علمی فناوری 08:02 - 07 اردیبهشت 1394
عضو انجمن گوش گلو، بینی و سر و گردن:
عضو انجمن گوش گلو، بینی و سر و گردن با بیان اینکه دخالت گروه‌های دیگر پزشکی در عرصه گوش حلق و بینی، از دیگر مشکلات این عرصه است، گفت: آموزش‌های کوتاه مدت برای انجام جراحی بینی کفابت نمی‌کند.

 عضو انجمن گوش گلو، بینی و سر و گردن در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه انجمن گوش، گلو، بینی و سر و گردن نیز مانند انجمن‌های دیگر با چالش‌هایی مواجه است، افزود: مشکلات مالی اولین چالش این عرصه است که به دلیل عدم دریافت کمک مالی از دولت برای برگزاری کنگره‌های علمی دچار مشکل است. 


وی با اشاره به اینکه در کشورهای دیگر، برخی از انجمن‌ها مانند انجمن گوش، حلق و بینی، تاثیر گذاری زیادی در سیاست گذاری‌ها و روند آموزش دارند، اضافه کرد: متاسفانه در کشور ما این ارتباط محدود است که خوشبختانه در دولت جدید نقش انجمن‌ها نسبت به گذشته پررنگ‌تر شده اما هنوز تا رسیدن به جایی که انجمن‌ها در سیاست گذاری‌ها نقش داشته باشند، فاصله زیادی داریم. 


عضو انجمن گوش، گلو، بینی و سر و گردن ادامه داد: تعرفه‌ها از دیگر چالش‌های این عرصه هستند که در دولت جدید تعرفه‌های جدید تصویب شده اما هنوز به مرحله اجرایی نرسیده که در صورت اجرایی شدن می‌تواند تا حدی مشکلات این عرصه را حل کند. 


وی با بیان اینکه دخالت گروه‌های دیگر پزشکی در عرصه گوش حلق و بینی، از دیگر مشکلات این عرصه است، تصریح کرد: این رشته خواستار زیادی دارد که گروه‌های دیگر با انگیزه مالی به این رشته ورود می‌یابند، در حالی که تنها گروه جراحان بینی و جراحان پلاستیک مجاز به ورود به این عرصه هستند. 


شیرازی یادآور شد: در صورتی که جراحی، آموزش‌های لازم را گذرانده و دانش کافی از این عرصه داشته باشد، می‌تواند در این عرصه فعالیت کند اما متاسفانه مشاهده می‌شود، افرادی از گروه‌های دیگر بدون گذراندن دوره‌های مهارتی به این عرصه وارد می‌شوند. 


وی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش‌های کوتاه مدت برای انجام جراحی بینی کفابت نمی‌کند و انجام این اعمال باید بعد از گذراندن آموزش‌هایی زیر نظر جراحان گوش حلق و بینی و جراحان پلاستیک باشد. 








انتهای پیام/

6268746
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران نانوحسگر زیست‌الکترونیکی ساختند که می‌تواند به صورت مستمر روی سلول‌های قلب نظارت داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است