بین‌الملل 06:27 - 01 فروردین 1396
جنبش حماس با اعتماد دوباره تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح به آمریکا با هدف از سرگیری مذاکرات مخالف است و آن را نوعی وقت تلف کردن می داند.

"اعتماد به آمریکا، اتلاف وقت است"

العالم - فلسطین اشغالی

پایگاه اینترنتی القدس العربی چاپ لندن نوشت: دیدارهای اخیر مسئولان فلسطین و آمریکا ایده بازگشت به میز مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل را بار دیگر احیا و مطرح کرده است، اما ملاحظات زیادی در خصوص این بازگشت به  مذاکرات چه از سوی فلسطینیان و چه از سوی اسرائیل وجود دارد.

ابراهیم دحبور، نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین گفت اعتماد دوباره  تشکیلات خودگردان و کمیته مرکزی جنبش فتح به دولت آمریکا وقت تلف کردن است و دولت جدید آمریکا مانند دولت های پیشین آن طرفداری از اشغالگران را کنار نخواهد گذاشت و سیاست های خود را در قبال مسئله فلسطین هرگز تغییر نخواهد داد.

وی تاکید کرد تماس دولت آمریکا با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان نتیجه جدیدی ندارد، چرا که  آمریکا بر از سرگیری مذاکرات بدون هیچ  پیش شرط  و بدون صحبت از توقف شهرک سازی تاکید دارد و مقابله با مقاومت فلسطینی را یک ضرورت می داند.

وی افزود: اکنون تشکیلات خودگردان باید به سمت قدرت پویای مردمی  و گروه های تاثیر گذار و (دارای وزن سیاسی)  روی آورد، تا رویای وحدت که میلیون ها تن از مردم ما در انتظار آن هستند و همچنین تجسم عملی  مشارکت ملی  بویژه  در نهادهای مردمی تحقق یابد و  جبهه ای قوی و منسجم  برای مقابله با اقدامات رژیم اشغالگر شکل گیرد بگونه ای که آماده  پرداخت هزینه های تحقق این رویا باشد.

ابراهیم دحبور تصریح کرد اکنون که دولت اشغالگر در حال تحمیل شرایطی است  (قرار دادن فلسطینیان در برابر عمل انجام شده) که  عبور کردن  یا تغییر آنها دشوار است،  وظیفه ایجاب می کند که به اصول و مولفه های وجودی  خود پایبند باشیم، در سرزمین  خود باقی بمانیم و آن را ترک نکنیم و در صورت لزوم  زندگی خود را فدای این هدف کنیم.

به نوشته این منبع،  فلسطینیان  به  تحرکات دیپلماتیک خود  و اعمال فشار بیشتر در همه زمینه ها  با هدف بهبود شرایط بازگشت به مذاکرات  ادامه می دهند.

آنها در این زمینه از کشورهای اتحادیه اروپا خواستند در غرب  قدس با مقامات اسرائیلی دیدار نکنند. صائب عریقات، دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین، این خواسته را در پیامی شدید اللحن به فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همه کشورهای عضو این اتحادیه منتقل کرد و طی  آن به سیاست اتحادیه اروپا در قبال قدس و تسلیم شدن آن در برابر تعطیل کردن نهادهای فلسطینی در شرق قدس اعتراض کرد.

در این نامه آمده است از اتحادیه اروپا می خواهم سیاست منفی خود در قبال فلسطین و قدس را تغییر دهد و  در مقابل تلاش های پی در پی اسرائیل برای تثبیت و تحمیل سیاستهای غیر قانونی خود تلاش کند. همچنین خواستار آن هستیم که  دیدارهای مقامات اروپایی با سیاستمداران اسرائیلی  در تل آویو و نه در غرب  قدس صورت گیرد تا این که بار دیگر باب اینکه  شرق  قدس، پایتخت کشور مستقل فلسطینی خواهد بود، گشوده شود  و نمایندگان فلسطینی بتوانند با همتایان سیاسی خود در آنجا دیدار کنند.


8942245
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد ضمن ادامه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، موفق شده تلفاتی به آنان وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید می‌گوید که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشغول گفتگو در مورد حمله احتمالی این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در داخل دچار اختلافات زیادی است، ولی نباید این مسئله را علنی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشاپیش از رای منفی کشورش در جلسه شورای امنیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه الجزایر تأکید کرد که زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد فرا رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده چین در سازمان ملل خواستار برقراری آتش‌بس در غزه و عدم حمله زمینی به شهر جنوبی رفح شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است