استانی 00:36 - 29 آبان 1397

حفظ وحدت و همدلی شیعه و سنی راهکار ناکامی دسیسه‌های دشمنان است

به گزارش خبرنگار مهر، هفته وحدت با دوراندیشی و ابتکار بنیانگدار کبیر انقلاب اسلامی یکی از دستاوردهای مهم تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی است که توانست نقش بسزایی در حفظ وحدت و یکپارچگی ملت و مقابله با توطئه ها و دسیسه های مختلف بدخواهان و دشمنان نظام اسلامی داشته باشد.

تعیین یک هفته از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول که می توانست باعث اختلاف بین دو مذهب مهم در دین اسلام یعنی شیعه و سنی پیرامون میلاد فرستاده وحی باشد به عنوان هفته وحدت و تبدیل یک اختلاف به موضع وحدت بخش نشان دوراندیشی و بصیرت و تدبیر امام خمینی(ره) دارد.

نگاهی گذرا به وضعیت داخلی بسیاری از کشورها بخصوص در منطقه و تبدیل اختلافات به جنگ های و ناآرامی های داخلی و قومی و قبیله ای برای سال های طولانی ، اهمیت موضوع وحدت و ابتکار آن امام را بیشتر روشن می کند.

تبدیل تهدیدها به فرصت ها از عوامل مهم مقابله با ترفند و توطئه های گوناگون دشمنان است که به خوبی می توان آن را در سیره امام و بنیانگذار نظام اسلامی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب دید.

ملت بزرگ و نستوه ایران اسلامی زیر سایه این وحدت و یکپارچگی و با این نوع نگرش که یادگار آن بزرگ مرد تاریخ است همواره در گردنه های تاریخی و تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب پیروز و سربلند بیرون آمده است و اقشار مختلف با مذاهب گوناگون با همبستگی و اتحاد دوشادوش هم به پیروزی های شگرفی دست یافته اند .

اما  امروز که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی آن انقلاب و شجره طیبه قرار گرفته ایم و با وجود توطئه ها و دشمنی های دشمنان این نظام مقدس حفظ این وحدت و یکپارچگی و اهمیت آن بسیار مشهودتر و روشن تر به نظر می رسد.

تبدیل دشمنی دشمنان این نظام به ناجوانمردانه ترین شکل و قرار گرفتن درجنگ رسانه ای تبلیغاتی اقتصادی همه جانبه علیه ملتی که تصمیم گرفته زیر بار هیچ ستمگر و زورگویی نرود و از سوی دیگر سعی در دامن زدن به اختلافات میان مسلمانان در کشورهای مختلف  امروز به خوبی مشهود است .

دشمنان از تمام توان تبلیغاتی و روانی اقتصادی و رسانه‌ای خود بهره می‌برند تا بر اراده ملت غلبه کنند و آنها را نسبت به آرمان‌های انقلاب سست کنند و به زعم خود ضربه نهایی بر پیکره نظام مقذس وارد آورند.

این هفته، فرصت مناسبی است تا ضرورت همبستگی و یک دلی جهان اسلام به ویژه در این زمان پُر از فتنه و آشوب، با دقت بیشتری بررسی شود.

در شرایط حساس کنونی آنچه ضروری تر از همه به نظر می رسد و فرمایشات مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید دارد حفظ وحدت و یکپارچگی و یکدستگی و نپرداختن به موضوعات تفرقه افکنانه نه تنها بین مذاهب بلکه بین همه اقشار و ملت های مسلمان است تا بتوان با این همدلی و یکپارچگی بر این جنگ دشمن نیز پیروز و از این گردنه تاریخی به سلامت گذشت.

سیده زهرا موسوی نسب مدیرحوزه علمیه الزهرا (س) گناوه به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: وقوع پدیده شگرف انقلاب اسلامی ایران در دهه پنجاه و آنهم در شرایطی که سراسر جغرافیای کشور ما در چنگال قدرت های خارجی بود، توانست ایدئولوژی دنیای غرب و شرق را بشدت دگرگون کند.

وی افزود: امام راحل (ره) از همان آغاز حیات انقلاب اسلامی یکی از مهمترین پایه های حفظ و بقای این دستاورد الهی- جهانی را اتحاد بین مسلمانان و مذاهب مختلف در کشور برشمرده و با تاکید بر تعیین هفته وحدت همواره متذکر و یادآور شدند که در بزنگاه ها و حوادث گوناگونی که در ادامه مسیر انقلاب با آن مواجه خواهیم گشت، اگر مقابل فتنه های زمانه شیعه و سنی سینه سپر نکنیم و در مواجهه با فتنه ها خود محور عمل کنیم دیری نخواهد پایید که دشمنان سرنوشت ما را در دست خواهند گرفت.

