سیاسی 14:07 - 01 تیر 1397

مجلس در خصوص مبارزه با تروریسم به معاهده‌های بین‌المللی تکیه نکند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه امروز ورامین طی سخنانی با اشاره به اول تیرماه، روز تبلیغ و سال روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تبلیغ فقط مختص یک دستگاه نیست، امروز باید همه مبلغ دین و ارزش های اسلامی باشیم، چرا که دنیای استکبار هزینه های فراوان صرف تبلیغات علیه دین و فرهنگ دینی و انقلابی می کند، که بیش از هزینه هایی است، که برای امور نظامی صرف می کند، لذا رسالت ما بسیار سنگین است و در حوزه تبلیغ باید آتش به اختیار باشیم.

وی سپس به اول تیرماه، روز اصناف نیز اشاره کرد و گفت: اصناف همواره جزو امناء جامعه بودند و حتی در برخی مواقع در مساجد امام جماعت شده و مردم به آن ها اقتدا می کردند، باید این روحیه دین داری و امانت داری حفظ شود.

باید برای مصرف بی رویه آب چاره اندیشی شود

امام جمعه موقت ورامین اصناف را ویترین و تابلوی شهر دانست و افزود: باید مراقب ویترین ها باشیم، متاسفانه در برخی مواقع شاهد ناهنجاری هایی در این زمینه هستیم، که در این خصوص می بایست اصناف با کمک دستگاه های دیگر به ویژه اماکن نیروی انتظامی در جهت اصلاح این ناهنجاری ها گام بردارند.

محمودی در ادامه هفته صرفه جویی در مصرف آب را مورد اشاره قرار داد و گفت: نباید با اسراف و ضایع کردن آب کفران نعمت کنیم، امروز مساله آب و افت سطح سفره های زیرزمینی در برخی مناطق جدی است و مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد کرده است، البته مسئولان نیز باید با مصرف بی رویه مقابله کنند، شستشوی درب مغازه، منزل و هدر دادن آب هم اشکال شرعی دارد و هم باید از طریق قانونی با آن پیگیری و برخورد کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران سپس به ۸ شوال، سال روز تخریب قبور ائمه بقیع اشاره کرد و گفت: قبور مطهر ائمه در ۸ شوال سال ۱۳۴۴ قمری ویران شده و مورد هتک حرمت قرار گرفت، این حادثه دردناک را به امام عصر(عج) تسلیت عرض کرده و امیدواریم خداوند انتقام این هتک حرمت را گرفته و زمینه بازسازی قبور بقیع فراهم شود و امت اسلام از فرقه انگلیسی وهابیت نجات یابد.

پیشنهاد دهندگان مذاکره با ترامپ یا احمق هستند و یا نفوذی

وی با انتقاد از صرف سرمایه و حرمت حرمین شریفین در راه های ناپسند توسط وهابیت، گفت: متاسفانه به اسلام و مسلمین ظلم می شود، اما خدا را شکر می کنیم، که امروز دیگر دلارهای آل سعود کارآیی ندارد و توطئه هایش در سوریه، لبنان و یمن با بن بست مواجه شده است، امروز نیز شاهد ظلم و جنایت بیش از حد آل سعود با حمایت هم پیمانانش، به ویژه آمریکا در یمن هستیم و برای اشغال یک بندر، آمریکا، انگلیس، فرانسه و امارات و سایر هم پیمانان وارد میدان شده اند، البته تاکنون با شکست مواجه شدند.

خطیب جمعه ورامین در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این شهر به هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و افزود: ششم تیرماه سال روز سوء قصد به مقام معظم رهبری، هفتم تیر سال روز شهادت شهید مظلوم بهشتی و دیگر جنایات رژیم بعث با حمایت آمریکا در این ایام سبب نامگذاری این هفته به عنوان حقوق بشر آمریکایی توسط مقام معظم رهبری شده است و در این هفته می بایست، جنایات آمریکا را مرور و تبیین کنیم.

وی ضمن تاکید بر روشنگری صاحب نظران و تاثیرگذاران در خصوص جنایات آمریکا، اظهار داشت: اگر جامعه آگاه شود، آن وقت عده ای نفوذی و واداده سیاسی نمی توانند، به خود اجازه دهند تا طی نامه ای درخواست مذاکره با آمریکا را داشته باشند، البته خوشبختانه برخی از عناصر معتدل و اصلاح طلب در برابر این مدعیان اصلاح طلبی موضع گرفته اند، اما این مواضع کافی نیست و باید جریان انقلابی کشور مواضع صریح خود را در برابر این عناصر منحرف به صراحت بیان کنند و از سوی دیگر دستگاه های نظارتی، امنیتی و قضایی رفتارهای این افراد را رصد کنند.

مجلس در وضع قوانین به معاهده های بین المللی اتکا نکند

محمودی با بیان این که موضع ملت بصیر، انقلابی و آگاه ایران در برابر آمریکا کاملا روشن است، ادامه داد: کسی که امروز آمریکا و ترامپ را نشناخته باشد، یا احمق است و یا نفوذی و در هر دو صورت نباید در مقابل این افراد سکوت کرد.

امام جمعه موقت ورامین سپس به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس اشاره کرد و افزود: باید مجلس توضیح دهد، که چطور مساله مهمی مانند برجام در عرض چند دقیقه مصوب شد، پاسخ امروز مجلس به ملت ایران چیست.

وی خواستار نصب العین قرار دادن هشدارهای مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس در خانه ملت شد و گفت: ما نباید قوانین خود را بر اساس معاهده ای بین المللی وضع کنیم، مجلس باید قانون مستقلی در این خصوص وضع کند و در مورد مبارزه با تروریسم، پول شویی و امثال این ها نباید به معاهدات تکیه شود.


9818638
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است