بین‌الملل 18:46 - 31 اردیبهشت 1401
دولت آمریکا قصد دارد هزاران موشک ضد تانک و سایر تجهیزات نظامی را به مصر، متحد راهبردی خود در شمال آفریقا بفروشد.

ارسال هزاران «موشک تاو» از سوی آمریکا به مصر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت آمریکا به کنگره این کشور اطلاع داده که فروش موشک‌های ضد تانک و سایر تجهیزات به ارزش ۶۹۱ میلیون دلار به مصر را تایید کرده است.

به نوشته وبگاه «میدل ایست آی» این فروش شامل ۵۰۷۰ تیر موشک ضد تانک «تاو»، ابزار، تجهیزات و خدمات آموزشی خواهد بود .این تسلیحات به مصر کمک می‌کند تا ذخایر تسلیحات موجود خود را پر کند و برای عملیات‌های ضد تروریستی و امنیتی مرزی استفاده شود.

در بیانه پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) آمده است: «این فروش با کمک به مصر، به بهبود امنیت متحد اصلی غیرناتو که همچنان  شریک راهبردی مهم در خاورمیانه است، حمایت خواهد کرد».

مصر سال‌ها درگیر نبرد با شبه‌نظامیان در جزیره سینا بوده است. در روزهای گذشته، گروه تروریستی داعش  مسئولیت حمله‌ای را برعهده گرفت که در آن ۱۱ نظامی مصری در سینا کشته شدند.

مصر کشوری با بیش از ۱۰۰ میلیون جمعیت در خاورمیانه و شمال آفریقا، متحد راهبری ایالات متحده در منطقه است. این کشور سالانه حدود ۱.۳ میلیارد دلار کمک نظامی از ایالات متحده دریافت می‌کند که دومین مبلغ بالاتر پس از رژیم موقت صهیونیستی است .با این حال، روابط بین دو متحد به دلیل انتقاد دولت بایدن از مسائل حقوق بشر در این کشور تحت تنش قرار گرفته است.

سال گذشته، دولت جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا ۱۳۰ میلیون دلار کمک نظامی به مصر را به دلیل مسائل حقوق بشری متوقف کرد. این تصمیم توسط برخی از قانونگذاران آمریکایی مورد انتقاد قرار گرفت

در سال‌های اخیر، مصر نیز تامین‌کنندگان تسلیحات خود را متنوع کرده و با فرانسه و روسیه قراردادهایی منعقد کرده است. بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱، مسکو بزرگ‌ترین تامین‌کننده تسلیحات به این کشور بود.

اما تهاجم روسیه به اوکراین و تحریم‌های غرب، صنعت دفاعی مسکو را با مشکل مواجه کرده و این امید را در میان مقامات آمریکایی افزایش داده است که می‌توانند مصر و سایر کشورهای خاورمیانه را از کرملین دور کنند.

چندی قبل ژنرال «مایکل کوریلا»، فرمانده جدید تروریست‌های سنتکام در خاورمیانه، در سفری به مصر از نقش قاهره در منطقه قدردانی کرد. ژنرال مک‌کنزی، فرمانده سابق تروریست‌های سنتکام ماه مارس به کنگره گفت که معتقد است ایالات متحده هواپیماهای«اف-۱۵» به مصر خواهد فروخت و این نشانه دیگری است که ایالات متحده به دنبال افزایش فروش تسلیحات به مصر است.

رسانه‌ها چندی قبل از ارسال شماری جنگنده «میگ-۲۹» و «سوخو-۳۵» ساخت روسیه به نیروی هوایی مصر خبر دادند. به گفته منابع آگاه روس، ۱۲ فروند سوخو-۳۵ سفارش مصر قبل از ارسال در مجتمع هواپیماسازی «کومسومولکسان» مشاهده شدند.

بنابر گزارش موسسه سوئدی «سیپری»، ارتش مصر ۲۴ فروند سوخو-۳۵ خلال سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به روسیه سفارش داد و قرار است تا سال ۲۰۲۳ این جنگنده‌ها را به طور کامل دریافت کند.  نیروی هوایی مصر قصد دارد با دریافت کامل این جنگنده‌ها ، جت‌های میگ -۲۱ و جنگنده جی-۷ خود را بازنشست کند.

نیروی هوایی مصر همچنین ۳۰۰ تیر موشک‌ هوا به هوای «آر-۷۳» و «آر-۷۷» را برای جنگنده‌های میگ- ۲۹ خود دریافت کرده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/


11568694
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در میانه افزایش تهدید گروه‌های تروریستی، فرانسه برای حفظ امنیت بازی‌های المپیک تابستانی، از کشور‌های متحد خود درخواست نیرو کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایرلند طی تماس تلفنی با نخست وزیر جدید فلسطین و همتایان اردنی و مصری خود، درباره آخرین تحولات جنگ غزه و بحران انسانی در این باریکه گفت‌وگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تاجیکستان ۹ نفر را به اتهام ارتباط با مهاجمانی که در حومه مسکو دست به حمله تروریستی زدند، دستگیر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی از شهروندان خود خواسته‌ از سفر به کشور‌های مسلمان خودداری کرده و در رویداد‌های بین‌المللی نیز هویت صهیونیست خود را نمایش ندهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رومانی از شناسایی قطعات پهپاد متلاشی شده در نزدیکی مرز خود با اوکراین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به شمال سوریه، ۴۲ نفر که برخی از آنان غیرنظامی بودند به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است