اقتصادی 00:09 - 10 مهر 1399
شرکت ریلانس اینداستریز که بزرگترین پالایشگر نفت هند است، به دلیل واهمه از مجازات واشنگتن خرید نفت سنگین کانادا را به عنوان جایگزینی برای واردات از ونزوئلا آغاز کرد.

بزرگترین مشتری هندی ونزوئلا خریدار نفت کانادا شد

به گزارش ایسنا، منابع آگاه به بلومبرگ گفتند شرکت ریلاینس اخیرا قراردادی برای خرید ماهانه دو میلیون بشکه نفت سنگین کانادا به مدت شش ماه آینده امضا کرده است.

هند با وجود تحریمهای آمریکا، یکی از بزرگترین خریداران نفت ونزوئلا بوده است. این فروش در قالب سواپ نفت در برابر سوخت انجام گرفته که به دلایل انسان دوستانه تحت تحریمها مجاز بود با این حال واشنگتن به دنبال راههایی برای قطع این تجارت بوده است. در واقع، به مدد فروش به هند، صادرات نفت ونزوئلا که در ژوئن و ژوئیه به رکورد پایین تری سقوط کرده بود در اوت افزایش یافت.

طبق آمار رویترز، صادرات اوت این کشور  ۴۳۷ هزار بشکه در روز در مقایسه با ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ماههای ژوئن و ژوئیه بود. ریلاینس در ژوئیه خرید نفت از ونزوئلا را پس از اطمینان از این که هدف تحریمهای آمریکا قرار نمی گیرد، ازسرگرفته بود و در اوت به بزرگترین مشتری شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا تبدیل شد و ۲۱۶ هزار بشکه در روز نفت خریداری کرد.

ریلانس در ماه سپتامبر خرید نفت از ونزوئلا را به ۱۱.۶ میلیون بشکه افزایش داد که دو برابر آمار خرید اوت و بالاترین خرید ماهانه از مارس ۲۰۱۶ به این طرف بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، سواپ نفت در برابر سوخت به رفع مشکل کمبود بنزین ونزوئلا کمک کرده اما پولی به خزانه دولت مادورو وارد نکرده است. با این حال واشنگتن از این معاملات سواپ راضی به نظر نمی رسد. اگر این معاملات خاتمه پیدا کنند، ونزوئلا ممکن است با بدترین بحران کمبود سوخت مواجه شود و این امر به تشدید اعتراضات داخلی منتهی شود.

انتهای پیام


10742822
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر ظرفیت فعلی صادرات تجدیدپذیر‌ها معادل ظرفیت ۲۵ درصد صادرات کل برق کشور است که بیش از این هم می‌تواند توسعه پیدا کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عشقی گفت: اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عشقی گفت: اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت و نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد مسکونی فرسوده در سراسر کشور با مشارکت مردمی کلید زده شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فرابورس ایران نحوه واگذاری دو باشگاه استقلال تهران و پرسپولیس را اعلام کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: طبق فاکتور رسمی هر کیلو گوجه فرنگی با احتساب ۳۰ تا ۳۵ درصد سود باید در خرده‌فروشی‌ها عرضه شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شورای قیمت گذاری، قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را اعلام کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر نظارت بر بورس‌ها گفت: محدودیت یک درصدی دامنه نوسان سهام برای یک روز دیگر یعنی فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: با نزدیک شدن فصل نقل وانتقالات مسکن فعالیت سامانه خودنویس همزمان با افزایش مشارکت‌های مردمی ۲۴ ساعته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» علی‌آبادی گفت: تاکنون ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد ۵۰ هزار خودرو در گمرکات کشور است و ۸۰۰۰ خودرو به مردم تحویل داده شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است