استانی 21:56 - 25 شهریور 1398
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طی دو سال اخیر، انتصاب مدیران زن در کشور ۳۶ درصد رشد داشته است.

ابتکار: به جای برخورد سلبی فضاهای ورزشی و تفریحی برای دختران فراهم کنیم

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار عصر دوشنبه، (۲۵ شهریورماه) در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: درصد پست‌های مدیریتی بانوان نیز از ۱۳.۷  درصد در سال ۹۶ ، هم اکنون به ۱۸.۶ ‌درصد رسیده است

وی اظهارکرد: طی سال‌های اخیر اقدامات زیادی در راستای توسعه شاخص‌های حوزه زنان با تدوین و عملیاتی‌سازی برنامه‌ها شکل گرفته اما در بعضی از شاخص‌های توسعه حوزه زنان همچنان دچار عقب ماندگی هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به کاهش کودکان بازمانده از تحصیل با پیروزی انقلاب، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب آمار دختران  بازمانده از تحصیل ۳۸ درصد بود و این آمار در حال حاضر به ۴ ‌درصد رسیده است.

ابتکار تصریح کرد: در بین کودکان بازمانده از تحصیل کشور، تعداد دختران بازمانده از تحصیل چهار برابر پسران است.

وی با اشاره به تدوین سند توسعه ارتقای زنان در استان‌ها، ادامه داد: این برنامه تنها مربوط به زنان نیست.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه برای اولین بار با برنامه‌ریزی فرابخشی و ظرفیت استانی سند توسعه ارتقای وضعیت زنان استان‌ها عملیاتی شده است، عنوان کرد: سند ارتقاء حوزه زنان ۱۱ استان تاکنون اجرایی شد.

ابتکار بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۳۰ تشکل فعال مدنی دارد که ظرفیت بسیاری خوبی است و بهره بردن، اعتماد کردن و کار دادن به سازمان‌های مردم نهاد کمک زیادی به اجرای این برنامه می‌کند.

وی خواستار توجه بیشتر به روستاها و نقاط آسیب‌پذیر شد و تاکید کرد: در این راستا موافقت‌نامه‌ای با آموزش و پرورش خاص استان کهگیلویه و بویراحمد منعقد شده که این تفاهم‌نامه در چهار منطقه "چاروسا"، "دیشموک"، "لوداب" و "مارگون" و حوزه عشایر اجرا می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده  بهبود وضعیت آموزشی و بهداشتی ‌دانش‌آموزان دختر و تقویت شیوه‌های ارتباطی را از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه دانست و تصریح کرد: امیدواریم با تقویت مهارت‌های ارتباطی بتوانیم از بسیاری از آسیب‌ها پیشگیری کنیم.

ابتکار با اشاره به ظرفیت بالای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نیروی انسانی توانمند نیز از پتانسیل‌های استان بوده و باوجود عدم توازن‌های گذشته، امروزه تحولات بسیار امیدوار کننده‌ای در استان شکل گرفته است.

وی اظهارکرد: استفاده از ظرفیت زنان در مدیریت‌ها نیز گام مناسب و فرصت جدیدی را پیش‌روی توسعه استان قرار می‌دهد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دختران در بخش ورزش قهرمانی و همگانی پیشرفت کرده‌اند اما در توزیع فضاهای ورزشی برای دختران کم کاری شده است که دولت، شهرداریها و بخش خصوصی باید بیش از پیش در این زمینه تلاش کنند.

ابتکار افزود: بجای اینکه دنبال برخورد سلبی در خصوص حجاب دختران باشیم باید فضاهای ورزشی، تفریحی و نشاط آور را برای دختران فراهم کنیم.

سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد

به گزارش ایسنا، سند توسعه ارتقای زنان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد عصر دوشنبه، ۲۵ شهریورماه با حضور معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در حاشیه شورای برنامه‌ریزی استان رونمایی شد.

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این آیین از هدفگذاری تدوین سند ارتقای زنان و خانواده برای ۳۱ استان کشور خبر داد.

وی افزود: این طرح در هراستان و با در نظر گرفتن شرایط، شاخص‌ها و مبتنی بر برنامه‌ریزی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام


10239464
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است