گوناگون 14:41 - 06 بهمن 1398

حمایت از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های برتر سرعت گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شناسایی بهتر و حمایت از دانش‌آموختگان برتر کشور تفاهم‌نامه‌های همکاری با دو دانشگاه صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر امضاء کرد. این در حالی است که پیش از این نیز صندوق بیش از ۱۵۰ تفاهم‌نامه همکاری را با دانشگاه‌های سراسر کشور امضاء کرده است.

پس از آن ۲ تفاهم نامه در راستای همکاری در زمینه اجرای ۱۰ طرح تحقیقاتی پسا دکتری ویژه، حمایت از  ۳۰ طرح تحقیقاتی و ۳۰ رساله دکتری امضا شد. این تفاهم‌نامه به امضای ایمان افتخاری رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف رسید.

همچنین تفاهم نامه دیگر میان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و دانشگاه امیرکبیر در راستای همکاری در زمینه اجرای ۱۰ طرح تحقیقاتی پسا دکتری ویژه، توسط ایمان افتخاری رئیس صندوق و سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه امضا شد.

ایمان افتخاری رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری در ارتباط با انعقاد تفاهم نامه پسا دکتری ویژه با دانشگاه صنعتی امیر کبیر، گفت: در قراردادهای قبلی این صندوق مدت حمایت از دوره‌های پسا دکتری کوتاه بود که در بسته جدید این مدت تا ۲ سال قبل تمدید است و همچنین اعتبار آن نیز افزایش یافته است. البته در این زمینه در صدد هستیم بسته فاخرتری به دانشگاه‌ها ارائه کنیم.

افتخاری بیان کرد: یکی از برنامه‌های صندوق برقراری ارتباط گسترده‌تر با دانشگاه‌ها است که در این راستا می‌توان از همکاری در حوزه‌هایی چون حمایت از طرح‌های پژوهشی، پسادکتری، پسا دکتری ویژه، رساله‌های دکتری، حمایت از همایش‌ها و رویدادهای علمی، اعطای کرسی پژوهشی، اعطای پژوهانه (گرنت) و حمایت از ایجاد و توسعه مراکز نوآوری به عنوان اقدامات انجام شده یاد کرد.


10363200
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است