25 اثر تلویزیونی

 

نیکلاس رنتون یا همان نیک رنتون، کارگردان« دختران و زنان» از جمله فیلمسازانی است که به ساخت آثار اقتباسی از ادبیات علاقه دارد. او همچنین عادت دارد که اغلب، نام فیلم‌هایش را بر اساس شخصتهای اصلی فیلم انتخاب کند. رنتون بسیاری از فیلمهایش را در ژانر خانوادگی یا پلیسی ساخته است و در مجموعه تعداد آثار ساخته شده توسط این کارگردان به عدد 25 می‌رسد. او از سال 1982 فیلمسازی را آغاز کرد و تمامی فیلم‌ها و سریال‌هایش را برای تلویزیون ساخته است.





انتهای پیام/ اس


5254139
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک فعال و پژوهشگر حوزه رسانه با اشاره به اهمیت سواد رسانه در دنیای مدرن و همین طور، روش‌های راستی‌آزمایی اخبار توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بکتاشیان گفت: من نتوانستم آنچه ایده‌آلم در تصویر است، در متن پیاده کنم. هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسانه ملی برنامه و سریال‌های مختلفی را برای ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ تدارک دید که می‌توانید آمار بازدید آن‌ها را مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است