سیاسی 21:00 - 03 بهمن 1398
دادستان کل کشور در نشست با فعالان اقتصادی استان یزد:
دادستان کل کشور در نشست فعالان اقتصادی استان یزد گفت: فعالان اقتصادی هیچگاه نباید به دلیل مشکلات و کمبودها دلسرد شوند.

فعالان اقتصادی نباید به دلیل مشکلات و کمبودها دلسرد شوند

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، در ادامه سفر حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری به استان یزد نشست فعالان اقتصادی این استان با حضور داستان کل کشور برگزار شد. در این نشست که بیش از 200 نفر از فعالان اقتصادی استان حضور داشتند، ۱۰ نفر از فعالان اقتصادی به بیان مشکلات، پیشنهادات، راهکارها و نظرات خود در حوزه اقتصادی پرداختند.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در این نشست پس از استماع سخنان فعالان اقتصادی استان یزد گفت: این نظام بحمدالله تاکنون پشتوانه مردمی خود را داشته و از طریق این پشتوانه مردمی موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است که یکی از نمونه‌های حضور مردم در صحنه حماسه آفرینی آنان در تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی بود.

دادستان کل کشور افزود: اکنون شما فعالان اقتصادی کسانی هستید که می‌توانید در جنگ اقتصادی که دشمن علیه کشور ما به راه انداخته است یک نقش مهم  و پررنگ ایفا کنید.  در شرایط جنگ 8 ساله ما با دست خالی با دشمن تا دندان مسلح جنگیدیم و پیروز شدیم و اکنون هم در جنگ اقتصادی می توانیم دوباره با عزت و شرافت از پس این دشمن برآییم.

وی خطاب به این فعالان اقتصادی افزود: هیچگاه به دلیل مشکلات، کمبودها، سختی‌ها، سوءمدیریت‌ها و برخی رفتارها دلسرد نشوید.

دادستان کل کشور تصریح کرد: اگر شرایط اکنون را با شرایط دوران دفاع مقدس مقایسه کنیم قطعا وضعیت ما در خصوص اقتصاد بسیار بهتر از آن زمان است. چون در دوران جنگ هشت ساله بنده مسئولیت‌هایی داشتم و نسبت به مشکلات و کمبودهای آن زمان آگاه هستم و لذا با قاطعیت می‌گویم که مشکلات کنونی ما در حوزه اقتصاد بسیار کمتر از دوران جنگ است.

منتظری ادامه داد: در این مسیر همه باید کمک کنند و هیچ قصوری از ما مسئولان پذیرفته نیست و اگر اقدامات ما به گونه‌ای باشد که موجب شود چوب لای چرخ اقتصاد برود باید در محضر خدا پاسخگو باشیم.

وی بر حمایت دستگاه قضایی از فعالان اقتصادی تأکید کرد و گفت: من مجددا اعلام می‌کنم که ما در دستگاه قضایی وظیفه داریم تمام توان خود را به کار بگیریم تا در خدمت شما فعالان اقتصادی باشیم اگر چه این موضوع وظیفه مستقیم ما در دستگاه قضایی نیست؛ اما بر اساس سیاست مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید کنندگان و فعالان اقتصادی ما هم متعهد شده‌ایم که به صورت تمام قد در خدمت اقتصاد و درکنار دولت باشیم تا هر کاری که از دستمان بر می آید جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور انجام دهیم.

دادستان کل کشور  گفت: ریاست قوه قضاییه به پای این تعهده ایستاده اند و ما در قوه قضاییه ملتزم هستیم تا جایی که امکان دارد در راستای چرخیدن چرخ اقتصاد کمک کنیم در این راستا ما در دادستانی کل کشور هم دو معاونت خود را با حضور دو مدیر جهادی و  پرتلاش به این کار گماشته ایم تا به مشکلات اقتصادی و تولید کنندگان رسیدگی کرده و در جهت رفع مشکلاکت فعالان اقتصادی اقدام کنند.

 منتظری گفت: خوشبختانه با همکاری دولت و وزرا توانسته ایم بخش زیادی از مشکلات فعالان اقتصادی را برطرف کنیم وانصافا آن وزرایی که ما با آنها همکاری داریم پای کار هستند تا کار شما فعالان اقتصادی زمین نماند.

وی بیان کرد: اگر چه برخی از مشکلات کشور به خاطر اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه از سوی دشمن است که با هدف تسلیم کردن مردم ما به کشور ما تحمیل گردیده اما این مشکلات هم با تدبیر قابل مدیریت کردن می‌باشند.

دادستان کل کشور عنوان کرد: این را همه باید بدانیم که دشمن به جز تسلیم شدن از ما چیزی نمی‌خواهد و قطعا یک ایرانی و یک مسلمان تربیت یافته در مکتب اهل بیت (ع) تسلیم زورگویی‌های آمریکا و اسرائیل نخواهد شد.

منتظری اظهار کرد: امروز بحث کشور ما بحث مقاومت کردن است و باید مقاومت کنیم تا  پیروز شویم چون نمونه این مقاومت کردن و پیروز شدن را در جنگ 8 ساله دیده‌ایم.

دادستان کل کشور  در ادامه به موضوع مبارزه با فساد هم اشاره کرد و گفت: مسئله دیگر این است که شما هر تخلف یا جرمی را که مشاهده کردید حتما به ما منتقل کنید چون یکی از مهمترین منابع ا طلاعاتی ما می‌تواند مردم باشند و نگرانی نداشته باشید که شخص یا نهادی به خاطر گزارش شما دشمنتان می‌شود بلکه با اتکا به خدا و بدون نگرانی مفسده‌های مشاهده شده را گزارش دهید.

وی  بیان کرد: این را بدانید که تصمیم جدی و قطعی قوه قضاییه مبارزه با فساد است و این فساد چه در درون قوه قضاییه باشد و چه بیرون از آن با آن برخورد قاطع خواهد شد.

دادستان کل کشور در ادامه به مسئله نظام بانکی کشور که مورد اشاره اکثر فعالان اقتصادی هم بود اشاره داشت و افزود: بدون تردید نظام بانکی ما نیاز به اصلاح دارد و یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری به شورای هماهنگی اقتصاد هم همین موضوع بوده است که نظام بانکی باید اصلاح شود البته در دولت و بانک مرکزی هم اقداماتی صورت گرفته است که البته هنوز به نتیجه نرسیده است و علت آن هم این است که این کار بسیار پیچیده و زمانبر و حساس می‌باشد.

دادستان کل کشور بیان کرد: شما عزیزان و تولید کنندگان در جهت قیمت گذاری، کیفیت کار، سود کالاها می‌توانید در کار مردم گره گشایی داشته باشید.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در جریان سفر به استان یزد از کارخانه تولیدی یزد باف بازدید کرد. وی ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف این کارخانه، طی نشستی با مدیرعامل به بررسی مشکلات آن پرداخت.

انتهای پیام


10359211
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: مراسم محوری ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و با سخنرانی آیت الله رئیسی برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است