استانی 18:23 - 10 شهریور 1394
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اگر همراهی استاندار، فرمانداران و ... ادامه داشته باشد سال 96 سال پایان بی‌سوادی در استان خواهد بود.

سال 96؛ پایان بی‌سوادی در استان کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، "ناصر صباحی" ظهر امروز سه‌شنبه دهم شهریورماه 94 در شورای آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی و بنیادی آموزش و پرورش، ترویج و توسعه امر سوادآموزی و به صفر رساندن بی‌سوادی در گروه 10 تا 49 ساله کشور است.

وی با اشاره به اینکه به صفر رساندن بی‌سوادی به دلیل مشکلات اقتصادی محقق نشد افزود: اما توجه دولت یازدهم و تاکید استاندار کرمان موجب شد تا سند شتاب‌بخشی به امر سوادآموزی در دستور کار ما قرار گیرد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: این سند به استانداری ارائه شده و پس از انجام کار نهایی مبنای سوادآموزی استان خواهد شد.

صباحی سپس گفت: بر اساس سرشماری سال 90، استان کرمان همراه با پنج استان دیگر بیشترین جمعیت بی‌سوادی را به خود اختصاص داده‌اند، اما این آمار به صورت خود اظهاری مطرح شده است به واقعیت نزدیک نیست و باید راستی‌آزمایی و پالایش شوند تا شمار واقعی بی‌سوادان شناسایی شود.

وی با بیان اینکه جمعیت بی‌سواد سال 94 مبنای این سند قرار دارند تاکید کرد: در سال جاری تعداد 101 هزار نفر خوداظهاری بی‌سوادی کرده‌اند که برای شناسایی بی‌سوادان واقعی نیز باید پالایش انجام شود ضمن اینکه اگر همراهی استاندار و فرمانداران و ... ادامه داشته باشد سال 96 سال پایان بی‌سوادی در استان خواهد بود.

صباحی یادآور شد: سند شفابخش سوادآموزی استان کرمان تحلیلی بر سوادآموزی در استان کرمان طی سه دهه گذشته، نقش مسوولان و ماموریت‌های دستگاه‌های عضو شورای سوادآموزی، اداره کل و مدیرکل آموزش و پرورش را مورد بررسی قرار داده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان پیشنهاد کرد: همایشی برای ایجاد حساسیت بین مسئولان از جمله فرمانداران جهت تسریع در امر سوادآموزی به ویژه در جنوب استان برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پیشنهاد می‌شود اعتباری در راستای حمایت از سوادآموزان اختصاص داده شود بدین صورت که 200 میلیون تومان در قالب بسته‌های فرهنگی و حمایتی برای سوادآموزان و 100 میلیون تومان نیز برای آموزش دهندگان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام


6993390
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است