اقتصادی 18:25 - 26 اردیبهشت 1397
مدیرعامل سایپا امروز گرانی خودروهای کمتر از ۴۵ میلیون تومان را رد کرده است.

پراید ماند؛ لوازم‌خانگی سرپیچی کرد!

به گزارش ایسنا، «بلاتکلیفی فیلترشکن‌ها»،« جزئیات پرداخت ریالی هزینه صدور ویزا به سفارتخانه‌ها»،«رونمایی از فاز اول دولت همراه»، «عدم افزایش قیمت خودروهای کمتر از ۴۵ میلیون»،« سرپیچی بازار لوازم‌خانگی از ممنوعیت گرانی»،« جلوی ورود بی‌رویه اتباع بیگانه را بگیرید» و غیره برخی از مهم‌ترین اخبار اقتصادی چهارشنبه -۲۶ اردیبهشت ماه- به شمار می‌روند. خلاصه این اخبار را در ادامه می‌خوانید: 

فیلتر و فیلترشکن معلول بلاتکلیفی ماست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از چندگانگی در حوزه رسانه انتقاد کرد و گفت: فیلتر و فیلترشکن معلول بلاتکلیفی ماست و باید سیاست و تکلیف آن در کشور مشخص شود.

وی با بیان اینکه علت را بیابیم، فیلتر و فیلترشکن معلول بلاتکلیفی ماست گفت: این موضوعات از زمان شبکه‌های اجتماعی اورکات، فیس بوک و وی چت وجود داشته است. باید یک سیاست و تکلیف در کشور مشخص شود و در تقابل با افکار عمومی، سیاست‌ها مشخص باشد. ما نباید نیروهای منابع انسانی خود را نابود کنیم.

جزئیات پرداخت ریالی هزینه صدور ویزا به سفارتخانه‌ها

به دنبال اجرایی شدن سیاست جدید ارزی، طی مذاکراتی بین بانک مرکزی و وزارت امور خارجه قرار بر این شده تا از این پس هزینه صدور ویزا به سفارتخانه‌ها به‌جای ارز، ریالی پرداخت شود. مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی در گفتگویی با ایسنا جزئیاتی در این زمینه را اعلام کرده است.

دولت از ٢١ فروردین ماه سال جاری، سیاست جدیدی در حوزه ارزی به مرحله اجرا درآورد که طی آن کنترل ورود و خروج ارز و نظارت بر جریان ارزی متفاوت از قبل انجام شود، بر این اساس مسیر عرضه و تامین ارزی تغییر کرده و از کانال‌های مشخص شده و خارج از روال قبلی که عمدتا از طریق بازار آزاد و صرافی‌ها بود، انجام می‌شود. اما در این بین هستند تقاضاهای ارزی اغلب خردی که محلی برای تامین آن در سیاست فعلی پیش‌بینی نشده و بانک مرکزی به مرور در حال پوشش آن‌هاست.

فاز نخست دولت همراه رونمایی شد

مراسم «بهره‌برداری از فاز نخست دولت همراه» در آستانه روز جهانی ارتباطات با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز برگزار شد.

رسول سراییان - رییس سازمان فناوری اطلاعات - در این مراسم اظهار کرد: امروز از دو محور رونمایی می‌شود؛ محور اول رونمایی از ۵۵ خدمت دولت همراه و محور دوم اعلام طرح قطب‌های دیتاسنتر است که از پروژه‌های راهبردی شبکه ملی اطلاعات محسوب می‌شود.

خودروهای کمتر از ۴۵ میلیون تومان افزایش قیمت نداشته‌اند

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: محصولات تولیدی گروه سایپا با قیمت‌های کمتر از ۴۵ میلیون تومان، هیچگونه افزایش قیمتی نداشته‌اند.

محسن جهرودی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: محصولاتی همچون پراید، تیبا، ساینا و تندر ۹۰ که در سطح قیمتی کمتر از ۴۵ میلیون تومان قرار دارند مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت بوده و افزایش قیمت این خودروها در حیطه مصوبه‌های این شورا است بنابراین در این خودروها هیچگونه افزایش قیمتی تاکنون صورت نگرفته است.

وی با اشاره به افزایش قیمت ۹.۶ درصدی خودروهای با رده قیمتی بالاتر از ۴۵ میلیون تومان این شرکت از جمله سراتو، ساندرو، ساندرو استپ‌وی، برلیانس، چانگان و آریو، خاطرنشان کرد: هیچ ‌یک از نمایندگی‌های فروش سایپا اجازه عرضه خودرو به مشتریان به قیمتی بالاتر از قیمت‌های مصوب فروش را ندارند.

سرپیچی بازار لوازم‌خانگی از ممنوعیت گرانی

با وجود وعده‌های داده شده مبنی بر کاهش قیمت لوازم خانگی و بازگشت به قیمت‌های سابق، بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت‌ها همچنان در وضعیت افزایشی است و تغییری برای تعدیل قیمت‌ها حاصل نشده است.

بعد از نوسانات ارزی، لوازم خانگی با افزایش قیمت روبرو شد و بیشتر برندهای خارجی و حتی برخی برندهای ایرانی بین پنج تا ۱۰ درصد گران شدند که رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در این زمینه تصریح کرد که " اگر دولت اعلام کرده کسی حق افزایش قیمت با دلار ۴۲۰۰ تومانی را ندارد، باید گفت که تاکنون به ما آن را اختصاص نداده‌اند و اگر قول بدهند در بازه زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دلار ۴۲۰۰ تومانی را به صورت ثابت به تولیدکنندگان و واردکنندگان لوازم خانگی بدهد، ما نیز وعده می‌دهیم که بازار این محصولات را تا همان بازه زمانی در نظر گرفته شده ثابت و متعادل نگه داریم".

