گوناگون 22:26 - 03 تیر 1397
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان جنگل‌کاری اقتصادی را راهی برای حفاظت از منابع طبیعی و بهبود معیشت جوامع روستایی دانست.

به گزارش ایسنا، شیرزاد نجفی با اشاره به اجرای طرح جنگل‌کاری اقتصادی اظهار کرد: تاکنون در 1400 هکتار از اراضی لرستان جنگل‌کاری اقتصادی انجام‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان امسال 2۵۰۰ هکتار از اراضی ملی در قالب طرح جنگل‌کاری اقتصادی قرار می‌گیرد.

نجفی سیاست‌های سازمان جنگل‌ها را بر مبنای حفاظت از سرمایه‌های ملی و مشارکت‌های مردمی دانست و خاطرنشان کرد: تخصیص زمین، تأمین نهاده‌های بذر و نهال از وظایف این اداره‌ کل و تأمین هزینه‌های اجرایی برعهده مردم است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان این‌که گونه‌های درختی مورد کاشت، باید از نوع جنگلی و الزاماً بومی، اقتصادی و چندمنظوره باشد، افزود: در این طرح با تلفیق عوامل اکولوژیکی، فاکتورهای اقلیمی، خاک، شناسایی مناطق مناسب، تعیین گونه و اجرای نقشه، روش‌های کاشت متناسب با وضعیت هر منطقه تعیین و سپس اقدام به کاشت می‌شود.

وی یادآور شد: طرح جنگل‌کاری با هدف اصلاح و احیای مراتع تخریب شده، جلوگیری از فرسایش خاک و هدر رفت آب، نگهداری و ذخیره نزولات آسمانی، تلطیف هوا و ایجاد محیط تفرجگاهی و در نهایت افزایش سرانه فضای سبز انجام می‌شود.


9821480
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است