اجتماعی 10:13 - 29 شهریور 1393
تهران- ایرنا-کمیته امداد امام خمینی ( ره ) ، UNAIDS ( برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز ) و مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تفاهم نامه همکاری به منظورتامین نیازهای بهداشتی و آموزشی افراد و خانواده های تحت حمایت این نهاد امضاء کردند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، « محمد محمدی فرد» معاون هماهنگی امور بین الملل کمیته امداد امام راحل در مراسم امضای این تفاهم نامه افزود: این نهاد به عنوان یک نهاد فراگیر اجتماعی که ایجاد تعادل و تنظیم مسائل فرهنگی خانواده های محروم را بر عهده دارد ، توجه ویژه ای به سلامت اخلاقی و فرهنگی اقشار آسیب پذیر دارد.



وی گفت: در ترسیم خط و مشی و سیاستهای کاری کمیته امداد امام ( ره ) ، تمامی خدمات حمایتی این نهاد دارای یک نوع پیوست توانمند سازی است و امضای این تفاهم نامه بستر مناسبی برای شروع و ادامه همکاری در این زمینه است.



معاون هماهنگی و امور بین الملل کمیته امداد امام ( ره ) تصریح کرد: این نهاد یک شبکه وسیع نیکوکاری و مردمی است که از آمادگی لازم جهت ارایه خدمات به جوامع محروم و مبارزه با فقر برخوردار است.



در ادامه این دیدار «محمد مهدی گویا» رئیس مرکز بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پیوند ناگسستنی بین فقر با بیماریهای واگیردار مانند ایدز و سل با فقر، خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام ( ره ) با اقدامات هدفمند خود در مبارزه و پیشگیری ایدز(HIV) و سایر بیماریهای واگیردار موفق عمل کرده است.



وی افزود: به نظرمن کاری که این نهاد انجام می دهد قطعا در کاهش این بیماری ( ایدز ) تاثیرگذار است و ابعاد اجتماعی آن نیز در کشور بسیار روشن و مورد حمایت مردم است و درعرصه بین الملل نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.



مطلق گفت: امیدوارم با امضای این تفاهم نامه بتوانیم قدمی برای کاهش این بیماری اجتماعی برداریم.



«فرداد درودی » مدیر کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در ایران نیز در این مراسم اقدامات کمیته امداد امام ( ره ) را در زمینه پیشگیری ، مراقبت و درمان ایدز در کشور بیشتر از ظرفیت و توان این نهاد برشمرد.



براساس این گزارش، این تفاهم نامه به استناد مواد 6 و 9 برنامه پنج ساله پنجم کمیته امداد امام خمینی ( ره ) مبنی بر تامین نیازهای بهداشتی و آموزشی افراد و خانواده های تحت حمایت این نهاد و در راستای تحقق اهداف توسعه هزاره و اهداف ده گانه UNAIDS (برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز) به امضا رسیده اسیت.



در این گزارش آمده این تفاهم نامه ، با دیدگاه به صفر رساندن موارد جدید اچ آی وی ، به صفر رساندن تبعیض و به صفر رساندن مرگ های ناشی از ایدز و در چارچوب برنامه همکاری کشوری میان کمیته امداد امام خمینی ( ره ) و دفتر برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در جمهوری اسلامی ایران و مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی در 12 ماده و به مدت 2 سال به امضاء رسید.



اجتمام**9188 ** 1418

انتهای پیام /*


4752668
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: کم‌کاری یا اهمال احتمالی دستگاه‌ها و سازمان‌ها در هر حوزه‌ای دلیلی بر ترک فعل سایر دستگاه‌ها نمی‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها انتقاد کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در رابطه با تخلفات صورت گرفته برای افزایش کرایه‌های تاکسی، گفت: افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دادستان تهران گفت: میزان وصول مطالبات در مرحله تحقیق در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی طی سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت عرصه بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون از اهمیت نقش آموزش و پرورش در تقویت فرهنگ جوانی جمعیت بین کودک و نوجوانمان گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال در مصلی برگزار خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده کل انتظامی کشور می‌گوید که با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال در مصلی برگزار خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است