وبگردی 09:53 - 03 اردیبهشت 1396
نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به سر آمد و شش نفر در معرض آراء مردم قرارگرفته اند .

مهم‌تر از رد صلاحیت احمدی‌نژاد

در فضای مجازی و از سوی بخش فراوانی از کاربران ؛ قبل از اعلام رسمی از سوی وزارت کشور ، رئیس جمهور دوره های نهم و دهم رد صلاحیت شده معرفی شده بود و برخی شاد و عده ای محزون و جمعی هم مبهوت!!



برای نگارنده این سطور مهمتر از احراز یاعدم احراز صلاحیت احمدی نژاد ، اعتراف به ضعف و سستی ساختار اداری و فکری کشور است که آن را به فال نیک می گیرم و از نشانه های حرکت به سمت بلوغ کشور به حساب می آورم ؛ زیرا :



1- حکومت پس از تحمل هشت سال ، بی سیاستی ، بی برنامه گی واعمال مصیبت های جانکاه اقتصادی به عموم مردم و از بین بردن هرگونه نقطه امید نسبت به اصلاح روش ها و دلسرد کردن جمع فراوانی از دوستداران خویش که تا پیش از این مسئولیت و حمایت از نظام را بردوش داشتند ، بیدار شد و همین که در عمل مانع قوت گرفتن دوباره نا اهلان و چنگ انداری چند باره به هرم تصمیم گیری شد ؛ مژده بیدار باشی بود که به ملت ایران داده شد .



2- برای من مهم نیست که آیا مفاسد اقتصادی و فرهنگی باعث رد صلاحیت وی شد یا حرف نشنوی و سرکشی آن دردانه بی مثال ، بلکه به عنوان شهروندی از ایران عزیز ، اصلاح و پذیرفتن اشتباه و خطاها و اصرارنکردن به ادامه آن به یک آرزوی دیرین ، برایم تبدیل شده بود و باور داشتم که صدای اهل دل و خوبان این جامعه به گوش تصمیم گیرندگان نمی رسد اما در همین اندازه پذیرفتن خطا در گذشته را باید ستایش کرد .



3- یادمان نرفته است که ؛ محمود را با بوی رجایی و سفارشات حضرت حجت( ع ) ، خواب دیدن خوابگزاران اهوازی و قمی ویزدی و مادرتاکسی ران شهری و احیاء کننده گفتمان انقلاب و امام خمینی بر مردم تحمیل کردند و بخاطر او موجبات ریزش انبوه عظیمی از یاران و دوستداران انقلاب و کشور را فراهم ساختند . بنابراین همین که از او دل کند ند و شناسنامه و سفره خویش را از او جداکردند هنری است که انتظار آن نمی رفت .



4- با محمود تمام تاروپود اداری و سیاسی و فرهنگی کشور را از بین بردند و با تشویق او به سرکشی در مقابل قوای مقننه و قضائیه ، سازمان های برنامه ریز و پولی کشور را به هم ریختند مدیران متزلزل را برسرکارآوردند و قانون را از اعتبار ساقط کردند ؛ بزرگانی که برای بزرگ کردنشان هزینه مادی و معنوی بسیاری پرداخت شده بود را لکه دار کردند و پرده دری و هتاکی را جایگزین ادب و متانت خوش رویی قراردادند ، حال که به خود جرآت دادند دست پخت خودشان را به سطل زباله بریزند و از محصول خود دل بکنند ، کاری در خور ستایش و تکریم کرده اند.



5- انتظار اینکه حقایق پرونده و شخصیت محمود به این زودیها دراختیار مردم و صاحبان اندیشه گذاشته شود غیر ممکن به نظر می رسد زیرا با نام وجایگاه و عملکرد او منافع بی شماری نصیب صاحبان زر و زور و تزویر گردید که دل کندن از چنین فردی دل شیر می خواهد که جلوه ای از آن را دربهار امسال مشاهده کردیم .



ماحصل نوشتار این است که عدم احراز صلاحیت محمود کاری بود کارستان که به امیدی دست نیافتنی تبدیل شده بود که بدان دست یافتیم . اما دقت کنیم که باردیگر از همین خاکریز مورد حمله قرارنگیریم زیرا شنیده می شود برخی از کاندیداهای مردود و مقبول ، آمدنشان را به استخاره و تکلیف شرعی و دعوت علما و بکارگیری مقدسات و... گره زده اند تا باز بتوانند چند صباح دیگری بر دوش مردم کشورمان سوار شوند .

مرتضی بهشتی، حقوقدان و پژوهشگر


9034282
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وقتی ما به عنوان والدین به قول خود عمل می‌کنیم، این کار به فرزندانمان کمک می‌کند احساس امنیت کنند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کسانی که از انسانیت دور می‌شوند باید آماده مواجه با آثار اعمال خود باشند. با این حال خداوند برای جهنمیان و انسان‌های گناهکار تخفیفاتی نیز در نظر گرفته است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تیتراژ سریال «آژانس دوستی» به عنوان یکی از بهترین و خلاقانه‌ترین تیتراژ‌های مرتبط با سریال‌های دهه هفتاد سیما محسوب می‌شود.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» با نزدیک شدن به روز‌های کنکور بازار صفحات و کانال‌هایی در فضای مجازی گرم شده که مدعی فروش یا پیش فروش سوالات کنکور هستند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یافتن فرد مناسب برای ازدواج به مهمترین دغدغه جوانان برای تشکیل خانواده تبدیل شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تبعیض نژادی در مجازات اعدام در آمریکا از زمان صدور حکم تا اجرای آن در اتاق‌های اعدام سیاه‌پوستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کپک‌ها برای سلامت بدن انسان بسیار مضر هستند بنابراین باید آن‌ها را با روشی اصولی و صحیح با ماده‌ای مناسب از بین ببرید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» اصلی‌ترین پیام مانور پهپادی و موشکی ایران در عملیات «وعده صادق»، اثر معکوس چند دهه تحریم علیه کشورمان بود.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در دنیای شلوغ ما که همه عجله دارند، چت کردن به یک وسیله ارتباطی سریع تبدیل شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» اگر ایمان به خدا و پیغمبر دارید، نباید دشمن خدا را دوست داشته باشید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است