استانی 17:35 - 09 خرداد 1399

۸۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در فارس/اجبار ماسک در حمل و نقل عمومی

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرسول همتی بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران، افزود: با شناسایی ۸۵ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان در استان فارس به پنج هزار و ۸۳۱ مورد رسیده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۸۵ مورد جدید شناسایی شده طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۱ مورد مربوط به شیراز؛ مرودشت ۹ مورد؛ آباده و زرقان هر کدام یک مورد و مابقی آمار نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلاء به کروناویروس در استان گزارش نشده و مجموع جانباختگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان، ۱۱۰ نفر است.

دکتر همتی افزود: مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان نیز به پنج هزار و ۱۶۷ نفر رسیده است.

این مقام مسؤول در دانشگاه با اشاره به اعلام شهرداری شیراز مبنی بر آغاز فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی شامل مترو و اتوبوس از فردا، دهم خرداد، تاکید کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل تردد بالای مسافران، کانون شیوع آلودگی و گسترش بیماری کووید ۱۹ به شمار می‌رود، بنابراین مردم بدون ماسک نمی‌توانند از اتوبوس و یا مترو استفاده کنند.

معاون بهداشت دانشگاه اعلام کرد: استفاده از ماسک در هنگام سوار شدن در ناوگان حمل و نقل عمومی اجباری است و اگر رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، مسافری بدون ماسک سوار کنند، تخلف بوده و برابر قانون از فعالیت آنان جلوگیری می‌شود.

او اظهار کرد: با هماهنگی معاونت حمل و نقل شهرداری شیراز، مکان‌هایی در پایانه‌ها برای مسافران در خصوص خرید ماسک قبل از سوار شدن در اتوبوس و مترو راه اندازی شده است.

دکتر همتی توصیه کرد: بررسی‌ها نشان داده که استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، شست و شوی مرتب دست‌ها، پرهیز از ترددهای غیر ضروری و رعایت فاصله در روابط اجتماعی، در جلوگیری از شیوع ویروس مؤثر است.


10551504
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است