استانی 14:12 - 06 بهمن 1399

فعالیت تعداد ۳۸۰ واحد گاوشیری صنعتی در آذربایجان غربی

رضا یوسفی رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: تعداد ۳۸۰ واحد گاوشیری صنعتی به ظرفیت ۲۱ هزار و ۹۲۵ رأس، تعداد ۳۵۵ واحد گوساله پرواری به ظرفیت ۴۸ هزار و ۸۶۲ رأس، تعداد ۱۱۶ واحد بره پرواری صنعتی به ظرفیت ۴۲ هزار و ۹۲۵ رأس، تعداد ۱۹ واحد گوسفند صنعتی به ظرفیت ۷۱۷۴ رأس و تعداد ۹ واحد گاومیش داری صنعتی به ظرفیت ۱۰۴۸ رأس در استان فعالیت می‌کنند و مابقی دام‌ها در سیستم‌های روستایی و سنتی پرورش داده می‌شوند.

وی ادامه داد: سالانه بیش از ۳۹۳ هزار تن شیر در استان تولید می‌شود که از این مقدار حدود ۸۵ درصد در مناطق روستایی و عشایری و مابقی در واحدهای صنعتی تولید می‌شود.

یوسفی رضایی بیان کرد: در همین راستا تا کنون دو واحد گاوداری شیری فری استال در شهرستان‌های ارومیه به ظرفیت ۱۸۰ رأس دام مولد و پلدشت به ظرفیت ۴۵۰ رأس دام مولد احداث گردیده است و با مساعدت این معاونت واحد ۵٠٠٠ راسی گاو شیری مولد در روستای قیقاج پلدشت در حال احداث است که ۴۵۰ رأس تلیسه شیری در فاز اول به گاوداری مذکور منتقل گردیده و تا پایان سال این تعداد به هزار رأس خواهد رسید و تا پایان سال ۱۴۰۰ کل ظرفیت ۵ هزار رأس واحد مذکور تکمیل شده و روزانه ۱۶۰ تن شیر صنعتی به تولید استان اضافه خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر نیز گاوداری شیری فری استال ۲٠٠٠ راسی در شهرستان سلماس به عنوان سومین واحد گاوداری فری استال استان راه اندازی شده که با اجرای این طرح به عنوان بزرگترین گاوداری شیری فری استال استان سالانه حدود ۱۷ هزار تن شیرخام و ۴۵۰ تن گوشت قرمز به مجموع تولیدات دامی استان اضافه شده است.


10920277
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است