اجتماعی 15:28 - 30 دی 1396
رئیس اداره محیط زیست شهر تهران خبر داد:
بازگیر با اعلام اینکه سهم شهر تهران از جمعیت استان ۳۰ درصد کاهش یافته است، گفت: این به معنای کاهش جمعیت تهران نیست بلکه تمامی اراضی اطراف تهران به سکونتگاه تبدیل شده و پر شده است.

سهم شهر تهران از جمعیت استان کم شده است

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اداره محیط زیست شهر تهران در نشست تخصصی آلودگی هوای شهر تهران و راهکارهای اجرایی رفع آلودگی گفت: استان تهران زمانی ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت داشت که ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از آن در شهر تهران زندگی می کردند. الان جمعیت استان به ۱۳ میلیون نفر رسیده که بیش از ۸ میلیون نفر آن در شهر زندگی می کنند یعنی براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، سهم شهر تهران از جمعیت استان حدود ۶۵ درصد است و ۳۰ درصد نسبت به گذشته کاهش داشته است.

محمدحسین بازگیر با طرح این پرسش که آیا واقعاً شهر تهران کم جمعیت تر شده است؟ تصریح کرد: این کاهش سهم به معنای کاهش جمعیت شهر تهران نیست بلکه سکونت گاه های اطراف تهران پر شده است. دیگر در استان مفهوم تک شهری نداریم بلکه یک پهنه وسیع سکونتگاهی داریم که تمام شهرک ها و غیره در آن به هم چسبیده اند.

وی هشدار داد: این مسئله علاوه بر تولید پسماند و آلودگی و مصرف سالیانه یک میلیارد مترمکعب آب، ظرفیت های زیستی ما را از بین برده است. حدود ۲۷ هزار هکتار اراضی و مراتع ما به سکونتگاه تبدیل شده و اینها ظرفیت زیستی ما برای پالایش بوده است که اکنون همه آن را از دست داده ایم.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران خاطرنشان کرد: براساس بررسی های ما بیشترین حجم گازوئیلی که در تهران توزیع شده را مرغداری ها و دامداری ها استفاده می کنند. سامانه احتراق آنها را بررسی کنید و میزان آلایندگی آنها را ببینید در حالی که اینها اصلاً در محاسبات منابع آلایندگی ما لحاظ نشده است. با اینکه اینها بزرگترین مصرف کنندگان نفت کوره و نفت گاز در تهران هستند.

بازگیر تأکید کرد: مردم را محتاج تهران کرده ایم، همه باید برای درمان، آموزش، شرکت در جلسه، سمینار و هر کار دیگری به تهران بیایند. در کنار اینها سبک زندگی مان هم بسیار پرمصرف است.

وی تصریح کرد: سه برابر متوسط دنیا آب مصرف می کنیم پسماند بسیار زیادی نسبت به داشته های خودمان تولید می کنیم و انرژی هایمان را بسیار بد مصرف می کنیم. در زمستان منازل و ادارات را آنقدر گرم می کنیم که یک لا پیراهن در خانه بگردیم و در تابستان آنقدر خنک که مجبور شویم با همان لحاف زمستانی مان بخوابیم.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران اعلام کرد: تراکم جمعیت در استان تهران ۹۶۹ نفر بر کیلومتر مربع است در حالی که این عدد در کشور ۴۹.۱ نفر بر کیلومتر مربع بیشتر نیست و در شهر تهران تراکم به بالای ۱۲ هزار نفر بر کیلومتر مربع می رسد. این تراکم است که در کنار آن مسائل دیگر برای ما مشکل ایجاد می کند.


9646008
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور درخصوص علت درج نشدن اسم پدر و مادر بر روی کارت ملی توضیحاتی ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از تکمیل تدوین طرح جامع آب خام شهر تهران در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جهان در طول ۱۰ ماه متوالی گذشته، بی‌سابقه‌ترین گرمای خود را تجربه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حمید صاحب گفت: ۴۸ درصد از دانش آموزان در تهران اضافه وزن دارند که این افراد در معرض بیماری‌هایی مانند دیابت و مشکلات قلب و عروق قرار می‌گیرند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره محیط زیست شهر تهران از تلاش برای ساماندهی پسماند کشاورزی در تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران»  فرمانده مرزبانی فراجا از توقیف یک تریلی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر شیشه و هروئین توسط مرزبانان هنگ تایباد در نقطه صفر مرزی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از کشف یک دستگاه خودرو بی‌ام‌و قاچاق و همچنین کارگاه تغلیظ سوخت قاچاق در تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین از طریق فضای مجازی در شهر تهران در عملیات ضربتی «گاندو» خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع اخاذی و تهدید در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع اخاذی و تهدید در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است