استانی 17:10 - 30 مهر 1393
غیاثی:
قم - خبرگزاری مهر: معاون اداره کل ورزش و جوانان قم با بیان این که قم از ابتدای امسال 14 دوره مسابقات قهرمانی کشور را میزبانی کرده است، گفت: آمار ورزشکاران سازمان یافته قم تا پایان امسال به 42 هزار نفر می رسد.

آمار ورزشکاران سازمان‌یافته قم تا پایان امسال به 42 هزار نفر می‌رسد

به گزارش خبرنگار مهر ، سید مهدی غیاثی در نشست مشترک استاندار قم با مدیران و روسای هیئت های ورزشی قم که ظهر چهارشنبه در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان قم برگزار شد اظهار داشت: ورزش قم در حال حاضر با تلاش 43 هیئت ورزشی فعالیت می کند و 38 رشته ورزشی نیز در حوزه بانوان در قم فعال است و  حضور پررنگ ورزشکاران قمی در تیم های ملی و  لیگ های معتبر کشور نشان می دهد قم نقش موثری در ورزش کشور ایفا می کند.

وی گفت: مشکل اعتبارات سال گذشته سبب توقف کار ما نشد بلکه هیئت های ورزشی با قدرت برنامه های خود را ادامه دادند در شرایطی که روسای هیئت های ورزشی قم بدون دستمزد فعالیت می کنند.

معاون اداره کل ورزش و جوانان قم افزود: ورزشکاران قمی از ابتدای امسال در 101 دوره مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی به میدان رفته اند و 85 تیم از قم عازم مسابقات کشوری شده اند.

غیاثی بیان کرد: ورزش قم در 7 سال گذشته میزبان 9 دوره مسابقات قهرمانی کشور در بخش مردان و 5 دوره در بخش بانوان بوده است و 3 دوره مسابقات کارکنان دولت و ارگان ها از جمله مسابقات دانشجویان پیام نور کشور و مسابقات بدمینتون انتقال خون  نیز در قم برگزار شده است.

وی عنوان کرد: 26 ورزشکار مرد و زن قمی به مسابقات بین المللی اعزام شده اند ضمن این که 17 ورزشکار قمی در مسابقات قهرمانی آسیا و 8 ورزشکار در مسابقات جهانی ، نماینده قم بوده اند.

معاون اداره کل ورزش و جوانان قم تصریح کرد: 97 مدال در مسابقات قهرمانی کشور حاصل کار ورزشکاران قمی بوده که 44 مدال از این تعداد مدال طلا بوده است و بانوان قمی نیز در این مدت 43 مدال از مسابقات قهرمانی کشور به دست آورده اند.

غیاثی اظهار کرد: جایگاه ویژه ورزش قم با کسب 20 مدال در مسابقات بین المللی، 9 مدال در مسابقات قهرمانی آسیا و 3 مدال در مسابقات جهانی شامل 2 طلا و یک نقره قابل ستایش است.

وی خاطرنشان کرد: 88 ورزشکار مرد و 10 ورزشکار زن از قم به اردوی تیم های ملی کشورمان دعوت شده اند و تعداد ورزشکاران سازمان یافته قم در حال حاضر 30200  نفر است که پیش بینی می شود تا پایان سال به 42 هزار نفر برسد.

19 میلیون بودجه و 108 میلیون هزینه داشتیم

رئیس هیئت کشتی قم با بیان این که صداوسیما برای پخش مسابقات ورزشی در قم از باشگاه‌ها و هیئت‌های ورزشی پول دریافت می‌کند، گفت: سال گذشته کل منابعی که از دولت دریافت کرده‌ایم 19 میلیون تومان بوده در حالی که 108 میلیون تومان هزینه کرده‌ایم.

محسن حلوایی هم در این نشست اظهار کرد: هیئت های ورزشی قم مکان مناسب برای استقرار و جایگاه حقوقی قابل قبولی ندارند و در عین حال با انبوهی از تقاضا مواجه هستند اما در صورتی که دفتر امور مشترک هیئت های ورزشی در قم احداث شود بخش بزرگی از مشکلات هیئت ها رفع می شود.

رئیس هیئت کشتی قم بیان کرد: بودجه ای که به هیئت های ورزشی اختصاص می یابد از محل درآمدهای اداره کل ورزش و جوانان است و این درآمدها پس از چند ماه و در صورتی که امکان آن وجود داشته باشد بین هیئت های ورزشی پخش می شود در حالی که این مبالغ در کمترین حد قرار دارد اما انتظارات زیادی از ما می رود.

حلوایی بیان کرد: در سایر استان ها حمایت مدیریت استان و ارگان ها از مسابقاتی که آن استان میزبان است مثال زدنی است در حالی که هیئت کشتی قم در 7 سال اخیر میزبان 12 رویداد کشوری و بین المللی بوده بدون این که کمکی به برگزاری آن بشود.

وی عنوان کرد: کشتی گیر قمی صاحب مدال برنز جهان شد اما من 900 هزار تومان از جیب هزینه کردم تا در سطح شهر برای تقدیر از این قهرمان قمی بنری نصب کنیم و قدردان تلاش هایش و افتخار آفرینی وی باشیم.

رئیس هیئت کشتی قم گفت: صدا و سیما بابت پخش تلویزیونی از هیئت ها و باشگاه ها پول می گیرد در حالی که در همه جای دنیا، قضیه بر عکس است و هیئت های ورزشی باید بابت پوشش مسابقاتشان پول دریافت کنند.

حلوایی بیان کرد: سال گذشته کل منابعی که از دولت دریافت کرده ایم 19 میلیون تومان بوده در حالی که 108 میلیون تومان هزینه کرده ایم و مشخص نیست تا کی باید با خواهش به دنبال تامین پول برای اعزام ها و برنامه هایمان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم شواری عالی ورزش قم با هدف توسعه ورزشی در قم هم تشکیل شود زیرا در استان های دیگر شورای عالی ورزش استان به ریاست استاندار و دبیری مدیر کل ورزش و جوانان آن استان وجود دارد.


5016420
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است