فرهنگی‌هنری 13:23 - 02 تیر 1397
قره‌شیخ‌لو بیان کرد:
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم طی نشستی به تشریح فعالیت‌های این سازمان در سال ۹۶ پرداخت و در ادامه از اجرای ۴۰ عنوان‌برنامه توسط این سازمان در سال جاری خبر داد.

اجرای ۴۰ عنوان‌ برنامه توسط سازمان دارالقرآن در سال ۹۷/حمایت از ۲۰۰ هزار نفر در طرح ملی حفظ

به گزارش ایسنا، مهدی قره شیخ‌لو صبح روز شنبه، دوم تیرماه، در نشست خبری با تشریح برنامه‌ها و ارائه گزارشی از فعالیت‌های سال ۹۶ این سازمان و اعلام برنامه‌های سال جاری سازمان دارالقرآن کریم با بیان اینکه در سال ۹۶ چهار فصل را داشتیم، اظهار کرد: از جمله برنامه‌های ما در سال ۹۶ حمایت از برگزاری َآموزش‌های قرآنی عمومی و تخصصی در ۲۹ استان با حضور ۷ هزار و ۳۵۵ نفر بود که در سال ۹۶ برگزار شد.

وی یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های یک روزه سبک زندگی قرآنی در دو استان یزد و مرکزی با حضور ۴۸۰ نفر برگزار شد همچنین دوره‌های تخصصی تربیت مربی سبک زندگی قرآنی از دیگر برنامه‌های ما در سال ۹۶ بود که در هر دوره آن با حضور ۴۰ نفر، سه دوره با حضور برادران و سه دوره با حضور خواهران برگزار شد. حمایت از برگزاری دوره‌های تخصصی، ویژه استعدادهای قرآنی از دیگر برنامه‌های در سازمان دارالقرآن برای سال ۹۶ بود که در این دوره‌های تخصصی ۱۳۰۰ نفر در رده سنی ۱۰ تا ۱۸ سال طی یک سال، کلاس‌های آموزشی مستمر داشتند و همچنین پنج اردوی آموزشی تفریحی با حضور ۵۴۵ نفر برگزار شد.

رییس سازمان دارالقرآن کریم با اشاره یکی دیگر از برنامه‌های سازمان دارالقرآن در سال ۹۶ خاطرنشان کرد: حمایت از ارزیابی، سطح‌بندی و ارتقای سطح دانش قرآنی روحانیون مستقر در سراسر کشور از د یگر برنامه‌های ما بود که این برنامه‌ در سراسر کشور در دوره تر بیت آموزش یار قرآنی ویژه روحانیون برگزار شد. شناسایی، حمایت و راه‌اندازی جلسات و حلقه‌های تفسیر یکی دیگر از برنامه‌های ما بود. همچنین تربیت کادر متخصص آموزش عمومی قرآن کریم که در ۱۳۰ دوره آموزشی در سراسر کشور برگزار شد، از دیگر برنامه‌های ما در این سازمان بود.

قره شیخ‌لو گفت: اجرای طرح ملی ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ یکی دیگر از برنامه‌های ما در سازمان بود که در اجرای این برنامه در حفظ پنج جز ۱۲۸ نفر در حفظ ۱۰ جز ۱۸۱ نفر، در حفظ ۲۰ جز ۹۰ نفر و در حفظ کل درجه سه ۴۲۳ نفر و در حفظ درجه ۲، ۱۰ نفر موفق به دریافت مدرک تخصصی دوره دوازدهم حفظ و ارزیابی قرآن کریم شدند.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که هدایت، ساماندهی و پشتیبانی از فعالیت‌های قرآنی مردمی و تشکل‌های قرآنی از دیگر برنامه‌های سازمان دارالقرآن در سال ۹۶ بود، خاطرنشان کرد: حمایت از تهیه و تولید محصولات قرآنی در قالب کتاب، رسانه و بسته با اولویت سبک زندگی قرآنی از جمله برنامه‌های ما در این عرصه بود. بر همین اساس چهار کتاب و یک پژوهش میدانی را داشتیم که از جمله آنها می‌توان به کتاب مبادی و مبانی سبک زندگی قرآنی تالیف رضایی اصفهانی، کتاب راهبردها و روش‌های سلبی در آموزش، تالیف عبدالعظیم کریمی، کتاب کاربرد روانشناسی در تدریس تالیف ابوطالبی، کتاب صداسازی در هنر معنوی تلاوت تالیف جهانبخش فرجی، پژوهش پایبندی به قرآن، هیات قرآنی مردم تهران تالیف فروغی و بردیافر اشاره کرد.

