استانی 18:15 - 21 آذر 1398

لزوم صیانت از موقوفات متعلق به حضرت رضا(ع)

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، بعد از ظهر پنج‌شنبه در دومین نشست مشترک دادسرای انتظامی قضات و حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه سراسر کشور در دادگستری استان خراسان رضوی، اظهار کرد:‌ آیات و احادیث فراوانی در ارتباط با اهمیت جایگاه قضات وجود دارد و شأن آنان در دین اسلام بسیار ممتاز است؛ آنچنانکه خداوند یکی از شئون خود در روز قیامت را قضاوت می‌داند.

وی ضمن درخواست از قضات و دادستانان کشور جهت اجرای حکم خداوند و قانون درباره موقوفات، افزود: دین اسلام تأکید زیادی بر لزوم اجرای صحیح نیات واقفان و حفظ و صیانت از موقوفات دارد و این مسئله واجب شرعی است که بر عهده ما قرار دارد و همچنین وظیفه اخلاقی تک تک مان است.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به طرحی غیرقانونی که موجب از بین بردن زمین‌های آستان قدس می‌شد، تصریح کرد: در شورای عالی شهرسازی وزارت راه در گذشته طرح و نقشه‌ای برای مشهد تهیه شده بود که طی آن بخش عمده‌ای از زمین‌های آستان قدس از بین می‌رفت و به آن اعتراض کردم و دیوان عدالت اداری آن طرح را نقض کرد. البته قرار گرفتن زمین‌های آستان قدس در طرح‌های شهری ایرادی ندارد اما باید توجه شود که در مقابل اقدامات غیرقانونی و خلاف شرع، ایستادگی لازم است.

وی ادامه داد: زمین‌های آستان قدس را واقفان با خلوص نیت وقف آستان مقدس امام رضا(ع) کرده‌اند؛ پس این زمین‌ها متعلق به ایشان است و نه متعلق به فرد و ما نسبت به نیات این واقفان مسئولیت داریم.

تولیت آستان قدس رضوی در انتها قضات و دادستانان کل کشور را به عنوان خادمان امام رضا(ع) مورد خطاب قرار داده و بیان کرد: از شما خواستاریم که نهایت دقت و حساسیت خود را در راه صیانت از موقوفات حضرت رضا(ع) براساس قانون و شرع اسلام، خرج کنید.


10317615
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است