استانی 19:42 - 28 بهمن 1397

ارزش بازار سوغات مشهد ۳۶۰۰ میلیارد تومان در سال است

به گزارش خبرنگار مهر، شکوه میرشاهی روز یکشنبه در دومین رویداد شتاب دهی به شبکه سازی صنایع دستی و سوغات با رویکرد سنگ های قیمتی و فلزات گرانبها  که درنمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد اظهار کرد: وجود بارگاه منور رضوی در مشهد و سفر سالانه حدود ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی به این شهر بازار خوبی را برای سوغات ایجاد کرده است. 

وی افزود: طبق برآوردهای انجام شده سالانه در حدود ۳۶۰۰ میلیارد تومان ارزش بازار سوغات در مشهد است که می تواند برای سرمایه گذران مناسب باشد.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی بیان کرد: یکی از ظرفیت های مهم خراسان رضوی در کنار حوزه گردشگری، صنایع مربوطه به سنگ های زینتی است که قدمتی حدود ۸ هزار سال دارد که به این حوزه توجه زیادی نمی شود. 

میرشاهی خاطرنشان کرد: ۲۲ نوع سنگی قیمتی و زینتی در معادن خراسان رضوی قابل برداشت است و همین امر باعث شده تا۱۶ هزار هنرمند در این عرصه مشغول فعالیت باشند و بازار۱۲۰ میلیارد تومانی در سال نیز به این حوزه اختصاص یابد که قابل توسعه است. 

وی تاکید کرد: معرفی مشهد به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ ها فرصت بسیار مناسبی است تا با ایجاد زیرساخت های لازم در این حوزه و توجه علمی به بحث سنگ های قیمتی و تزئینی  و آموزش فعالان این حوزه بتوانیم بازار خوبی را از آن استان کنیم.


10057358
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است