رییس سازمان دارالقرآن کریم در ادامه افزود: برگزاری جلسات هیات رسیدگی به امور موسسات فرهنگی قرآن عترت، کارشناسی و رسیدگی به درخواست‌های تاسیس و تغییرات موسسات قرآنی و مردمی، حمایت از برنامه‌های آموزشی موسسات فرهنگی قرآن و عترت که در حدود ۱۵۱۵۱ نفر را در قالب طرح، ۱۴۵۱ طرح پوشش قرار دادیم. حمایت از برنامه‌های آموزشی خانه‌های قرآن شهری و روستایی که در حدود ۳۴ هزار و ۷۰۳ نفر تحت پوشش قرار گرفتند. حمایت نقدی از موسسات و فعالان قرآنی کشور که در حدود ۷۰ موسسه، خانه قرآن و مساجد حمایت نقدی شدند. برگزاری دوازدهمین دوره مراسم تکریم چهره‌های قرآنی در ایام دهه فجر، برگزاری نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها جهت هماهنگی و توجیه برنامه‌های سال ۹۶، برگزاری نشست توجیهی روسای ادارات امور قرآنی استان‌ها، توانمندسازی کارشناسان و رابطان قرآنی استان‌ها که برای آنها ۱۱ دوره سه روزه در سازمان دارالقرآن جلسه تشکیل دادیم.

قره شیخ‌لو یادآور شد:  اعزام گروه‌های ارزیاب فعالیت‌های قرآنی به استان‌ها که ۲۶ کارشناس ارزیابی به ۱۳ استان جهت بررسی عملکرد استان‌ها اعزام شدند. حمایت از نظارت ستادی ادارات امور قرآنی بر فعالیت‌های قرآنی شهرستان‌ها که ۱۴۶ شهرستان توسط تیم ارزیابی مورد بررسی قرار گرفت، حمایت از فعالیت‌های قرآنی مناطق ویژه و مناطق آسیب پذیر فرهنگی و اجتماعی که در ۳۱ منطقه کشور برنامه‌های نیم روزه و یک روزه سبک زندگی و ایجاد پایگاه‌های قرآنی و برگزاری مسابقات قرآنی منطقه‌ای و محلی برگزار شد، ایجاد تعامل با اساتید جلسات تخصصی قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم که در حدود ۴۳ نفر از اساتید استان‌های سمنان و بوشهر به مدت ۵ روز در سازمان دارالقرآن برای شرکت در این جلسات حاضر شدند.

وی یادآور شد: حمایت از امور ستادی انجمن‌های خیرین قرآنی استان‌ها در سراسر کشور، حمایت از تشکیل انجمن قرآنیان استان‌ها در سراسر کشور، حمایت از ۱۱۴۲ برنامه جزخوانی در ۳۲۰ شهر در ماه مبارک رمضان، مشارکت و حمایت از مراسم اعتکاف که در حدود ۲۱۹۹ مسجد، تصحیح قرائت نماز، تلاوت قرآن کریم و برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی برگزار شد. ارزشیابی و رتبه بندی و تشویق استان‌های برتر سال ۹۵، شناخته و معرفی شدند. طراحی، توسعه و پیاده‌سازی سامانه یکپارچه سازمان از دیگر برنامه‌های ما در سال ۹۶ بود.

