اجتماعی 20:37 - 05 آذر 1393
رییس عملیات کمیته بین المللی صلیب سرخ:
تهران- ایرنا- رییس عملیات کمیته بین المللی صلیب سرخ با تقدیر از نقش مثبت هلال احمر ایران در اجلاس پکن گفت:هلال احمر ایران ظرفیت خوبی برای کمک به کشورهای منطقه دارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، دبیرکل این جمعیت در دیدار خود با رییس عملیات کمیته بین المللی صلیب سرخ با اشاره به این که خاورمیانه منطقه ای بسیار حساس است، اظهار کرد: روابط جمعیت هلال احمر با دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ بسیار خوب است و در سطوح بین المللی هر کجا که نیاز به همکاری بوده، ایران نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.



دکتر سید احمد موسوی با اظهار امیدواری نسبت به افزایش انجام عملیات های مشترک میان هلال احمر ایران و کمیته بین المللی صلیب سرخ افزود: به طور قطع کمیته شناخت خوبی نسبت به ظرفیت های هلال احمر ایران دارد که بهره گیری از آنها می تواند درحل بسیاری از مشکلات منطقه از جمله مسایل موجود در عراق، سوریه، افغانستان کمک کننده باشد.



وی با اشاره به اینکه مهاجرت و پناهندگی که ناشی از مسایل داخلی کشورهایی چون عراق است، ایران را هم متاثر کرده و این امر به خودی خود یکی از این زمینه های همکاری بیشتر با کمیته را فراهم می کند، عنوان کرد: در این مورد باید در اجرای برنامه های مشترک و به ویژه بسیج منابع برای حل مشکلات موجود همکاری های مناسبی داشت.



دکتر موسوی همچنین درباره ارائه کمک های بشردوستانه ایران به غزه، افزود: اگر برنامه ای جامع با همکاری کمیته بین المللی صلیب سرخ در این زمینه تعریف شود، آمادگی داریم تا کمک های خود را به غزه انجام دهیم، به علاوه برای گسترش خدمات درمانی خود در سوریه و لبنان نیز اقدامات مناسبی انجام خواهد شد.



وی همچنین اعلام آمادگی کرد تا با همکاری و پشتیبانی کمیته بین المللی صلیب سرخ، برنامه های مشترکی از سوی هلال احمر ایران برای کمک به مردم عراق انجام شود.



**هلال احمر ایران در همه شرایط به آسیب دیدگان کمک کرده است.



رییس عملیات کمیته بین المللی صلیب سرخ در خاورمیانه و خاورنزدیک هم در این دیدار با اشاره به اینکه مشارکت های دوجانبه خوبی در سطوح مختلف میان کمیته و ایران وجود دارد،اظهار کرد: سطح خدماتی که در بیمارستان هلال احمر ایران یا سایر مراکز درمانی ایران در کشورهای همسایه ارائه می شود، نشان می دهد که هلال احمر ایران در همه شرایط علاقمند کمک به آسیب دیدگان کشورهای منطقه و سایر کشورها بوده است.



«رابرت ماردینی» با اعلام اینکه بزودی راهبرد جدید کمیته منتشر خواهد شد، گفت: در راهبرد جدید که برای سال های 2015 تا 2018 طراحی شده است، به علت افزایش جنگ و درگیری و احتمال آسیب دیدگی بیشتر مردم در کشورهای مختلف به این نتیجه رسیدیم تا در بودجه سال 2015 بیشترین هزینه را برای کمک به بازماندگان جنگ و درگیری ها اختصاص دهیم به ویژه این توجه به کشورهای سوریه، عراق، فلسطین اشغالی، غزه، کرانه باختری در منطقه بیشتر خواهد بود.



ماردینی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط خاص جنگ در عراق، سوریه و سایر کشورهای منطقه باید سرسختانه برای کمک به این کشورها اقدام و تلاش کنیم، اظهار کرد: نقش ما در این زمینه باید در جهت کاهش درگیری ها میان مردم منطقه و آوارگان باشد و در این زمینه ضروری است تا در بخش های بهداشت و درمان، آب سالم، تجهیزات پزشکی و کمک به آسیب دیدگان خدمات گسترده تری ارائه کنیم.



وی با تشکر از هلال احمر ایران برای اهدای کمک های سخاوتمندانه در عملیات های کمیته بین المللی صلیب سرخ در غزه و لبنان گفت: این موارد نشان دهنده سطح مناسب و خوب همکاری ها میان کمیته و هلال احمر ایران است،به علاوه باید از نقش مثبت هلال احمر ایران در اجلاس پکن در زمینه رفع اختلاف میان کمیته و هلال احمر عراق که نتایج مثبتی به دنبال داشت، تشکر کرد.



اجتمام**1293**1856

انتهای پیام /*


5279820
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها انتقاد کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در رابطه با تخلفات صورت گرفته برای افزایش کرایه‌های تاکسی، گفت: افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دادستان تهران گفت: میزان وصول مطالبات در مرحله تحقیق در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی طی سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت عرصه بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون از اهمیت نقش آموزش و پرورش در تقویت فرهنگ جوانی جمعیت بین کودک و نوجوانمان گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال در مصلی برگزار خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده کل انتظامی کشور می‌گوید که با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال در مصلی برگزار خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفتم اردیبهشت ماه، برگزاری رویداد
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: امسال ۵۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های شهری اورهال خواهند شد و ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس نیز در خطوطی که مسافران کمی دارند، به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است