استانی 21:22 - 19 مهر 1397

حافظ، پرورش را مقدم بر آموزش می داند

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل تبادار پنجشنبه شب در آیین بزرگداشت حافظ که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و صاحبنظران برگزار شد، با بیان اینکه حافظ شاعر عشق و عرفان است، افزود: حافظ گنجینه شعر و شعور ایرانی است و آینه تمام نمای ایرانی است که شعرای نامدار جهان در برابر نبوغش سر تعظیم فرود آوردند تا آنجا که سید قطب شاعر مصری آن را ثروتی ادبی برای جهان می داند، بی شک شناخت حافظ شناحت وجوه ناشناخته ایرانیان است.

استاندار فارس با تصریح اینکه باید در دولت بی زوال در زبان حافظ جست و جو کرد، گفت: اگر حافظ آسایش دو گیتی را تفسیر دو حرف دانسته است این توصیه از جانب فهم اوست و جهان مطلوب حافظ دنیای رندان و رندانه ایست که اگر محقق شود همه به کام دل می رسند.

وی در ادامه عنوان کرد: جامعه آرمانی حافظ خراب آبادی است که در آن خود پرستیدن و تحقیر دیگران نقش خرابی دارد خراب آباد حافظ آبادترین نقطه زمین است؛ در این آرمان شهر ریا و سالوس و زهدفروشی و محتسبی و تر دامنی را راهی نیست و یکرنگی و گشاده رویی اهورایی ترین چهره در دنیای دلپذیر حافظ است و در چنین دنیایی عدل و مروت پیوسته است.

استاندار فارس ادامه داد: اگر کسانی می خواهند رمز نفرت ایرانیان از خون ریزی را بفهمند باید بتوانند با عالم حافظ آشنا شوند؛ حافظ معنایی از قرآن را دریافته که می تواند ما را از فضای موجود در دنیا نجات دهد، لذا برای فهم حافظ باید بتوانیم به صدای او گوش فرا دهیم.

تبادار با بیان اینکه هنر حافظ همساز کردن ناهمسازی هاست، افزود: عشق حافظ اکسیر و کیمیای مراد و یا تیزابی است که هر خاراسنگ نادل پذیری را در خود حل می کند.

وی ادامه داد: حافظ پرورش را مقدم بر آموزش می داند و آثار او بیش از اینکه در پی آموزش باشد در پی پرورش است.

استاندار در پایان با توجه به پیشنهاد رئیس انجمن دوستداران حافظ مبنی بر احیای آب رکن آباد شیراز، گفت: انتظار دارم کسانی که در احیا آب رکن آباد نقش دارند در این زمینه اهتمام بورزند و هر اعتباری لازم است برای این منظور قطعا از سوی ما تامین خواهد شد.


9940760
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است