فرهنگی‌هنری 15:28 - 31 خرداد 1397
در حاشیه دومین روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول نسخه نهایی تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین ایران و کره جنوبی امضا شد.

تفاهم‌های ایران با کره جنوبی و تایوان

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، بر اساس این تفاهم‌نامه که بین نمایشگاه کتاب سئول و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امضا شد، دو طرف غرفه‌ای را به مساحت 18 مترمربع در مدت سه سال به‌صورت رایگان در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند.

در ادامه این تفاهم‌نامه به زمینه همکاری ناشران دو کشور با یکدیگر نیز اشاره‌ شده و طرفین متعهد شده‌اند تا امکاناتی را برای کمک به ناشران دو کشور در اختیار  قرار دهند. در انتهای این تفاهم‌نامه اشاره‌ شده برای سه سال دیگر نیز قابل تمدید است.

در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای نخستین‌بار هیئت پنج‌نفره‌ای از کره جنوبی شرکت کرده بودند و جزئیات این تفاهم‌نامه در آن زمان به تائید دو طرف رسیده بود.

همچنین در این مراسم حضور نمایشگاه کتاب سئول به‌عنوان شهر مهمان نمایشگاه کتاب تهران و حضور ایران به‌عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب کره جنوبی مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد در آینده نزدیک پاسخ داده شود.

در دیدار مسئول غرفه ایران با جیمز چاو، رئیس نمایشگاه کتاب تایوان که در محل غرفه ایران در نمایشگاه کتاب سئول صورت گرفت، تفاهم اولیه برای تبادل غرفه رایگان و حضور در نمایشگاه دو کشور حاصل شد.

این دیدار صبح امروز (31 خرداد) در محل غرفه ایران در نمایشگاه کتاب سئول انجام شد. مراد خزایی مسئول غرفه ایران در خصوص این توافق اولیه گفت: با گفت‌وگوهای صورت‌گرفته قرار شد دو کشور در نمایشگاه‌های کتاب یکدیگر حضور یابند. بر این اساس هر دو طرف غرفه‌ای به مساحت 18 مترمربع را به صورت رایگان در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند.

مسئول غرفه ایران در ادامه گفت: بر اساس توافق صورت‌گرفته این تفاهم‌نامه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت که از تاریخ 18 تا 22 مهر برگزار می‌شود به امضای دو طرف می‌رسد.

در این دیدار رئیس نمایشگاه کتاب تایوان گفت: مردم تایوان به ایران و فرهنگ ایرانی که قدمت بسیاری دارد علاقه‌مندند.

او در ادامه ابراز امیدواری کرد این توافق زمینه‌ای برای گسترش بیشتر مبادلات فرهنگی بین دو کشور باشد.

نمایشگاه کتاب تایوان از تاریخ 12 تا 17 فوریه (23 تا 28 بهمن) برگزار می‌شود. آلمان مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.

انتهای پیام


9817811
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «مردی از کنتاکی»، «تنگه ابوقریب»، «سرقت»و «خزنده» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه گفت: در برنامه «بی‌انتها» واگویه‌های افراد مختلف با خدا را می‌شنویم و از زاویه دید‌های مختلف، دنبال رنگ خدا در زندگی هستیم.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تأکید کرد که روزه فقط به نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه توجه صحیح به روزه و عبادات شرط بندگی است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» زمستان سال گذشته اتفاقات متنوعی را برای رادیو تلویزیون به دنبال داشت که به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام حسن مجتبی (ع) از ماه مبارک رمضان به عنوان میدان مسابقه‌ای برای بندگان یاد کرده اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است