اقتصادی 08:14 - 28 تیر 1397
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه می‌گوید برای اولین بار و به صورت پایلوت مجمع سهامداران این شرکت امسال به صورت اینترنتی برگزار خواهد شد او می گوید در حال حاضر فقط سود شرکت فرابورس ایران است که به صورت اینترنتی به حساب سهامدارانش واریز می‌شود.

کدام شرکت سود سهامش را اینترنتی پرداخت می‌کند؟

حسین فهیمی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به اینکه کدام شرکت‌ها قرار است از طریق سامانه سجام (سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان) مجمع سهامداران خود را به صورت الکترونیک برگزار کنند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، امسال شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه (سمات) به صورت پایلوت مجمع خود را به صورت الکترونیک برگزار می‌کنند.

وی توضیح داد: تعداد کمی از شرکت‌ها نیز اعلام آمادگی کردند که مجمع سهامدارانشان به صورت الکترونیک برگزار شود، اما ما در سال‌های آینده سامانه و فرآیندها را برای برگزاری مجامع الکترونیک آماده می‌کنیم تا از ابتدای سال ۱۳۹۸ تمام ناشران بتوانند مجامع خود را به صورت الکترونیک برگزار کنند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه در پاسخ به اینکه در حال حاضر سهامداران کدام شرکت‌ها می‌توانند به صورت الکترونیک سود سهام خود را از شرکت سپرده‌گذاری دریافت کنند، گفت: این امکان همین الان برای شرکت فراهم است. اگر شرکتی که درصد قابل قبولی از سهامدارانش در سامانه سجام ثبت نام کرده باشند و این اتفاق مورد قبول مدیران آن شرکت نیز باشد، این امکان وجود دارد که سود آنها به صورت متمرکز و در لحظه به محض اینکه به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز شد، به حساب سهامداران واریز شود.

فهیمی در پاسخ به اینکه سود کدام شرکت‌ها امسال به صورت الکترونیک پرداخت می شود، توضیح داد: از بین شرکت‌ها تنها سهامداران فرابورس ایران سود خود را به صورت الکترونیک دریافت کرده‌اند، اما امیدواریم باقی شرکت‌ها نیز از این امکان استفاده کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا تعداد ناشرانی که در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند، قابل قبول است، گفت: بعد از برگزاری همایشی که با حضور ناشران بورسی برگزار شد، این آمار بالا رفته است. اما عدد دقیقی در حال حاضر نمی‌توانم بیان کنم.

لازم به توضیح است که شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرده که از طریق سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان (سجام) می‌خواهد کلیه اطلاعات سهامداران  و ناشران را به‌صورت یکپارچه ثبت کند.

انتهای پیام


9846564
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: با انتشار گزارش ماهانه و گزارش‌های سالانه شرکت‌ها، تحلیل خوبی از عملکرد آنها در دسترس بازار برای تصمیم گیری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۴۱ هزار هکتار از اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اختصاص و الحاق یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر سیاست‌های اخیر وزارت جهاد در راستای تنظیم بازار، صادرات مستمر مرغ به عنوان راهکار اساسی برای بالا نگه داشتن تولید مرغ، استفاده از حداکثر ظرفیت واحد‌های مرغداری و ایجاد ارزآوری باید در دستور کار قرار گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ابر پروژه اومااویا که با حضور رئیس جمهور و و زیر نیرو در سریلانکا افتتاح شد، گامی برای توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و رسیدن به هدف ۵ میلیارد دلاری بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: طی پنجشنبه همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت مانند کوهنوردی و دره‌نوردی خطرناک است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانک‌ها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تا امروز تعداد مجوز‌های تبدیل شده به شناسه یکتا از مرز ۴۲۷ هزار گذشت و استان لرستان و سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه صدرنشین هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است