موسوی نسب گفت: امام راحل (ره) به صراحت در وصیت نامه سیاسی، الهی خود و در موارد گوناگون دیگر بر این امر تاکید فرموده که بزرگان، فقها وعلمای مذهبی بایستی در کنار هم برای دهه‌های آینده انقلاب و فتنه‌های ادوار آینده از همین حالا برنامه و پاسخ اسلامی داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) گناوه بیان کرد: یکی از توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی ایجاد اختلاف و تفرقه بین مذاهب مختلف در کشور از طریق ایجاد یک جریان تبلیغی، انحرافی و توهین به مقدسات شیعه و سنی و متهم کردن هر کدام به این عمل زشت است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در این زمینه با یک اقدام هوشمندانه و دقیق و منطقی توهین به مقدسات اهل سنت را حرام و در این مورد هشدار داده اند که هرگاه توطئه و فشار های استکبار متوجه کشور شده، شیعه و سنی، ترک و فارس و بلوچ، دست در دست هم آماده دفاع بوده و هستند.

موسوی نسب تصریح کرد:  برنامه ریزی دشمنان در خصوص ایجاد انحرافات در عزاداری‌ها و توهین به شور و شعور مقدسات مذاهب در داخل کشور یک سناریوی جدید برای ایجاد آشوب در میان مردم است تا از این طریق و با هزینه کمتر به اهداف شوم خود برسند.

وی گفت: امام خمینی (ره) ازهمان آغاز انقلاب اسلامی یکی از مهمترین اهداف و آرمان های جهانی انقلاب را صدور آن به سرتاسر جهان و القای مفاهیم الهی آن به همه مظلومان در سرتاسر عالم دانسته و خواستار بوده اند.

وی تصریح کرد: این مهم در سایه وحدت یکپارچه و سر دادن فریاد مرگ بر استکبار و مقاومت در برابر استعمار و استثمار و کفر و تلاش و کوشش برای گسترش و اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی در سایه اتحاد و همبستگی و همدلی به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

 موسوی نسب اضافه کرد: خداوند عالم در قرآن کریم وحدت بین مسلمانان را فارغ از اختلاف سلیقه‌ها امری غیرقابل انکار توصیف می‌فرماید و همین توصیه و تذکر الهی در میان مردم در صورت عملی شدن هر فتنه و آشوبی را از طرف دشمنان خنثی خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه الزهرا (س) گناوه افزود: به عنوان نمونه‌ای کوچک مرزداران عزیز ما در سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی دوشادوش یکدیگر در حال دفاع از مناطق مرزی و جغرافیای این مرز و بوم هستند که اگر نبود این فرهنگ ناب انقلابی برخاسته از دین مبین اسلام و پیامبر مهر و رحمت، هرگز چنین وضعیتی را امروز شاهد نبودیم.

موسوی نسب گفت: امروزه مقام معظم رهبری در کنار حساسیت به تمامی حوزه‌های فرهنگی، سیاسی اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و... همواره آحاد جامعه را به حفظ وحدت و همبستگی در کنار تلاش دولت ها و ملت برای رفع مشکلات و معضلات سفارش می‌کنند.

وی بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب  در ادوار مختلف بارها به مسئولان و مردم متذکر شده‌اند که دشمن در میان مدت و بلند مدت قصد دارد با ایجاد یک بستر عظیم اجتماعی، اختلاف را در بین مذاهب و آداب و رسوم مردم در گوشه و کنار کشور ایجاد و گسترش دهد تا بتواند کشور را از داخل دستخوش آشوب ها و تنش‌های گسترده کند.

مدیر حوزه علمیه الزهرا (س) گناوه بیان کرد: خدای بزرگ را شاکریم که با گذشت چهار دهه از حیات پرفروغ انقلاب اسلامی زیرسایه رهبری امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای ( مدظله العالی  ) وبا حفظ وحدت و همدلی و اتحاد و درایت توصیف ناپذیر ملت شریف  ایران، دشمن هرگز به اهداف شوم خود نخواهد رسید، چرا که به فرموده خداوند عالم:«فان حزب الله هم الغالبون»

از ۱۲ ربیع الاول که براساس رویات اهل سنت میلاد پیامبر رحمت است تا۱۷ ربیع الاول که اهل تشیع اعتقاد به ولادت رسول اکرم (ص) دارد با نام هفته وحدت نامگذاری شده است.


9977970
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است