فرهنگی‌هنری 11:16 - 12 خرداد 1399
مهرداد کورش‌نیا خبر داد:
مهرداد کورش‌نیا که چندی پیش مدیریت تالار «محراب» را بر عهده گرفته است، از آغاز فعالیت‌های مجازی این تالار خبر داد و از تصمیم خودش برای اجرای نمایشی درباره موضوع کشف حجاب.

نمایشی درباره کشف حجاب و فعالیت‌های مجازی در تالار محراب

این هنرمند تئاتر درباره تازه‌ترین نمایشنامه خود که موضوع آن درباره کشف حجاب است، به ایسنا گفت: نمایشنامه «روزی از روزها» اثری است دو پرسوناژه که با حضور یک زن و یک مرد اجرا می‌شود. کل ماجراهای این نمایش در روز 17 دی 1314 می‌گذرد که فرمان کشف حجاب صادر شده بود.

او البته توضبح داد که ترجیح می‌دهد این نمایش را به صورت صحنه‌ای اجرا کند و فعلا برنامه‌ای برای اجرای آنلاین آن ندارد بلکه می‌خواهد منتظر بماند تا شرایط اجرای صحنه‌ای تئاتر فراهم شود.

کورش‌نیا که چندی پیش مدیریت تالار محراب را بر عهده گرفته است، هرچند تمایل دارد نمایش خودش را به صورت صحنه‌ای اجرا کند ولی بهتر می‌داند برنامه‌های این تالار نمایشی را معطل نگذارد و در دوره‌ای که کرونا همچنان بر همه چیز سایه انداخته، از فضای مجازی برای پیش بردن فعالیت‌های تالار محراب کمک بگیرد.

او ادامه داد: به دلیل وضعیت مبهمی که برای از سرگیری فعالیت‌های نمایشی وجود دارد، ما نیز چاره را در آن دیدیم که فعلا به فعالیت‌های مجازی روی آوریم. به همین دلیل برای اجراهای پرتابل کم‌هزینه، جلسات نمایشنامه‌خوانی و نیز کارهای پژوهشی و آموزشی برنامه‌ریزی می‌کنیم و این فعالیت‌ها را از طریق سایت مجموعه پیش خواهیم برد.

به گفته کورش‌نیا، سایت تالار محراب از هفته آینده راه‌اندازی می‌شود و مسئولان آن فعلا مشغول تامین محتوای آن هستند.

او با تاکید بر اینکه در اجرای همه این برنامه‌ها از مشورت و کمک هنرمندان بهره خواهد برد، اضافه کرد: اجازه نمی‌دهیم کرونا همه برنامه‌های‌مان را تعطیل کند بلکه تا حد امکان، فعالیت‌هایمان را انجام خواهیم داد.

این مدرس تئاتر در ادامه از نگارش دو کتاب تئاتری خبر داد و گفت: کتاب اول با نام «شخصیت‌شناسی در درام» شامل معرفی 15 تایپ شخصیتی در افسانه‌های هلنی است و این الگو کمک می‌کند تا به عنوان نویسنده، کارگردان یا بازیگر، با خلق و خوی هر کاراکتر آشنا شویم.

کورش‌نیا قصد دارد ابتدا این مباحث را در قالب 16 ویدیوی 30 دقیقه‌ای در سایت خود ارایه دهد و در مرحله بعد آن را در قالب کتابی منتشر کند.

او درباره زمان ارایه این ویویدها توضیح داد: از سال گذشته این پروژه را آغاز کردم و قرار است فیلمبرداری‌مان از 20 خرداد آغاز شود و از اواخر تیر یا اوایل مرداد ویدیوها را بر سایت شخصی‌ام منتشر می‌کنم و بعد از آن کتاب را در فصل پاییز منتشر خواهم کرد.

این هنرمند درباره دومین کتاب خود نیز گفت: کتاب دیگرم «سازماندهی عناصر درام» نام دارد که این اثر نیز در آغاز در قالب 10 یا 12 ویدیوی نیم ساعته در فضای مجازی منتشر خواهد شد و در مرحله بعد به صورت کتاب به چاپ خواهد رسید.

او در پایان از گفتگوهای مقدماتی برای نگارش یکی دو سریال تلویزیونی هم خبر داد ولی ارایه اطلاعات بیشتر در این زمینه را به بعد از قطعی شدن پروژه‌ها موکول کرد.

انتهای پیام


10555793
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است