جلوی ورود بی‌رویه اتباع بیگانه را بگیرید

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی می‌گوید در شرایطی که کشور با نیروهای جوان بیکار زیادی مواجه است، آمار بالای اتباع بیگانه و ورود بی‌رویه آن‌ها به کشور به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

فتح‌اله بیات در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دولت باید ابتدا به دنبال بازار اشتغال نیروهای کار داخلی باشد و هر زمان که این حجم از بیکاران کشور را ساماندهی کرد، برای مهاجرین مجوز کار صادر کند.

ممنوعیت خرید کالای خارجی به ۴۸۶‌ قلم رسید

در راستای حمایت دولت از تولید ملی، ممنوعیت خرید تعداد کالاهای خارجی که دارای مشابه تولید داخل هستند با اضافه شدن هشت کالای جدید به ۴۸۶ رسید.

هیأت وزیران در جلسه ۳.۲.۱۳۹۳ به پیشنهاد شماره ۲۷۸۴۴۰.۶۰ مورخ ۲۶.۱۲.۱۳۹۲ وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد که خرید کالاهای خارجی (اعم از کالای ساخته شده، قطعات، ملزومات، تجهیزات و غیره تحت هر عنوان) دارای تولید مشابه داخلی، مندرج در فهرست پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیأت دولت است، توسط تمامی دستگاه های دولتی (موضوع مواد (۲)، (۳)، (۴) و (۵) قانون محاسبات عمومی کشور ـ مصوب ۱۳۶۶ـ و ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری، مصوب ۱۳۸۶ـ و موارد مستثنی در ماده (۱۱۷) قانون مدیریت خدمات کشوری) و سایر دستگاه ها، نهادها و عناوین مشابهی که به نحوی از بودجه عمومی یا دولتی استفاده می کنند، در صورت انجام هزینه از محل وجوه دریافتی از بودجه عمومی یا دولتی بابت خرید این نوع کالاها به صورت مستقیم یا از طریق پیمانکاران تملک دارایی های سرمایه ای، ممنوع بوده و ذی حسابان دستگاه های اجرایی یا عناوین مشابه مکلفند از پرداخت اعتبار خرید کالاهای یاد شده به صورت مستقیم یا اسناد مندرج در صورت وضعیت های ارسالی از سوی پیمانکاران خودداری نمایند.

باران کفایت نکرد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: علی‌رغم اینکه در اردیبهشت ماه شاهد بارندگی خوبی بودیم، اما به دلیل نبود ذخیره کافی همچنان وضعیت منابع آبی در تهران مناسب نیست. چرا که میزان بارش‌ها نیز نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد منفی بوده است.

محمدرضا بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آمار بارندگی در پایتخت اظهار کرد: تا دیروز صبح ۲۱۳ میلی متر بارندگی در کشور رخ داده که در مقایسه با عدد پارسال که ۳۲۳ میلی متر بوده، کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

گام آخر تا خداحافظی با باجه‌های عوارضی جاده‌ها

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعلام کرد که الکترونیکی کردن عوارض آزادراه‌ها در گام پایانی خود قرار دارد.

سید حسین میرشفیع در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی که از قبل صورت گرفته بود، باید اخذ عوارض در تمامی آزادراه‌ها الکترونیکی شود. این موضوع بنا بود در ماه‌های پایانی سال گذشته به نتیجه برسد که نیاز به برخی کارهای اداری و نهایی شدن قراردادها آن را به تعویق انداخت.

به گفته وی در حال حاضر طرح نهایی این موضوع روی میز وزیر راه و شهرسازی قرار دارد تا با تایید نهایی وی کار اجرایی شود.

انتهای پیام


9780811
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل سازمان سرمایه گذاری خارجی گفت: ۵ میلیارد و ۵۳۱ میلیارد دلار در سال گذشته سرمایه گذاری مصوب و خارجی داشته ایم که طی سال‌های گذشته با پایش‌های صورت گرفته این میزان افزایش یافته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: ایجاد فضای کسب‌وکار برای سازندگان بخش خصوصی و مردم در بخش مسکن برای تحقق شعار امسال بسیار حائز اهمیت است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بندر شهید رجایی گفت: با توجه به سرویس و تعمیرات تمامی شناور‌ها امسال از ابتدای اجرای طرح نوروزی هیچ شناوری از سرویس خارج نشد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: مقدار صادرات آبزیان و محصولات شیلاتی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ حدود پنج میلیون و ۱۸۶ هزار تن بوده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک سنگین در محور کرج _ چالوس و محور هراز نیمه سنگین گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه وشهرسازی گفت: کاهش مدت زمان ساخت و هزینه مسکن از طریق واگذاری اراضی به مردم امکان پذیر خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت ­گفت: با الکترونیکی شدن خدمات صدور کارت‌های سوخت تا پایان اردیبهشت، ­ زمان تحویل این کارت‌ها از یک ماه به یک هفته کاهش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکائو برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین المللی اخذ شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده امسال به طور قطع از طریق مشارکت‌های مردمی محقق خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) موفق به اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکایو (سازمان بین المللی هوانوردی) برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین‌المللی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است