بین‌الملل 09:00 - 07 مرداد 1394
خبرگزاری فرهنگ فابیوس وارد تهران شد
وزیر خارجه فرانسه در حالی صبح امروز وارد تهران شد که سفر وی با حاشیه‌های زیادی همراه بوده است.

فابیوس وارد تهران شد

به گزارش فرهنگ نیوز، لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه ساعتی پیش وارد تهران شد و این در حالی است که سفر وی با حاشیه‌های زیادی همراه بوده است.

لوران فابیوس پیش از سفر به ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در پاریس، اهداف سفرش را اینگونه بیان کرد که "ما می خواهیم دوباره روابطمان را با ایران برقرار  کنیم البته با پایه و اساس خوب اگر ممکن باشد که به نظرم امکان پذیر است ."

لوران فابیوس درباره اهداف سفرش به ایران تصریح کرد :« هدف از این سفر به اندازه کافی روشن و ساده است ما به تازه گی با هم در بحث هسته ای در وین به توافق رسیده ایم که بسیار مهم است ، البته این توافق یک بار در کنگره امریکا و همین طور در پارلمان ایران بررسی خواهد شد.»

وی افزود :« باید توجه کنیم که هم ایران و هم فرانسه باید به همه تعهداتی که صورت گرفته احترام بگذارند، این نخستین مرحله است که بررسی می شود و دوباره همه موضوع هایی که باهم گفتگو کرده ایم اجرایی می شود و دومین مسئله برنامه هایی است درباره روابط دوجانبه ایران و فرانسه ، همانطور که اقای روحانی گفته اند فرمول درستی است ، این یک شروع جدید است که در دوره های گذشته روابط ما آن چنان با یکدیگر نزدیک نبوده است به همان دلایلی که شما می دانید.»

لوران فابیوس با تاکید بر اینکه این یک آغاز دوباره است، تصریح کرد: «ما هر کدام یعنی ایران و فرانسه به عنوان قدرت بزرگ مسئولیت هایی برای برقراری صلح و ثبات در منطقه داریم .»

وی درباره جزییات دیدارش در تهران تاکید کرد :« این سفر فوق العاده فشرده ای است چون در همین روز باید با همکارم آقای محمد جواد ظریف گفتگو کنم که البته گفتگوهای زیادی درباره پرونده هسته ای در وین داشتیم و همین طور افتخار دیدار با آقای حسن روحانی رئیس جمهوری ایران را دارم ، سپس ملاقاتی با معاون رئیس جمهور در حوزه محیط زیست و همین طور با وزیر صنایع و معادن ایران خواهم داشت .»

وزیر خارجه فرانسه درباره اهمیت سفرش به تهران گفت :« فکر می کنم که بیش از ده سال است که وزیر خارجه ای از طرف فرانسه به ایران سفر نکرده است ، یعنی اینکه ما به یک شروع خوب نیازمند هستیم برهمین اساس اخیرا یک گفتگوی بسیار مثبت میان رئیس جمهور روحانی و رئیس جمهور اولاند صورت گرفت و من خودم هم با همکار و دوستم آقای ظریف روابط بسیار خوبی دارم و فکر می کنم این سفر اجازه می دهد همکاری هایمان را در زمینه فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی گسترش دهیم .»

 طی روزهای اخیر انتقادات زیادی در داخل کشور از سفر این مقام فرانسوی به ایران مطرح شده است.

علاوه بر کارشکنی در مذاکرات هسته‌ای، سابق فاجعه‌بار دیگری نیز در ارتباط با ایران در پرونده فابیوس وجود دارد. در دوران نخست‌وزیری لوران فابیوس فرآورده‌های خون‌های آلوده به ویروس‌های خطرناک در فرانسه توزیع شد و انستیتو مریو فرانسه فرآورده فاکتورهای انعقاد خونی آلوده به ویروس HIV و هپاتیت را به برخی از کشورها مانند آلمان غربی، ایتالیا، آرژانتین، عربستان، عراق و ایران و ... صادر کرد، در نتیجه سبکسری انستیتوی فرانسوی تعدادی از بیماران هموفیلی کشورهای دریافت کننده به ویروسHIV و بیماری ایدز و هپاتیت مبتلا شدند.

پس از مصرف نخستین فرآورده‌های خونی این شرکت، گروهی از بیماران هموفیلی به بیماری‌های هپاتیت C و ایدز مبتلا شدند و پس از آن بود که گروهی از مبتلایان به این بیماری‌های خونی، از سازمان انتقال خون ایران شکایت کردند.  به‌دنبال مشخص شدن این موضوع که منشأ آلودگی فرآورده‌های خونی در پرونده هموفیلی‌ها خارجی بوده است سازمان انتقال خون ایران در سال 1387 نسبت به شرکت فرانسوی شکایت کرد اما از آن زمان تاکنون شکایت از این شرکت به نتیجه نرسیده است.

 

فابیوس وارد تهران شد باشگاه خبرنگاران
فابیوس وارد تهران شد خبرگزاری ایسنا

6827720
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به شمال سوریه، ۴۲ نفر که برخی از آنان غیرنظامی بودند به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره ۴۵ نفر جان باختند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت ژاپن اعلام کرد در حال آماده شدن برای از سرگیری کمک‌های مالی به آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (اونروا) است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه روسیه گفت: طرح صلح پیشنهادی اوکراین از آن جهت بی‌معناست که بر اساس گزینه‌های غیرقابل قبولی، چون خروج روسیه از مناطق تحت کنترلش بنا شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که این کشور در اوایل ماه میلادی جاری در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی در روسیه به این کشور هشدار داده بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است