اقتصادی 09:21 - 08 مرداد 1393
رییس انجمن صنایع همگن ریلی استان مرکزی گفت: 70درصد نیازهای صنعت ریلی کشور از طریق صنایع مستقر در اراک تامین می شود.

ˈعماد مردانی ˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: انجمن صنایع همگن ریلی استان مرکزی و مجموعه صنایع وابسته آن به عنوان صنایع مادر شاخص کشور در تولید انواع خودروهای ریلی هستند که واگن پارس اراک پرچم دار این صنعت محسوب می شود.



وی اظهار کرد: هم اینک حدود 100 شرکت در انجمن صنایع همگن ریلی استان عضویت دارند و در صورت حمایت پررنگ توانایی تامین تمامی نیازهای ساخت و تعمیر ریلی کشور را دارا هستند.



مردانی تاکید کرد: درحال حاضر تعمیرات اساسی واگن ها ، نوسازی و بازسازی ناوگان باری و مسافری ،تجهیز و به روز رسانی لوکوموتیوهای کشور در اراک انجام می شود.



رییس انجمن صنایع ریلی استان مرکزی افزود:کمبود نقدینگی و نبود تسهیلات مناسب تولید و در نهایت کاهش میزان سرمایه در گردش مشکل عمده صنعتگران حوزه ریلی استان مرکزی است.



مردانی اظهار کرد: واردات بی برنامه واگن از کشورهای همسایه به ویژه چین و بازسازی برخی واگنهای دست دوم از آفتهای صنعت ریلی کشور است که با توجه به وجود قانون حمایت از تولید داخل و شعار امسال که که عزم ملی و مدیریت جهادی است باید در این بخش حمایت قاطع انجام شود.



وی اضافه کرد: قیمت تمام شده واگن و تجهیزات وابسته به آن در کشور به مراتب بالاتر از دیگر کشورهاست و این امر به دلیل افزایش هزینه های تولید در ایران است.



او گفت: امروز رونق صنعت ریلی کشور در دستان دولتمردان است که با تزریق اعتبار لازم و تدبیر موثر دراین صنعت ضمن کاهش هزینه های تولید، زمینه شکوفایی اقتصادی در صنعت ریلی را فراهم آورند.



استان مرکزی در دهه 60 به عنوان یک برند معروف ساخت ناوگان ریلی در خاورمیانه به واسطه وجود شرکت واگن پارس معرفی شد.



شرکت واگن پارس اراک به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات ریلی در خاورمیانه در حوزه خدمات فنی و مهندسی ، ساخت و تجهیز انواع خودروهای ریلی و تعمیرات اساسی آنها فعالیت دارد.



این شرکت در سال ۱۳۶۴ با سرمایه گذاری سازمان نوسازی صنایع ایران به یکی از زیر مجموعه های این سازمان پیوست و با استمرار فعالیت آن هم اینک شرکتهای متعدد زیربخشی و وابسته به صنایع ریلی در اراک ایجاد شده که تشکیل خوشه ریلی را داده اند.ک/3



7112/560/

انتهای پیام /*






4355181
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل جاده‌ای ایران با تاجیکستان برگزار و یادداشت تفاهم همکاری‌های بین دو کشور در تهران امضا شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: با انتشار گزارش ماهانه و گزارش‌های سالانه شرکت‌ها، تحلیل خوبی از عملکرد آنها در دسترس بازار برای تصمیم گیری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۴۱ هزار هکتار از اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اختصاص و الحاق یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر سیاست‌های اخیر وزارت جهاد در راستای تنظیم بازار، صادرات مستمر مرغ به عنوان راهکار اساسی برای بالا نگه داشتن تولید مرغ، استفاده از حداکثر ظرفیت واحد‌های مرغداری و ایجاد ارزآوری باید در دستور کار قرار گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ابر پروژه اومااویا که با حضور رئیس جمهور و و زیر نیرو در سریلانکا افتتاح شد، گامی برای توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و رسیدن به هدف ۵ میلیارد دلاری بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: طی پنجشنبه همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت مانند کوهنوردی و دره‌نوردی خطرناک است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانک‌ها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تا امروز تعداد مجوز‌های تبدیل شده به شناسه یکتا از مرز ۴۲۷ هزار گذشت و استان لرستان و سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه صدرنشین هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است