بین‌الملل 12:51 - 02 شهریور 1398
نیروهای دولت مستعفی یمن کنترل پایگاه شورای انتقالی (نیروهای مورد حمایت امارات) در شهر عتق، مرکز شبوه را به دست گرفتند.

کنترل نیروهای دولت مستعفی بر پایگاه شورای انتقالی در مرکز شبوه

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، نیروهای دولت مستعفی یمن امروز (شنبه) کنترل پایگاه شورای انتقالی در شهر عتق، مرکز استان شبوه واقع در جنوب این کشور را به دست گرفتند.

برخی منابع یمنی اظهار کردند، نیروهای وابسته به دولت مستعفی کنترل خود بر پایگاه ثماد متعلق به نیروهای شورای انتقالی در استان شبوه را گسترش دادند.

در پی درگیری‌های شدید در استان شبوه؛ شورای انتقالی جنوب از ارتش دولت مستعفی یمن و نیروهای ویژه شبوه (وابسته به شورای انتقالی) در استان مأرب خواست تا خویشتن‌داری کرده و به آتش‌بس پایبند باشند.

نزار هیثم، سخنگوی شورای انتقالی جنوب اظهار کرد: با توجه به حجم بالای تلفات انسانی و خسارات مالی وارده به دارایی‌های عمومی و در راستای جلوگیری از برآورد نادرست، شورای انتقالی با توجه به مسئولیتی که به عنوان نماینده مردم بر عهده دارد، همه طرف‌ها در استان شبوه را به خویشتن‌داری و پایبندی به آتش‌بس اعلام شده از سوی فرماندهی ائتلاف عربی و نیز حفاظت از جان نیروهای وابسته به ائتلاف در این استان دعوت می‌کند.

هیثم در ادامه از نیروهای جنوب خواست در پایگاه‌های خود بمانند و از موسسه‌ها و اموال دولتی و خصوصی حفاظت کنند.

همچنین سخنگوی شورای انتقالی جنوب به هر گروهی که قصد یورش علیه نیروهای ائتلاف را دارد، هشدار داد.

وی بار دیگر از دعوت سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان و تلاش این کشور برای گفتگو میان طرف‌های یمنی به صورتی که خواسته‌ها و امیدهای یمنی‌ها را محقق کند، استقبال کرده و گفت: شورای انتقالی جنوب کاملا برای این گفتگو آماده است.

هیثم تاکید کرد: تحولات اخیر نشان داد بی‌تردید در هرگونه مذاکراتی که در آینده سازمان ملل برای دستیابی به راه‌حل‌هایی ضامن صلحی پایدار برای این منطقه مهم در جهان آغاز کند، باید جنوب یمن نمایندگی کامل و اساسی داشته باشد.

از سوی دیگر، دولت مستعفی یمن بر قصد خود برای مقابله با شورشی که شورای انتقالی ایجاد کرده، با تمامی راهکارهای موجود تاکید کرد.

انتهای پیام


10217024
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد ضمن ادامه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، موفق شده تلفاتی به آنان وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید می‌گوید که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشغول گفتگو در مورد حمله احتمالی این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در داخل دچار اختلافات زیادی است، ولی نباید این مسئله را علنی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشاپیش از رای منفی کشورش در جلسه شورای امنیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه الجزایر تأکید کرد که زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد فرا رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده چین در سازمان ملل خواستار برقراری آتش‌بس در غزه و عدم حمله زمینی به شهر جنوبی رفح شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است