سیاسی 23:03 - 13 شهریور 1394
پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور نوشت: عبدالرضا رحمانی فضلی پس از سفری دو روزه به کابل به تهران بازگشت.

دستاورد سفر دو روزه وزیر کشور به افغانستان؛از ساماندهی اتباع افغان تا راهکارهای نوین مبارزه با قاچاق

وی پس از شرکت در کنفرانس بین المللی همکاری اقتصادی برای افغانستان و دیدار با رئیس جمهور، رئیس هیأت اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان و دیگر مقامات ارشد افغانستان، غروب جمعه وارد تهران شد.

وزیر کشور در این سفر علاوه بر ملاقات با اشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس اجرائی دولت افغانستان در دیدارهای جداگانه با ربانی؛ وزیر امور خارجه، اتمر؛ مشاور امنیت ملی، نورالدین علومی؛ وزیر امور داخله، سید حسین عالمی بلخی؛ وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان و همچنین وزیر مالیه افغانستان، آخرین شرایط منطقه ای و روند همکاری های دو کشور را مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد.

از مهمترین موضوعات مورد بحث در ملاقات های وزیر کشور در کابل می توان به ضرورت ساماندهی اتباع افغانی مقیم ایران و بویژه اتباع غیر مجاز، تشکیل کمیته های تخصصی و زیر مجموعه های کمیسیون مشترک همکاری های دو جانبه از جمله کارگروه های زیر مجموعه کمیته های اقتصادی وامنیتی مشترک اشاره کرد.

بنا بر اعلام دین پرست رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، در جریان سفر وزیر کشور همچنین تاریخ 19 آبان ماه سال جاری برای برگزاری پنجمین نشست کمیسون همکاری های مشترک دو کشور تعیین شد.

گسترش همکاری های دو جانبه در جهت مبارزه جدی تر با قاچاق مواد مخدر، بررسی زمینه های موجود برای توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور در بخش های معدن، پتروشیمی و افزایش میزان صادرات و واردات محصولات تولیدی بین دو کشور و همچنین صادرات خدمات فنی ومهندسی و ترانزیت کالا از جمله مباحث مورد رایزنی دکتر رحمانی فضلی در ملاقات با مسؤولان ارشد افغانستان بود. توسعه همکاری های پلیسی و انتظامی در زمینه هایی چون انتقال و تبادل اطلاعات و تجربیات و برنامه های آموزشی از دیگر محورهای مذاکرات وزیر کشور در کابل بود.

قائم مقام وزیر کشور در امور بین الملل خاطر نشان کرد: تأکید بر افزایش فعالیت ها و اقدامات منتهی به کنترل هرچه مناسب تر مرزهای مشترک دو کشور با هدف جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و انسان و همچنین بررسی اختلافات جزئی موجود در مرز مشترک دو کشور از مباحث مطرح در این دیدار ها بود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، تقویت همکاری های ایران وافغانستان در مقابله با گروه های تروریستی وتکفیری و همچنین گسترش فعالیت های گمرکی و بازگشائی بازارچه های مرزی مصوب را از دیگر محورهای مذاکرات رحمانی فضلی و مقامات افغانستانی بر شمرد.

 گفتنی است معاونین امنیتی انتظامی و هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور، قائم مقام وزیر کشور در امور بین الملل و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت وزیر کشور را در سفر به کابل همراهی کردند.

2727

 

 


7005968
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به اصفهان با استفاده از ریز پرنده‌ها پرداختند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عملیات وعده صادق دستاورد‌ها و ابعاد مختلفی دارد که رژیم صهیونیستی را به نابودی نزدیک‌تر کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه توضیحاتی را درباره حادثه امنیتی امروز در محل کنسولگری کشورمان در پاریس ارائه داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بروجردی گفت: ‌نکته مهم این است که الگو انتخاب شده در عملیات وعده صادق الگوی ابر قدرتی بود. ما اعلام کردیم که در بالاترین سطح می‌زنیم و همین کار را هم کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است