استانی 13:20 - 11 شهریور 1393
آیت الله ری شهری:
قم - خبرگزاری مهر: رئیس موسسه دارالحدیث گفت: لازم است برنامه‌های دهه کرامت با محتوای ترویج خصوصیات علمی‏، اخلاقی و رفتاری اهل بیت(ع) برگزار شود.

خصوصیات علمی و اخلاقی اهل بیت(ع) ترویج شود/ رونمایی از حکمت نامه رضوی

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد محمدی ری شهری در دومین همایش حدیث رضوی که قبل از ظهر سه شنبه در تالار شهید آوینی قم برگزار شد‏، اظهار داشت: برنامه‌های دهه کرامت بهترین فرصت برای معرفی مکتب اهل بیت(ع) است و آسیب‌شناسی برگزاری این گونه برنامه‌ها از مسائل مهم است که باید مورد توجه باشد.

وی بیان داشت: اگر به تدریج از محتوای این گونه برنامه‌ها کاسته شود و به ظاهر آن قناعت شود آسیب‌هایی در این زمینه ایجاد می‌شود.

تولیت حرم عبدالعزیز حسنی(ع) ادامه داد: اولویت بندی در این برنامه‌ها یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد و این یک مسئله حیاتی است و لازم است کسانی که این گونه برنامه‌ها را برنامه ریزی می‌کنند با اولویت بندی عمل کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های دهه کرامت فرصت مناسبی برای معرفی معارف اهل بیت(ع) است‏، افزود: تعلیم و تعلم به دیگران به خصوص جوانان در موضوع ویژگی‌های اهل بیت(ع) اهمیت بسیار زیادی دارد، اهل بیت(ع) پنج ویژگی مهم دارند که در میان آن‌ها ویژگی علمی، ‌اخلاقی و رفتاری آن‌ها با توجه به زمان حاضر اهمیت زیادی دارد و نیاز مردم است.

عده‌ای مردم را از اهل بیت(ع) گریزان می‌کنند

آیت الله ری شهری تصریح کرد: متاسفانه صاحبان منابر به دو ویژگی خلیفه خدا بودن و ولایت تکوینی داشتن اهل بیت(ع) بیشتر اشاره می‌کنند و سه ویژگی دیگر به خصوص ویژگی علمی که بسیار مهم است را بیان نمی‌کنند در حالی که برای احیای حکومت و جهانی شدن معارف اهل بیت(ع) و خصوصیت علمی اهل بیت مهم است و باید در جهت گسترش این معارف برنامه برگزار شود.

وی ابراز داشت: عده‌ای با بیان مطالبی، مردم را از اهل بیت(ع) گریزان می‌کنند و باید گفت که بهترین راه برای نفوذ به نسل جوان بیان سخنان زیبای اهل بیت(ع) به آن‌ها است.

رونمایی از حکمت نامه رضوی

آیت الله ری شهری افزود: موسسه دارالحدیث در جهت انتقال سه ویژگی اهل بیت(ع)‏، خصوصیت علمی، اخلاقی و رفتاری فعالیت می‌کند و در این جهت حکمت نامه رضوی را منتشر کرده و در روز عید غدیر از آن رونمایی می‌شود.

تولیت حرم عبدالعزیز حسنی(ع) عنوان کرد: این حکمت نامه در چهار جلد است و دارای هشت بخش علمی عقلی، اعتقادی، اعتقادی سیاسی، عبادی، اخلاقی علمی، بهداشتی پزشکی، حکمت‌های جامع و بخش گوناگون است.

وی ادامه داد: حکمت نامه رضوی سرمایه‌ای برای مبلغان، نویسندگان، فیلم سازان و هنرمندان است.

 


4627524
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است