رییس سازمان دارالقرآن کریم در ادامه با بیان اینکه سازمان در عرصه نظارت و چاپ و نشر قرآن کریم نیز فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است، افزود: بررسی متون و صدور مجوز چاپ قرآن کریم، دوره‌ آموزشی تخصصی کارشناسان تصحیح قرآن کریم، تولید فایل‌های الگوی قرآن کریم از دیگر برنامه‌های سازمان در سال ۹۶ بود. همچنین فعالیت‌های فوق برنامه‌ای نیز در این سازمان انجام پذیرفت که از جمله آنها می‌توان به مشارکت با دستگاه‌ها، نهادها و مراکز در اجرای فعالیت‌های قرآنی نام برد. تشکیل مجامع پژوهشی و شوراهای آموزشی به منظور تدوین اسناد راهبردی و گزارش‌های تحمیلی و آماری از دیگر برنامه‌های ما در سازمان بود.

وی گفت: تهیه و تولید نشریه بصائر با تیتراژ ۷۵۰۰ جلد در سراسر کشور، استفاده از ارتباطات مجازی، سامانه‌های پیامکی و شبکه‌های قرآنی، فضاسازی و تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی در مناسبت‌های ملی و مذهبی، به روز رسانی فنی و محتوایی سایت‌ها  و سامانه‌های سازمان، ساماندهی، تقویت و توسعه مراکز آموزشی تخصصی قرآن کریم که با حضور ۱۳۱۴ نفر برگزار شد. اجرای طرح نورباران در مناطق محروم، فعالیت‌های ستادی کمیته قرآنی ستاد دهه فجر و حمایت از برنامه‌های قرآنی دهه فجر از دیگر برنامه‌های ما در سال ۹۶ بود.

او در خصوص بودجه‌های این سازمان در سال ۹۶، گفت: بودجه ما در سال ۹۶، ۸ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۷ میلیارد و ۶۷ میلیون تومان پرداخت شد که نسبت به سال ۹۵، ۱۲ درصد کاهش داشت و از این مبلغ هم ۵ میلیارد و ۶۳ میلیون تومان برای اجرای برنامه در استان‌ها و ۲ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان برای سایر هزینه‌های غیربرنامه‌ای سازمان مانند حقوق پرسنل خرج شد.  

قره‌شیخ‌لو از تدارک ۴۰ برنامه برای سال ۹۷ خبر داد و گفت: برای امسال هم مانند سال گذشته ۴۰ عنوان برنامه تدارک دیده‌ایم که در حوزه‌های آموزش، کارگاه، استعدادهای قرآنی، مسابقات و دیگر برنامه‌ها انجام خواهد شد.

وی از مشارکت این سازمان در طرح ملی حفظ خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی ما در طرح ملی حفظ برای ۲۰۰ هزار نفر است که برای تابستان موضوع حفظ جزء ۳۰ برای ۴۰ هزار نفر به استان‌ها ابلاغ شده است البته امیدواریم با حمایت‌های به موقع شورای توسعه بتوانیم این طرح را به خوبی اجرا کنیم. همچنین حدود ۱۰ میلیارد تومان بودجه از کانال‌های دیگر نظیر شورای توسعه و خیران برای سال ۹۷ پیش‌بینی شده که امیدواریم به موقع تحقق یابد و اجرایی شود.

انتهای پیام


9819602
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رایزن فرهنگی پاکستان گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رایزن فرهنگی پاکستان گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کمیته پیگیری حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران از برچیده شدن سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اولین قسمت از مینی سریال «مامان اشتباه می‌کند» در ژانر خانوادگی جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ از قاب شبکه تهران تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، تا ۱۵ اردیبهشت ماه، آماده دریافت آثار شبکه‌ها و صدای مراکز با موضوع «عملیات تنبیهی وعده صادق» است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است